خیانت و طلاق زنان را از پا در می آورد یا مردان؟

خط سلامت: ناراحتی شدید عاطفی یا روانی می تواند باعث سندرم قلب شکسته شود.

خیانت و طلاق زنان را از پا در می آورد یا مردان؟

سندرم قلب شکسته ، یک وضعیت پزشکی، می تواند شبیه حمله قلبی باشد و حتی در موارد نادر کشنده باشد. زنان بیشتر به این اختلال مبتلا می شوند، اما برای مردان بیشتر کشنده است.

به گزارش خط سلامت محرک ها عبارتند از جدایی های عاشقانه، خیانت توسط شرکا یا دوستان و آسیب های عاطفی.

تحقیقات نشان می دهد پریشانی عاطفی باعث ترشح هورمون های استرس مانند کاتکول آمین ها می شود.

از هم پاشیدگی یک رابطه عاشقانه عمیق و خیانت را بصورت احساس بیماری و غرق شدن قلب شکسته اغلب افراد تجربه کرده اند. پریشانی عاطفی و روانی ناشی از این نوع تجارب را می توان با پریشانی فیزیولوژیکی و آسیب واقعی برابر کرد.

هنگامی که ما پریشانی را از نظر روانی یا عاطفی تجربه می کنیم، همان بخشی از مغز را تحریک می کند که به آسیب فیزیکی با درد فیزیکی پاسخ می دهد. درد عاطفی به صورت فیزیکی احساس می شود. دل شکستگی باعث درد فیزیکی می شود. بسته به فرد، "بیماری قلبی" می تواند با ناراحتی های گوارشی مانند معده درد و حالت تهوع همراه باشد.

ممکن است بر فرآیندهای شناختی تأثیر بگذارد و منجر به مشکلات حافظه یا مشکل در بیان کلامی خود شود. این می تواند بر سیستم تنفسی تأثیر بگذارد و ما را برای نفس کشیدن یا حبس نفس خود دچار مشکل کند.

سیستم عصبی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد و باعث شود در زانوها بی‌حسی احساس کنیم . سیستم گردش خون نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد و فشار خون افزایش یابد، قلب ممکن است تند بزند و در برخی موارد شدید، قلب به معنای واقعی کلمه بشکند.

سندرم قلب شکسته که در حوزه پزشکی به عنوان کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو یا کاردیومیوپاتی استرسی شناخته می شود ، واقعی است. کاردیومیوپاتی استرسی یک پاسخ فیزیولوژیکی واقعی به اشکال مختلف تروما، از جمله شکستگی قلب، از دست دادن یک عزیز و سایر عوامل استرس زا است. در برخی موارد نادر، شکستگی قلب می تواند کشنده باشد.

افرادی که سندرم قلب شکسته یا کاردیومیوپاتی استرسی را تجربه می‌کنند، بسیاری از علائم یک حمله قلبی واقعی را دارند، از جمله درد کوبنده قفسه سینه که آن را با حملات قلبی مرتبط می‌دانیم.

با این حال، سرخرگ های فرد عادی به نظر می رسند و انسداد ندارند. دو شکل کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو وجود دارد. نوع اولیه ناشی از پریشانی عاطفی است و نوع ثانویه ناشی از یک آسیب جسمی یا عامل استرس زا، مانند ضربه فیزیکی شدید یا برخی بیماری های زمینه ای است.

جای تعجب نیست که نوع اولیه پیش آگهی بسیار بهتری نسبت به نوع ثانویه دارد. اعتقاد بر این است که استرس اولیه می تواند باعث تولید بیش از حد کاتکول آمین ها شود که بر قلب تأثیر می گذارد. با این حال، ریزش و جریان احساسات بالا می تواند سطح کاتکول آمین را در بدن تنظیم کند. در شکل ثانویه، بیماری جسمی همراه ممکن است تا زمانی که بیماری بهبود نیابد اجازه کاهش سطوح را نمی دهد.

هم زنان و هم مردان ممکن است کاردیومیوپاتی استرسی را تجربه کنند، اما زنان بیشتر از مردان به آن مبتلا می شوند. علاوه بر این، زنان بهتر از مردان و نرخ مرگ و میر کمتری نسبت به مردان دارند . مردان ممکن است کمتر به دنبال مراقبت برای علائم باشند و "سندرم قلب شکسته" ممکن است بحران پزشکی باشد که در واقع انگیزه کمک جویی را ایجاد می کند.

چه چیزی به درمان کمک می کند؟

هیچ راه آسانی برای بهبود قلب شکسته وجود ندارد، چه نتیجه یک ضربه، جدایی یا خیانت باشد. اگر به کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو یا سندرم قلب شکسته مبتلا هستید، دارو و استراحت در رختخواب درمان های توصیه شده است. اگر از یک ضربه عاطفی رنج می برید که به طور موقت شما را از پا انداخته است، زمان و شفقت به خود تنها درمان هایی هستند که پیش آگهی قابل اعتمادی را ارائه می دهند.

چند راه موثر برای تمرین شفقت به خود چیست؟

در زندگی خود فضایی برای تمرکز حواس ایجاد کنید. آگاهی و قدردانی از لحظه حال به شما کمک می کند تا روی زمان حال تمرکز کنید و دلبستگی به گذشته یا نگرانی های غیر مفید در مورد آینده را کنار بگذارید.

از یک رژیم غذایی سالم پر از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. تحقیقات حمایت کننده از اثرات مثبت یک رژیم غذایی سالم بر سلامت روانی و عاطفی همچنان در حال گسترش است. فقط ایجاد چند تغییر در رژیم غذایی می تواند افسردگی و اضطراب را کاهش دهد . بله، مامان درست می گفت: خوردن میوه ها و سبزیجات شما را سالم نگه می دارد.

وقت خود را با افرادی بگذرانید که شما را قبول دارند و شما را همانگونه که هستید دوست دارند. گاهی اوقات، چیزی که بیشتر به ما کمک می کند، بودن در جمع دوستان و خانواده است. وقتی طرد عاشقانه را تجربه کرده‌ایم، نکته کلیدی این است که این شکاف جدید در چشم‌انداز عاطفی خود را با دوستان حمایت‌کننده پر کنیم، نه اینکه بلافاصله وارد یک رابطه عاشقانه شویم.

به خود اجازه ندهید که زمان زیادی را صرف عقب نشینی از دنیا کنید. توقف یک هفته ای از زندگی نشانه هایی از افسردگی را نشان می دهد که ممکن است نیاز به درمان مستقیم و شاید با کمک یک مشاور داشته باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که تنها کسی که از خیال‌پردازی‌های انتقام‌جویانه آسیب می‌بیند ، کسی است که به خود اجازه می‌دهد همچنان توسط گذشته به زیر کشیده شود. فانتزی های "یکنواخت شدن" را دنبال نکنید. به خود یادآوری کنید  خوب زندگی کردن بهترین انتقام است و خود را متعهد کنید که بدون انرژی منفی به جلو بروید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان