فرمول افزایش قدرت و اعتماد به‌ نفس

خط سلامت: تشویق دختران برای کسب شور و شوق حس اعتمادبه‌نفس را در آنان افزایش می‌دهد. ایجاد برخی فرصت‌ها که بتواند استعداد آنان را به چالش بکشد احساس قدرت را در آنان تقویت کرده و ارزش‌های ذاتی آنان را جلوه می‌دهد.

فرمول افزایش قدرت و اعتماد به‌ نفس

اجازه دهید دختران در برخی تصمیم‌گیری‌های مربوط به خانواده شرکت کنند. این کار باعث می‌شود تا آنان در فعالیت‌های روزانه تعامل داشته و برای انجام یک فعالیت احساس قدرت و اعتماد به نفس و مسئولیت و تعهد کنند.

به گزارش خط سلامت نقاط قوت دختران را شناسایی و به آن‌ها ارزش دهید. از آنان بخواهید تا مسائل و مشکلاتشان را خود حل و فصل کنند تا روش تثبیت اوضاع زندگی را یاد بگیرند. اگر بیش از حد در برخی تصمیم‌گیری‌های دختران دخالت کنید و نوعی احساس کنترل در آنان به‌وجود آورید نشانگر آن است که شما مسئول تصمیم‌گیری‌های آنان هستید که باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس دختران به‌شدت کم ‌شود.

تشویق ریسک‌پذیری فیزیکی

دخترانی که از برخی خطرات فیزیکی اجتناب می‌کنند معمولاً عزت‌نفس پایین‌تری نسبت به دخترانی دارند که سعی می‌کنند قدرت فیزیکی خود را به چالش بکشند برای مثال؛ اگر دخترتان از دوچرخه‌سواری در یک سراشیبی می‌ترسد یک تپه کوچک با شیب کم پیدا کنید و او را تشویق کنید تا آنجا دوچرخه‌سواری کند.

این مسأله بسیار حائز اهمیت است که حتی دختران غیرورزشکار بتوانند شایستگی فیزیکی خود را توسعه داده و بدین ترتیب اعتمادبه‌نفس‌شان را بالا ببرند.

همکاری دختران با گروه‌های همسالان در مدرسه آنان را برای رویارویی با ریسک‌های بزرگ آماده می‌کند. این امر یک حس باور نکردنی و نوعی احساس شایستگی در آنان ایجاد می‌کند. دختران را به استفاده از شیوه‌های صحیح تغذیه‌ای تشویق کنید.

به دخترتان اجازه دهید با برخی نظرات مخالفت کند. با این روش یاد می‌گیرد در مقابل برخی از خواسته‌های نادرست و تصمیم‌گیری‌های اشتباه مقاومت کند. این موضوع به‌ویژه مهارت‌های ارتباطی را در دختران خجالتی بهبود می‌بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان