اگر می خواهید به اهداف تان برسید حتما این مطلب را بخوانید / آخرین روش ساده علمی امریکایی ها

خط سلامت: اگر به طور مرتب فداکاری هایی که انجام داده ایم به ما یادآوری شود، دو برابر بیشتر احتمال دارد به اهداف برسیم.

اگر می خواهید به اهداف تان برسید حتما این مطلب را بخوانید / آخرین روش ساده علمی امریکایی ها

یادآوری فداکاری هایمان کمک می کند تا به اهداف خود برسیم.

 تمایل داریم که از اهداف خود فاصله بگیریم، اگر آنها نیازی به فداکاری نداشته باشند.

مطالعات گذشته بر انتخاب هایی که ما به عنوان مصرف کننده انجام می دهیم متمرکز شده اند. تعداد کمتری در مورد کارهایی هستند که ما انتخاب کرده ایم انجام ندهیم.

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می‌دهد اگر به طور مرتب فداکاری‌های مختلفی را که در گذشته انجام داده‌ایم یا آماده انجام آن بوده‌ایم یادآوری کنیم، دو برابر بیشتر احتمال دارد به اهدافی مانند کاهش وزن یا تناسب اندام دست پیدا کنیم.

محققان دانشگاه شیکاگو از نزدیک به آنچه انگیزه ما را هدایت می کند ، به ویژه نقش وسوسه های از دست رفته را بررسی کردند.

رژیم+غذایی

آنان دریافتند اگر بسیاری از چیزهایی را که در راه رسیدن به اهداف انتخاب کرده ایم انجام ندهیم مانند رد کردن یک تکه کیک، یک تکه شکلات یا یک کیسه چیپس به ما یادآوری شود، انگیزه بیشتری خواهیم داشت. 

در این مطالعه که در مجله روانشناسی مصرف کننده منتشر شده است ، ما 210 نفر را انتخاب کردیم که بعد از تمرین از باشگاه خارج می شدند. از آنها خواسته شد که انتخاب ورزشی خود را ارزیابی کنند و میزان موفقیت و پیشرفتی که فکر می کنند در جهت اهداف تناسب اندام خود داشته اند را ارزیابی کنند.

نکته مهم این است که قبل از این ارزیابی، از یک گروه خواسته شد تا انواع فعالیت‌های جایگزین لذت‌بخشی را که می‌توانستند به جای ورزش انجام دهند، در نظر بگیرند، در حالی که گروهی دیگر در مورد فعالیت‌های جایگزین که تقریباً شبیه به یکدیگر هستند، تأمل کردند. گروه سوم به هیچ فعالیت جایگزینی فکر نکردند. پس از این، از همه شرکت‌کنندگان خواسته شد که بین یک نوار انرژی سالم‌تر و سازگار با هدف و یک گزینه کمتر سالم به عنوان نشانه قدردانی از شرکت در مطالعه انتخاب کنند.

جالب توجه است، کسانی که فعالیت‌های جایگزین متنوعی را که می‌توانستند انجام دهند یادآوری می‌شدند، در مقایسه با کسانی که جایگزین‌های مشابهی را در نظر می‌گرفتند یا اصلاً به جایگزین‌ها فکر نمی‌کردند، دو برابر بیشتر احتمال داشت که نوار انرژی سالم‌تری را انتخاب کنند.

 تداوم هدف به احساس فداکاری بستگی دارد که از در نظر گرفتن آنچه قبلاً نادیده گرفته شده بود برای تصمیم گیری منطبق با هدف ناشی می شود.

 هزینه‌ عمل سازگار با هدف اولیه یک تعدیل‌کننده حیاتی است که ثبات رفتاری را تعیین می‌کند. به این معنا که تصور می‌شد زمانی که اقدام اولیه مستلزم تلاش یا فداکاری واقعی باشد، ما به احتمال بیشتری به رفتار منسجم با هدف ادامه می‌دهیم. زمانی که اقدام اولیه بی‌هزینه است یا نیازی به فداکاری ندارد، تمایل داریم از هدف خود فاصله بگیریم.

یک سری از مطالعات دیگر در تحقیقات نشان داد وقتی افراد طیفی از گزینه‌های ناسازگار با هدف را که می‌توانستند به جای انتخاب سازگار با هدف خود انتخاب کنند، در نظر می‌گیرند، به این باور می‌رسند برای سازگاری با هدف خود فداکاری بیشتری انجام داده‌اند. تأثیر بیشتری بر پیشرفت آنها به سمت هدف دارد. این تصورات از فداکاری و تاثیر بیشتر، به نوبه خود باعث می شود افراد بیشتر به اهداف خود پایبند باشند.

ستایش خودمان برای کارهایی که انجام نمی دهیم

قبل از این که این تحقیق را انجام دهیم، متوجه شدیم که بسیاری از مطالعات گذشته بر انتخاب هایی که ما به عنوان مصرف کننده انجام می دهیم متمرکز شده اند. تحقیقات نسبتاً کمتری در مورد اینکه چه چیزی نخوریم یا انجام دهیم، انجام شده است .

تحقیقات قبلی تا حد زیادی بررسی کرده‌اند که چگونه وجود یا عدم وجود گزینه‌های ناسازگار با هدف در انتخاب فعلی بر انتخاب و ارزیابی پس از انتخاب فرد تأثیر می‌گذارد.

این در بسیاری از برنامه‌هایی که از ما برای رسیدن به اهدافمان پشتیبانی می‌کنند منعکس شده است. آنها برای ما اعلان هایی در مورد اینکه چگونه در مسیر قرار داریم ارسال می کنند. به عنوان مثال، آیا در این هفته "یک رشته" از یادگیری زبان یا ورزش را تکمیل کرده ایم؟

اما چیزی که آنها به ما نمی گویند این است که تصمیم گرفته ایم انجام ندهیم . ممکن است ما میوه خورده باشیم و یک بیسکویت، چیپس یا شکلات را رد کرده باشیم. اغلب برای حفظ انگیزه و رسیدن به اهداف خود به این نیاز داریم.

تحقیقات نشان می‌دهد خاطرات ما از انتخاب‌های گذشته‌مان در حفظ انگیزه بسیار مهم است. اگر لیستی از کارهایی که انتخاب کرده بودیم انجام ندهیم به ما داده شود، این می تواند به تقویت انگیزه کمک کند و ما را قادر سازد حتی سریعتر به اهدافمان برسیم.

پیامدها برای مصرف کنندگان و بازاریابان

این تحقیق هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای بازاریابان، به‌ویژه در صنایعی که نزدیک به دستیابی به هدف هستند، پیامدهایی دارد، جایی که موفقیت تجاری به انگیزه پایدار مصرف‌کنندگان برای انتخاب‌های سازگار با هدف، از سلامت فیزیکی و رفاه مالی تا رشد و یادگیری شخصی بستگی دارد.

برای مثال اپلیکیشن‌های تغذیه سالم، از کاربران می‌خواهند غذاهایی را که خورده‌اند ثبت کنند و به خاطر انتخاب‌های مثبت به آن‌ها تبریک بگویند. آنها همچنین می توانند به ما یادآوری کنند ما با نه گفتن منظم به طیف وسیعی از غذاهای دیگر، به ویژه ناسالم، موفق می شویم.

همین مساله در مورد برنامه های تناسب اندام یا یادگیری زبان نیز صدق می کند. اگر ما را به خاطر ثبت زمانی که صرف ورزش یا یادگیری می‌کنیم تشویق می‌کنند، بسیار مؤثرتر می‌شوند، تا آن وقت را به تماشای تلویزیون روی مبل یا اسکرول کردن روی تلفن‌هایمان ستایش کنند .

شاید در آینده، اعلانی روی تلفن های ما ظاهر شود: برای رسیدن به اینجا بر وسوسه های مختلف غلبه کردید. تحقیقات نشان می‌دهد این می‌تواند در حصول اطمینان از رسیدن بیشتر ما به اهداف مان بسیار مفید باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان