اگر این 8 رفتار را دیدید با یک فرد سطح بالا روبرو هستید

خط سلامت: هوش عاطفی داشتن شجاعت رویارویی با موقعیت های ناراحت کننده و مدیریت آنها با درک و احترام است.

اگر این 8 رفتار را دیدید با یک فرد سطح بالا روبرو هستید

بالغ بودن به معنای کامل بودن نیست. به این معنی است که عیب های خود را بپذیریم، از اشتباهات خود درس بگیریم و برای بهتر شدن تلاش کنیم. این در مورد خودآگاه بودن، از نظر عاطفی باهوش و احترام به مرزهای دیگران است.

به گزارش خط سلامت این در مورد کارهای بزرگی که انجام می دهند یا می گویند نیست، اغلب رفتارهای ظریف است که بلوغ آنها را آشکار می کند.

این مقاله قصد دارد شما را با 8 رفتار ظریفی که این افراد اغلب نشان می دهند آشنا کند.

 هوش هیجانی از خود نشان می دهند

هوش عاطفی همه چیز در مورد توانایی درک، استفاده و مدیریت احساسات خود به روش های مثبت است.

هوش عاطفی در مورد مقابله با استرس، همدلی با دیگران، غلبه بر چالش ها و خنثی کردن تعارض است.

افرادی که به لحاظ روانی بالغ هستند اغلب از هوش هیجانی بالایی برخوردار هستند . مثل این است که آنها درک ذاتی از دنیای اطراف خود و نحوه مدیریت موثر احساسات خود دارند.

آنها از احساسات خود یا دیگران ابایی ندارند. در عوض، آنها را می شناسند، درک می کنند و به درستی مدیریت می کنند.

با آنها، گفتگو در مورد احساسات یک میدان جنگ نیست، بلکه پلی برای درک و هماهنگی است. این توانایی برای حرکت در دنیای پیچیده عواطف با لطف، واقعاً نشانه ای از بلوغ فراتر از سال های آنهاست.

 از اعتراف به اشتباه نمی ترسند

اعتراف کردن وقتی اشتباه می کنید آسان نیست. سطح مشخصی از فروتنی، خودآگاهی، و بله، بلوغ لازم است.

افراد دارای هوش عاطفی می دانند که اشتباه کردن بخشی از انسان بودن است.

آنها اشتباهات را به عنوان شکست نمی دانند، بلکه به عنوان فرصتی برای رشد می دانند. آنها مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرند، در صورت لزوم صمیمانه عذرخواهی می کنند و سعی می کنند از این تجربه درس بگیرند.

 از گفتگوهای سخت دوری نمی کنند

هوش عاطفی داشتن شجاعت رویارویی با موقعیت های ناراحت کننده و مدیریت آنها با درک و احترام است. 

کیفیت را در روابط بر کمیت ارج می نهند

در دنیای امروز، به راحتی می توان در بازی اعداد گرفتار شد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دوستان، فالوورها و لایک‌های ما را شمارش می‌کنند، و این باعث می‌شود فکر کنیم که بیشتر برابر است، بهتر است.

افرادی با هوش عاطفی، می‌دانند که داشتن هزار آشنا به معنای ارتباط معنادار نیست.

آنها دایره خود را عاقلانه انتخاب می کنند. آنها روابطی را پرورش می دهند که واقعی، حمایت کننده و سودمند باشد. آنها گفتگوهای عمیق و معنادار را به صحبت های کوچک و تعاملات سطحی ترجیح می دهند.

این تمرکز بر کیفیت روابط به جای کمیت، نشانه بلوغ است که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد، اما نقش مهمی در داشتن یک زندگی رضایت بخش دارد .

به مرزها احترام می گذارند

مرزها در همه انواع روابط ضروری هستند. آنها به تعریف رفتار قابل قبول و غیر قابل قبول کمک می کنند.

متوجه شده ام افراد با هوش عاطفی درک عمیقی از این مفهوم دارند. آنها می دانند که هر فردی محدودیت ها و مناطق راحتی دارد و به آنها احترام می گذارد.

آنها افراد را مجبور به انجام کارهایی نمی‌کنند که با آن‌ها احساس ناراحتی می‌کنند و به دیگران اجازه نمی‌دهند تا مرزهای خودشان را زیر پا بگذارند.

احترام گذاشتن به مرزها به معنای درک این است که "نه" به معنای "نه" است و آن را شخصا نگرفته است. این به معنای درک این است که هر کس در فضای شخصی و حریم خصوصی خود حق دارد.

این سطح از احترام و درک نشانه ای از بلوغ است که نه تنها روابط آنها را بهبود می بخشد بلکه به آرامش ذهنی آنها نیز کمک می کند.

 آنها برای یادگیری و رشد باز هستند

زندگی یک سفر بی پایان یادگیری و رشد است. اما از خود راضی شدن، گیر افتادن در راه خود آسان است، به خصوص زمانی که فکر می کنیم به اندازه کافی می دانیم.

اما افراد با هوش عاطفی چیزها را متفاوت می بینند. آنها زندگی را اقیانوس وسیعی از دانش می بینند و مشتاق غواصی در آن هستند.

آنها تظاهر نمی کنند که همه چیز را می دانند. در عوض، آنها ذهن باز و کنجکاو هستند. آنها سوال می پرسند، به دنبال درک هستند و اگر متوجه شوند که اشتباه می کنند، مایلند دیدگاه خود را تغییر دهند.

آن‌ها می‌دانند که رشد با بیرون رفتن از مناطق امن، از اشتباه کردن و یادگیری از آنها حاصل می‌شود.

تشنگی آنها برای دانش و پیشرفت شخصی، نشانه روشنی از بلوغ آنهاست. این یک رفتار ظریف است که آنها را متمایز می کند و آنها را به سمت یک زندگی با یادگیری و رشد مداوم سوق می دهد .

شکرگزاری را تمرین می کنند

در شلوغی زندگی، نادیده گرفتن چیزهای خوبی که داریم آسان است. ما اغلب روی آنچه اشتباه است یا چیزی که از دست رفته تمرکز می کنیم، فراموش می کنیم چه چیزی درست است و چه چیزی وجود دارد.

اما کسانی که برای سن خود بالغ هستند رویکرد متفاوتی دارند. آنها تمرین منظم شکرگزاری را ضروری می دانند.

آنها قدردان شادی های کوچک زندگی هستند یک غذای خوب، یک گفتگوی دلچسب، یک غروب زیبا. آنها از افراد زندگی خود و تجربیاتی که به اشتراک می گذارند سپاسگزار هستند.

این تمرین قدردانی به آنها دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی می دهد. به آن‌ها کمک می‌کند روی زمین باقی بمانند و چیزها را بدیهی نگیرند.

این یک رفتار ظریف است، اما در مورد بلوغ آنها و توانایی آنها برای یافتن شادی در چیزهای ساده زندگی صحبت می کند.

 ارزش زمان را درک می کنند

زمان یکی از با ارزش ترین چیزهایی است که داریم.  یک منبع تجدید ناپذیر است که پس از مصرف، هرگز نمی توان آن را دوباره به دست آورد.

افرادی که برای سن خود بالغ هستند برای زمان خود و دیگران ارزش قائل هستند. آنها آن را برای مسائل بی اهمیت یا برای افرادی که قدر آن را نمی دانند هدر نمی دهند.

آنها وظایف خود را به طور موثر اولویت بندی می کنند، به چیزهایی که با اهداف شان همخوانی ندارد نه می گویند و اهمیت وقت گذاشتن برای خود را درک می کنند.

آنها می دانند هر لحظه فرصتی برای یادگیری، رشد و لذت بردن از زندگی است. آنها مطمئن می شوند که هر ثانیه را به حساب می آورند.

فرمول رسیدن به بلوغ روانی 

ما از طریق رفتارهای ظریفی که اغلب نشان دهنده سطحی از بلوغ فراتر از سال های فرد است، سفر کرده ایم. این نشانه ها جامع نیستند، اما نقطه شروع خوبی برای شناخت و قدردانی از بلوغ خود و دیگران هستند.

اگر با این رفتارها همذات پنداری کنید، نشان دهنده بلوغ شماست. اگر زمینه هایی وجود دارد که احساس می کنید کمبود دارید، ناامید نشوید. بلوغ سفری مداوم برای رشد و خودسازی است.

با تأمل در این نشانه ها و ارزیابی موقعیت خود شروع کنید. آیا زمینه هایی وجود دارد که در آنها برتری دارید؟ آیا جنبه هایی وجود دارد که می خواهید بهبود ببخشید؟ این درک پایه و اساس رشد شخصی را تشکیل می دهد.

به یاد داشته باشید، بالغ بودن به معنای کامل بودن نیست. به این معنی است که عیب های خود را بپذیریم، از اشتباهات خود درس بگیریم و برای بهتر شدن تلاش کنیم. این در مورد خودآگاه بودن، از نظر عاطفی باهوش و احترام به مرزهای دیگران است.

با پایان دادن به این فصل، بیایید این درک را پیش ببریم که بلوغ فقط مربوط به سن نیست. این در مورد رفتارها، نگرش ها و دیدگاه ما نسبت به زندگی است. در اینجا باید با گذشت هر روز عاقل تر شوید! برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان