این رویدادها باعث می شود احساسات تان را سرکوب کنید

خط سلامت: احساسات سرکوب شده احساساتی هستند که ناخودآگاه از آنها اجتناب می کنید. اینها با احساساتی که شما فعالانه کنار می گذارید، متفاوت هستند، زیرا بر شما غلبه می کنند.

این رویدادها باعث می شود احساسات تان را سرکوب کنید

احساسات سرکوب شده در طول زمان می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود.

احساسات سرکوب شده چیست؟

به گزارش خط سلامت برخی افراد احساسات خود را آشکارا ابراز می کنند. دیگران تمایل دارند آنها را پنهان کنند. اما پنهان کردن احساسات خود لزوماً به معنای سرکوب آنها نیست.

بحث های زیادی در مورد احساسات سرکوب شده وجود دارد. تعاریف زیادی نیز وجود دارد. 

سرکوب معمولاً به تمایل به اجتناب از احساسات ناراحت کننده اشاره دارد . به طور ناخودآگاه احساسات، افکار یا خاطرات دردناک را از آگاهی خود خارج می کنید. این به شما امکان می دهد آنها را فراموش کنید. ممکن است این کار را از ترس آسیب رساندن به تصویر مثبت از خود انجام دهید. اینها احساسات پردازش نشده هستند. اما هنوز هم می توانند بر اعمال شما تأثیر بگذارند. ‌

احساسات سرکوب شده می تواند راهی برای محافظت از ذهن در برابر موقعیت های دردناک باشد. این ممکن است برای کودکی اتفاق بیفتد که توسط والدین یا مراقب او مورد آزار قرار گرفته است. آنها ممکن است خاطرات سوء استفاده و احساسات خود را سرکوب کنند. سپس از آنها بی خبر یا تا حدی بی خبر می شوند. با این حال، سوء استفاده همچنان آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. ممکن است در بزرگسالی مشکلاتی در رابطه ایجاد کند. ‌

علاوه بر این، برخی از افراد تمایل دارند به طور ناخودآگاه از احساسات منفی که تصور شما از خود را تهدید می کند در تمام تجربیات اجتناب کنند.

یا ممکن است خود را همیشه در کنترل احساسات خود بدانید و سعی کنید از گفتگوهایی که در آن افراد در مورد مشکلات خود صحبت می کنند اجتناب کنید. اینها تمایلات سرکوبگرانه است. ممکن است ناخودآگاه این کار را انجام دهید تا نیازی به احساس غم و اندوه یا اضطراب نداشته باشید . این احساسات می توانند باعث شوند که احساس کنید کنترل خود را از دست داده اید.

اگر در خانواده ای ناکارآمد بزرگ شده باشید، شاید یاد گرفته باشید احساسات خود را سرکوب کنید. یاد می گیرید که چگونه احساسات خود را در کودکی کنترل کنید. خانواده‌های ناکارآمد اعضایی دارند که برای موارد زیر کمکی دریافت نکرده‌اند:

ترس

خشم

درد

شرمنده

آنها همچنین ممکن است مشکلاتی مانند سوء استفاده، اعتیاد یا بیماری روانی داشته باشند. اما هیچ کس در مورد آن مشکلات صحبت نمی کند. این منجر به کودکان و بزرگسالانی می شود که احساسات خود را سرکوب می کنند و نیازهای خود را انکار می کنند. ‌

احساسات سرکوب شده همچنین می تواند منجر به موارد زیر شود:

انکار احساسات

نادیده گرفتن احساسات

اجتناب از ارتباط

اجتناب از لمس

بی اعتمادی

احساسات سرکوب شده

سرکوب در مقابل سرکوب

احساسات سرکوب شده با سرکوب احساسات یکسان نیستند . سرکوب زمانی اتفاق می افتد که شما به طور فعال افکار، احساسات یا خاطرات ناراحت کننده را از آگاهی خود خارج کنید. این به این دلیل است که شما نمی دانید با آنها چه کار کنید.

برخی افراد سرکوب را خاموش کردن می نامند. گاهی اوقات این منجر به بی حس کردن خود با پیمایش روی تلفن، تماشای تلویزیون یا انجام هر فعالیت دیگری می شود تا مجبور نباشید احساسات خود را احساس کنید.

این نوع رفتار می تواند موقتی باشد. ممکن است این کار را در محل کار خود انجام دهید، زمانی که از یک همکار ناامید هستید، اما هنوز باید با هم کار کنید و یک پروژه را به پایان برسانید. احساسات خود را کنار می گذارید زیرا واقعاً نمی دانید با آنها چه کنید و بعداً در خانه با آنها برخورد کنید.

نشانه های احساسات سرکوب شده

تحقیقات زیادی وجود ندارد که نشان دهد احساسات سرکوب شده باعث مشکلات سلامتی می شود.

اما سلامت عاطفی و روانی به طور مستقیم با سلامت جسمانی مرتبط است. خشم سرکوب شده یا سایر احساسات منفی ممکن است با خطر بیشتری برای موارد زیر مرتبط باشد:

افسردگی

فشار خون بالا

بیماری قلبی

مشکلات گوارشی

عفونت ها

انرژی کم

درد

همچنین ممکن است در روابط دچار مشکل شوید. ممکن است مشکل داشته باشید:

گفتن آنچه نیاز دارید

مواجهه با درگیری

احساس ارتباط و صمیمیت با دیگران

چگونه احساسات سرکوب شده را رها کنیم

ممکن است متوجه نشوید احساسات خود را سرکوب می کنید. اگر در روابط مشکل دارید یا از احساسات منفی ناراحت هستید، اینها ممکن است نشانه هایی باشند که تمایل دارید ناخودآگاه از آنها دوری کنید.

بهترین راه برای یادگیری کنترل احساسات مراجعه به یک درمانگر مجاز است . او می تواند به شما در درک احساسات تان کمک کنند. همچنین می تواند راه هایی برای مدیریت تعارض و برقراری ارتباط بهتر به شما آموزش دهند.

می توانید به تنهایی بیان خود را نیز تمرین کنید. ابتدا این نکات را به تنهایی و سپس با کسی که به او  اعتماد دارید امتحان کنید. وقتی احساسات مثبت یا منفی را احساس می کنید:

آنچه را که در لحظه احساس می کنید با صدای بلند بگویید.

از جملات "من" استفاده کنید که به شما کمک می کند احساسات خود را درک کنید.

در نهایت با دوستان و آشنایان در لحظات درگیری تمرین کنید.

وقتی احساسات خود را بیان می کنید ، از تجربه خود صحبت کنید . طرف مقابل را سرزنش نکنید. آماده و مایل به شنیدن دیدگاه آنها باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان