روانشناسی شخصیت / به فروتنی فکری چگونه م یتوان دست یافت؟

خط سلامت: پذیرش دیدگاه های مخالف و فروتنی فکری در قلب بحث های سالم نهفته است. فروتنی فکری ، داشتن یا پذیرش کاستی های خود از روی میل واقعی به دانش و حقیقت است.

روانشناسی شخصیت / به فروتنی فکری چگونه م یتوان دست یافت؟

آیا راهی برای افزایش فروتنی فکری و پذیرش دیدگاه های مخالف وجود دارد یا خیر؟

به گزارش خط سلامت خانواده ها در سراسر جهان از موضوعات بحث برانگیز اجتناب می کنند. اگر فقط با افرادی صحبت کنید که مانند شما فکر می کنند، در یک اتاق پژواک زندگی می کنید. بودن در کنار افرادی که متفاوت فکر می کنند می تواند خودآگاهی و پذیرش دیگران را افزایش دهد و برای یادگیری بسیار مهم است.

تعارض و گفت و گو

تعارض بخشی از زندگی است. در مکالمات دشوار ممکن است فرد احساس ناراحتی کند ، اما تحقیقات نشان می‌دهد کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا گفتگو با افرادی که دیدگاه‌های مستقیم مخالف دارند، سازنده‌تر و کمتر جنگنده‌ شود. به عنوان مثال مطالعه منتشر شده در سال 2019 نشان داد یادآوری این نکته به افراد که بیشتر از آنچه فکر می کنند با اعضای گروه هایی که دوست ندارند، مشترک هستند، می تواند خصومت افراد را نسبت به آن گروه ها کاهش دهد.

پذیرش دیدگاه های مخالف

محققان استدلال کرده اند پذیرش دیدگاه های مخالف و فروتنی فکری در قلب بحث های سالم نهفته است. فروتنی فکری ، داشتن یا پذیرش کاستی های خود از روی میل واقعی به دانش و حقیقت است. این در مورد افزایش آگاهی است که شما همه پاسخ ها را ندارید و ممکن است نظرات شما اشتباه باشد. یک نگرش بی ادعا باعث می شود مردم برای درک نظرات دیگران بازتر شوند . البته این بدان معنا نیست که باید تفکر انتقادی را به حالت تعلیق درآورید.

ذهن باز

آیا راهی برای افزایش فروتنی فکری وجود دارد یا خیر. ما از رویکردی به نام تأیید ارزش‌ها استفاده کردیم که در آن افراد به یک یا دو ارزش شخصی ارزشمند مانند آزادی، برابری یا امنیت خانوادگی فکر می‌کنند. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که یک دوره کوتاه تأمل در ارزش‌های شخصی ممکن است احساس یکپارچگی افراد را هنگامی که احساس خطر می‌کنند افزایش دهد. همچنین به نظر می‌رسد که تفکر مردم را در پاسخ به متنی که دیدگاه‌های آنها را به چالش می‌کشد، متفکرتر می‌کند.

افق دید خود را گسترش دهید

تحقیقات نشان داد چگونه یک مداخله ساده می تواند فروتنی فکری را در مکالمات افزایش دهد. یافته ها نشان می‌دهد که تأمل در ارزش‌ها می‌تواند کیفیت بحث‌ها در مورد موضوعات بحث‌برانگیز را بهبود بخشد.

با این حال، بسیاری از گفتگوها در مورد مسائل بحث برانگیز به صورت آنلاین انجام می شود. گفتگوی چهره به چهره با ارتباطات آنلاین بسیار متفاوت است، به ویژه زمانی که افراد درگیر یکدیگر را نمی شناسند یا هویت خود را مبهم می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان