3 درشت مغذی برای شادی

با سلامتی خود مانند یک وعده غذایی رفتار کنید و 3 ”درشت مغذی شادی” را در اولویت قرار دهید.

3 درشت مغذی برای شادی

شادی چیزی است که همه ما برای آن تلاش می کنیم، اما نسخه واضحی برای احساس مطلوب وجود ندارد .

به گزارش خط سلامت دانشمند علوم اجتماعی ، آرتور سی. بروکس ، که یک دوره شادی را در دانشگاه هاروارد تدریس می کند ، ده ها سال است که به دنبال پاسخ هایی در مورد معنای شاد بودن بوده است و به نتایجی رسیده است.

خوشبختی یک مقصد نیست، بلکه یک جهت است چیزی که شما باید بدون هدف نهایی در ذهن، افزایش دهید .

این فقط «برو شادتر شو» نیست. این خیلی کلی است.

او افزود: وقتی با کسی ملاقات می‌کنم، می‌توانم خیلی سریع بفهمم که «رژیم غذایی» او در کجاست، جایی که آنها در مواد مغذی شادی خود کمبود دارند و ما می‌توانیم روی ابعاد فرعی کار کنیم.

به گفته بروکس، در اینجا سه ​​عنصر درشت مغذی شادی و چگونگی بهینه سازی آنها در زندگی خود آورده شده است.

3 ”درشت مغذی شادی”

لذت بردن

رضایت

هدف

شادترین افراد از زندگی خود لذت می برند. آن‌ها از فعالیت‌های خود رضایت زیادی کسب می‌کنند و در مورد چرایی زنده بودنشان احساس معنا می‌کنند. اینها پروتئین، کربوهیدرات و چربی شادی هستند.

لذت بردن

بروکس گفت مردم اغلب تصور می کنند که لذت صرفاً لذت است، که راه درستی برای فکر کردن به آن نیست. اگر در شرایطی زندگی می‌کنید که دائماً به دنبال تجربه‌های صرفاً لذت‌بخش هستید، این راهی وحشتناک برای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش است.

اتفاقاً آنچه ما باید انجام دهیم این نیست که از شر منابع لذت خلاص شویم، بلکه اضافه کنیم دو چیز که آنها را انسانی تر می کند.

بروکس می‌گوید زمانی می‌توانید لذت را تجربه کنید که منبع لذت را انتخاب کنید و افراد و حافظه را به ترکیب اضافه کنید. بروکس گفت:اگر کاری را انجام می دهید که لذت بخش است و می تواند اعتیاد آور باشد [و] آن را به تنهایی انجام نمی دهید، می توانید لذت ببرید که منبعی از شادی واقعی و پایدار است.

تجربیاتی وجود دارد که می‌توانید به تنهایی از آنها لذت ببرید، مانند خواندن کتاب، مدیتیشن یا گوش دادن به موسیقی، اما او پیشنهاد کرد در فعالیت‌های اجتماعی مانند بیرون رفتن یا تماشای ویدیوهای خنده‌دار در شبکه‌های اجتماعی با افرادی که از گذراندن وقت با آنها لذت می‌برید، شرکت کنید.

رضایت

بروکس گفت: رضایت، لذت، پاداشی است که پس از تلاش برای چیزی به دست می آورید. ما به عنوان انسان نیاز به مبارزه داریم، باید تلاش کنیم، نیاز به فداکاری داریم، حتی به درد در زندگی خود نیاز داریم، زیرا در واقع از این طریق چیزی به دست می آوریم.

 وقتی احساس می کنید چیزی که دارید چیزی است که به دست آورده اید، در نهایت آن را برای شما بسیار ارزشمندتر می کند.

هدف

بروکس گفت هدف این است که احساس کنید زندگی شما معنایی دارد. او خاطرنشان کرد از بین هر سه ”درشت مغذی”، هدف آن چیزی است که بیشتر از همه باید آن را تجربه کنید.

بروکس گفت که سه بخش فرعی برای معنا وجود دارد:

انسجام: چرا همه چیز به همین شکل اتفاق می افتد؟

هدف: چرا زندگی من به این شکل که هست در حال گسترش است؟ اهداف من چیست و مسیر من چیست؟

اهمیت: چرا مهم است که زنده باشم؟

او گفت پاسخ های درستی برای این سؤالات وجود ندارد، زیرا پاسخ ها برای همه ذهنی است. تنها پاسخ نادرست به این سؤالات، بی پاسخی است، اگر شکست بخورید واقعاً یک نتیجه بسیار خوب است زیرا می دانید به دنبال چه چیزی باشید.

او افزود: برای یافتن هدفتان کار زیادی می‌طلبد، اما واقعاً مهم است که درباره آن فکر کنید و حس جهت‌گیری داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان