این فیلمنامه را به بهترین شکل تغییر دهید / اگر ترس از دست دادن دارید بخوانید

خط سلامت: افراد با دلبستگی ناایمن دارای انعطاف روانی هستند، به این معنی که بهتر می توانند با موقعیت های دشوار کنار بیایند، بپذیرند و با آن سازگار شوند .

 این فیلمنامه را به بهترین شکل تغییر دهید / اگر ترس از دست دادن دارید بخوانید

اگر از این 4 عبارت استفاده کنید، روابط شما سالم تر از بقیه است.

به گزارش خط سلامت حدود 38 درصد از افراد می توانند روابط سالم و پایدار ایجاد کنند و حتی زمانی که اهداف فردی خود را کشف و دنبال می‌کنند،  با افرادی که برایشان مهم هستند ارتباط برقرار می‌کنند .

 تحقیقات نشان می دهد آنها تمایل دارند چهار عبارت را به خود بگویند: 

 به خودم ایمان دارم 

افراد دلبسته ایمن نسبت به کسانی که به طور ناایمن وابسته هستند، احساس قوی نسبت به خود و عزت نفس بالاتری دارند . آنها به احتمال زیاد احساسات مثبتی نسبت به خود، توانایی‌هایشان و درک شان از پذیرش دیگران دارند.

آنها تمایل به شرمندگی کمتری دارند که در صورت وجود می تواند باعث ایجاد احساس بی کفایتی و بی لیاقتی شود.

اعتماد، حمایت و پرورش افراد با دلبستگی ایمن، نوعی بافر در برابر این حس فراگیر ایجاد می‌کند که چیزی عمیقاً معیوب یا اساساً در آنها اشتباه است.

 از عهده ناملایمات بر می آیم

آنها در برابر ناملایمات انعطاف پذیر هستند . آنها نسبت به افراد با دلبستگی ناایمن دارای انعطاف روانی هستند، به این معنی که بهتر می توانند با موقعیت های دشوار کنار بیایند، بپذیرند و با آن سازگار شوند .

آنها می توانند طرز فکر خود را در مورد آن موقعیت ها تغییر دهند. روانشناسان به این می گویند ”تغییر فیلمنامه”. زمانی که این کار را انجام دهند، می توانند به روش هایی که با ارزش هایشان همسو باشد اقدام کنند.

آنها می توانند از تثبیت یک نتیجه خاص دست بردارند، استراتژی های مقابله ای خود را تطبیق دهند و راه حل ها و مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به اهداف خود بیابند. می توانند همه این کارها را انجام دهند حتی زمانی که افکار و احساسات شان ممکن است به آنها بگوید فرار کنید .

به طور کلی، افرادی که انعطاف‌پذیری روانی بالاتری دارند ، سطوح پایین‌تری از افسردگی، اضطراب و پریشانی را گزارش می‌کنند، حتی زمانی که با رویدادهای دشوار سر و کار دارند.

می توانم بر نتایج مثبت تاثیر بگذارم

آنها دارای درجه بالایی از توانمندی شخصی هستند. از آنجا که مراقبان به طور مداوم در دسترس بودند، نسبت به نیازهایشان حساس بودند و به نشانه های عاطفی خود پاسخ می دادند، آنها اختیار را آموختند و از سنین جوانی کنترل محیط خود را احساس کردند . 

آنها تمایلی به احساس درماندگی در موقعیت های استرس زا ندارند. آنها می دانند که چیزهایی در این دنیا وجود دارد که از کنترل آنها خارج است، اما کمتر روی آنها تمرکز می کنند. آنها بر این باورند در بیشتر مواقع، اگر تلاش کنند، قادر خواهند بود به چیزی که در ذهن شان است دست یابند. 

این باور که می توانید بر آنچه برای شما اتفاق می افتد تأثیر بگذارید، در ایجاد حس ثبات در زندگی بسیار مهم است .

زمانی که افراد وابسته ایمن درگیری یا چالش‌ها را تجربه می‌کنند، تحمل بالایی در برابر ناامیدی دارند، می‌توانند به طور موثر ارتباط برقرار کنند و از مهارت‌های حل مسئله برای رسیدن به یک راه‌حل استفاده کنند تا حد زیادی به این دلیل که به توانایی خود برای غلبه بر موانع و موفقیت خوشبین هستند. آنها معتقدند جهان به طور کلی قابل پیش بینی است و می توانند امنیت خود را تامین کنند.

 می توانم مستقل باشم و به دیگران هم تکیه کنم

همه ما به ارتباط و اتکا به خود نیاز داریم مثل همیشه، کلید تعادل است. ما اغلب این را وابستگی متقابل می نامیم. 

اگرچه از ارتباط با دیگران لذت می برند، اما زمان تنهایی خود را نیز دوست دارند. آنها:

علایق خود را حفظ کرده و شرکای خود را به انجام همین کار تشویق کنید

می توانند کمک بخواهند، اما به تنهایی از عهده مسائل برمی آیند

در مورد دریافت حمایت احساس گناه نمی کنند، زیرا می دانند که فرصتی برای آنها وجود خواهد داشت که در ازای آن حمایت کنند

آزادانه ابراز محبت کنید 

از آسیب پذیر بودن و به اشتراک گذاشتن احساسات، تجربیات و ترس های خود راحت هستند و به احتمال زیاد دیگران را به انجام همین کار تشویق می کنند، که در نتیجه نظم بخشی به آن ها کمک می کند تا احساس آرامش کنند و به آرامش برسند.

در روابط خود اضطراب، ترس یا تردید زیادی را تجربه نکنید

بزرگسالانی که به طور ایمن وابسته هستند، بیشتر با این باور عمومی رهبری می کنند که بیشتر مردم به جای اینکه بیش از حد به دیگران بدگمان یا مشکوک باشند، خوب هستند. آنها احساس قوی از ارزش های شخصی دارند و زمانی که دیگران آن ارزش ها را زیر پا می گذارند تا ناامیدی خود را بیان کنند، نسبتاً سریع عمل می کنند. 

اگرچه ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرند که به نظر می‌رسد مدل‌های کاری درونی‌شان را تهدید می‌کند (مانند حضور کوتاه مدت در یک رابطه توهین‌آمیز عاطفی)، هنوز هم می‌توانند به‌طور عینی افراد و رویدادها را ارزیابی کنند و به طور کلی باور خود را که می‌توان به اکثر افراد اعتماد کرد، بازیابی کرد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان