این پیش بینی شما را جزء باهوش ها قرار می دهد

خط سلامت: هوش هیجانی در حقیقت توانایی افراد برای درک و بیان احساسات را نشان می دهد. پژوهش ها نشان داده است افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، در روابط خود موفق تر هستند و به طور کلی عملکرد بهتری دارند.

این پیش بینی شما را جزء باهوش ها قرار می دهد

هوش هیجانی نشان دهنده این است که یک فرد تا چه اندازه می تواند هیجانات خود و دیگران را درک و مدیریت کند. 

به گزارش خط سلامت هوش هیجانی بالا با مجموعه ای از نشانه ها همراه است. در این مطلب مهم ترین علایمی که سطح بالای هوش هیجانی را نشان می دهد معرفی می کنیم.

هوش هیجانی چه نشانه هایی دارد؟

6 علامت که نشان می دهد از نظر هیجانی باهوش هستید، عبارت است از:

درک نشانه های غیر کلامی

اگر می توانید به یک نفر نگاه کنید و از روی چهره، نحوه نگه داشتن بازوها، وضعیت بدن و... متوجه شوید که فرد چه خلق و خویی دارد و حالش خوب است یا نه، شما هوش هیجانی بالایی دارد.

درک احساسات دیگران

اگر شما به دیگران، احساسات و افکار شان علاقه دارید، هوش هیجانی بالایی دارید. افراد که هوش هیجانی بالایی دارند، تمایل دارند دیگران را بشناسند، درک کنند و صادقانه به حرف های آنها گوش دهند.

انعطاف پذیری عاطفی

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، معمولا به لحاظ عاطفی بسیار انعطاف پذیر هستند. این افراد پس از شکست خوردن بجای افسرده و غمگین شدن، به دنبال راه حل هستند.

آگاهی از احساسات خود

می دانید که چه احساسی دارید، چه چیزی باعث ایجاد این احساس شده و چگونه احساس را پردازش و با آن برخورد کنید. احساسات شما را به سمت یافتن راه حل هدایت می کند تا اینکه شما را خاموش کند.

عدم خود گویی منفی

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند اگر اشتباه کنند، خود را سرزنش و تحقیر نمی‌کنند. این افراد بجای عصبانی شدن و پرخاشگری از تجارب منفی درس می گیرند و سعی می کنند مشکلات را به شیوه ای موثر حل کنند.

داشتن برنامه برای رسیدن به هدف

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، به دنبال موفقیت هستند و استراتژی هایی برای تحقق بخشیدن به اهداف خود دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان