معنای 3 نوع اشک که نمی دانید

خط سلامت: گریه کردن ممکن است باعث شود دیگران نسبت به شما همدلی و دلسوز باشند، خشم یا احساسات ناخوشایندی را که در وهله اول باعث سرازیر شدن اشک می شود، کاهش دهد.

معنای 3 نوع اشک که نمی دانید

چرا گریه می کنید؟ و چند نوع اشک داریم؟

  سه نوع اشک می ریزیم. هر کدام کار خاص خود را دارند و به دلایل متفاوتی از مجاری اشک جاری می شوند:

چند نوع اشک داریم؟

اشک پایه

به گزارش خط سلامت این اشک ها تمام روز چشمان شما را می پوشاند. پلک زدن به پخش یکنواخت آنها در سطح چشم کمک می کند . آنها می توانند بینایی را بهبود بخشند ، چشمان را آبرسانی کنند و تمرکز را تیز کنند. آنها از چشمان شما محافظت می کنند و از آلودگی ها جلوگیری می کنند. اشک شما همچنین اکسیژن و مواد مغذی را به سطح چشم منتقل می کند.

اشک های تحریک کننده

وقتی پیاز را پوست می‌کنید، بیرون می‌ریزید یا در چشم‌هایتان باقی می‌ماند، این اشک‌ها از غدد زیر ابرویتان فوران می‌کنند. آنها چشمان شما را می شویند و محرک ها را بیرون می کشند تا از شما محافظت کنند.

اشک های احساسی

از احساسات قوی ناشی می شوند. همدلی، شفقت، درد جسمانی، درد دلبستگی  و احساسات اخلاقی و عاطفی می توانند این اشک ها را تحریک کنند. آنها احساسات را به دیگران منتقل می کنند.

اشک های احساسی باعث می شود احساس آسیب پذیری بیشتری داشته باشید که می تواند روابط را بهبود بخشد . گریه اغلب افراد را به هم متصل می کند، خواه به خاطر غم ، عشق ، اشتیاق یا یک احساس قوی دیگر باشد.

گریه کردن ممکن است باعث شود دیگران نسبت به شما همدلی و دلسوز باشند، خشم یا احساسات ناخوشایندی را که در وهله اول باعث سرازیر شدن اشک می شود، کاهش دهد.

شک های احساسی نسبت به سایر اشک ها حاوی هورمون های استرس و مسکن های طبیعی بیشتری هستند.

آنها نقشی درمانی دارند که به عنوان "فریاد خوب" نیز شناخته می شود. گریه احساسی، که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، ممکن است بخشی از روند درمان باشد. اما کارشناسان برای تایید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان