مادران یخچالی موجب این بیماری در فرزندان شان می شوند

خط سلامت: اختلال طیف اوتیسم، همانطور که از نامگذاری آن انتظار می رود؛ روی یک پیوستار قرار دارد. یک سر طیف، نشان دهنده حالت شدید اختلال است که در آن برقراری روابط با دیگران و ارتباط چشمی بسیار ضعیف است؛ در آن طرف طیف، این اختلال با علایمی خفیف تر دیده می شود.

مادران یخچالی موجب این بیماری در فرزندان شان می شوند

 

اوتیسم یکی از بیماری هایی است که تعداد آن رو به افزایش است و خیلی از افراد هنوز واقف به چگونگی آن نیستند.

به گزارش خط سلامت اوتیسم دو علامت دارد: کودک در برقراری رابطه با دیگران و به شکل اجتماعی مشکل دارد و دامنه علایق و فعالیت های او محدود و گاهی نامعمول است.

علت اختلال طیف اوتیسم

محققان دلایل زیادی را برای بروز اختلال طیف اوتیسم، در نوزادان مشخص کرده اند. برخی از این علایم عبارت است از:

ژنتیک

فراوانی برخی هورمون ها مانند: تستوسترون در بدن مادر هنگام بارداری

وجود مادران یخچالی، به این معنا که مادران کودکان اوتستیک، در دوران نوزادی به قدر کافی نیازهای فرزند خود را تامین نمی کنند. این نظریه جزء اولین نظریه ها در این زمینه بود که امروزه چندان طرفداری ندارد.

تشخیص اختلال طیف اوتیسم

تشخیص به موقع اختلال طیف اوتیسم، اهمیت فراوانی در پیشبرد اهداف درمانی دارد. به گفته محققان، بر اساس یک مطالعه جدید، امواج مغزی ثبت شده در طول یک آزمایش شنوایی که به طور معمول به نوزادان داده می‌شود، می‌تواند به پزشکان در تشخیص اختلالات عصبی رشدی مانند اختلال طیف اوتیسم در اوایل دوران نوزادی کمک کند. محققان دریافتند نوزادانی با تشخیص اختلال طیف اوتیسم، در پاسخ ساقه مغزشان به صداها تأخیر شدیدی داشتند. این نوزادان ممکن است در ادغام صداها، با حس بینایی به دلیل دسترسی محدود به فرکانس های صدا مشکل داشته باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان