درمانی جدید برای افسردگی و اضطراب

خط سلامت: تحقیقات جدید نشان می دهد انجام یک عمل محبت آمیز در واقع می تواند برای سلامت روان مفید باشد.

درمانی جدید برای افسردگی و اضطراب

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو دریافتند  وقتی مردم کارهای خوبی برای دیگران انجام می دهند، خود را شفا می دهند. 

اعمال محبت آمیز

به گزارش خط سلامت در این تحقیق که توسط دیوید کرگ و جنیفر چیونز انجام شد، 122 نفر شرکت داشتند. همه شرکت کنندگان علائم افسردگی، اضطراب و استرس داشتند. از متوسط ​​تا شدید متغیر است. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند. دو گروه که باید با تکنیک‌های رفتاردرمانی شناختی کار می‌کردند و یک گروه باید روزانه سه عمل محبت آمیز به مدت دو روز در هفته انجام می‌دادند.

این اعمال می تواند هر چیزی باشد. تا زمانی که برای دیگران و با هزینه ای برای شرکت کنندگان مفید باشد. این شرکت کنندگان به پختن کلوچه برای دوستان خود ادامه دادند، کلمات تشویقی را در خانه به جا گذاشتند یا به مردم سفر کردند. به مدت پنج هفته، شرکت کنندگان مجبور بودند به دستورات خود پایبند باشند. پس از آن، نتایج مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج

بهترین نتیجه مطالعه این بود که افراد از همه گروه ها احساس بهتری داشتند. این بدان معناست که تکنیک‌های معمولی که معمولاً برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می‌شوند نیز مؤثر بوده‌اند. اما گروه سوم که اعمال محبت آمیز انجام دادند، از همه بهتر احساس کردند.

دیوید کرگ گفت: اعمال محبت آمیز همچنان مزیتی نسبت به فعالیت های اجتماعی و ارزیابی مجدد شناختی از طریق ایجاد احساس ارتباط بیشتر با افراد دیگر که بخش مهمی از رفاه است، نشان می دهد و این فقط اجتماعی بودن نیست.

به گفته جنیفر چیونز، افرادی که فقط در فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کردند، به اندازه افرادی که برای دیگران خوب بودند، پیشرفت نکردند. یک چیز خاص در مورد انجام اعمال محبت آمیز وجود دارد که باعث می شود مردم احساس کنند با دیگران ارتباط دارند.

چیونز گفت: تنها بودن در کنار افراد دیگر و شرکت در فعالیت های اجتماعی کافی نیست.

این بدان معنی است اگر احساس ضعف داشته اید، کمک به کسی ممکن است همان چیزی باشد که برای احساس بهتر نیاز دارید.

کرگ نتیجه‌گیری می‌کند: چیزی به سادگی کمک به افراد دیگر می‌تواند برای کمک به درمان افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب فراتر از سایر درمان‌ها باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان