این زنان افسرده نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند

خط سلامت: اغلب زنانی که پس از دوران بارداری به به دنیا آمدن نوزادشان به افسردگی مبتلا می‌شوند، حاملگی ناخواسته‌ای داشته‌اند.

این زنان افسرده نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند

از عوارض بارداری ناخواسته و مشکلات بعدی آن می‌توان به نبودن مراقبت‌های دوران بارداری، رفتارهای پرخطر در حاملگی، افزایش نرخ تولد زودرس نوزادان، سرعت کم هنگام تولد، نتایج اجتماعی فقر در دوران کودکی و افزایش هزینه‌های پزشکی اشاره کرد.

به گزارش خط سلامت مطالعات جدید در دانشگاه کارولینای شمالی نشان می‌دهد در میان 550 زن شرکت‌کننده آن دسته از زنانی که بارداری ناخواسته  دارند در سه ماه اول 5 تا 11 درصد احتمال دارد که به افسردگی مبتلا شوند و این زنان درمعرض خطر طولانی‌مدت افسردگی قرار داشتند.

اما زنانی که سن‌شان بالاتر است و از لحاظ سطح تحصیلات و طبقه زندگی در جایگاه بهتری قرار دارند در زمان بارداری افسردگی‌شان به حداقل می‌رسد. معمولاً بارداری‌های ناخواسته‌ای که منجر به افسردگی در زنان می‌شود اثری طولانی بر سلامت و روان مادر و کودک بر جا می‌گذارد.

از این رو متخصصان بهداشت و درمان توصیه می‌کنند غربالگری اولیه برای زنان باید انجام شود تا آن دسته از زنانی که ناخواسته باردار شده‌اند در طول دوره بارداری و پس از آن از اهداف غربالگری در طول دوره بهره‌مند شوند.

مداخلات غربالگری کم هزینه و ساده برای شناسایی زنان در معرض خطر به طور بالقوه از عوارض پس از بارداری جلوگیری می‌کند.

از عوارض بارداری‌های ناخواسته و مشکلات بعدی آن می‌توان به نبودن مراقبت‌های دوران بارداری، رفتارهای پرخطر در حاملگی، افزایش نرخ تولد زودرس نوزادان، سرعت کم هنگام تولد، نتایج اجتماعی فقر در دوران کودکی و افزایش هزینه‌های پزشکی اشاره کرد.

نتایج نوزادان نارس و ضعیف به طور گسترده در مورد اثرات حاملگی و رابطه‌اش با دوران بارداری روی مادر مورد مطالعه قرار گرفته است از این رو این نوع از بارداری با افسردگی مادران بعد از تولد نوزادان در ارتباط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان