روانشناسی شخصیت / این 3 ویژگی شخصیتی شما را جذاب می کند

خط سلامت: داشتن اصالت، نشان دهنده احترام به رابطه است. اصیل بودن به معنای این است که خود واقعی تان باشد و نقش بازی نکنید.

روانشناسی شخصیت / این 3 ویژگی شخصیتی شما را جذاب می کند

چه ویژگی شخصیتی  باعث جذابیت یک فرد می شود؟ جذابیت یک فرد برای دیگری، می تواند با احساسی که او در شما ایجاد می کند، مرتبط باشد.

افزایش جذابیت با ویژگی های شخصیتی رابطه ای متقابل و همسو دارند.

به گزارش خط سلامت به علاوه به رسمیت شناختن دیگران و احترام گذاشتن به آن ها یک راه ارزشمند برای ایجاد رابطه و افزایش جذابیت فردی است.

خصوصیاتی که منجر به افزایش جذابیت می شود 

داشتن توجه ویژه

تحقیقات نشان داده است، یکی از عواملی که باعث جذابیت یک فرد می شود، توجه ویژه ای است که او به یک فرد دارد. این افراد با حساسیت زیاد که علاقه مندی را نشان می دهد، به حرف طرف مقابل خود گوش می دهند و از حرکات صورت و انعکاس عواطف برای نشان دادن اهمیت فرد دیگر استفاده می کنند.

احترام و ارتباط

تحقیقات نشان داده است، احترام گذاشتن به دیگران، از طریق قدردانی و تشکر از آن ها باعث افزایش جذابیت می شود. توجه داشته باشید، احترام گذاشتن مستلزم این است که نظرات طرف مقابل را گوش دهید؛ نه برای جواب دادن یا ابراز مخالفت بلکه برای رسیدن به یک نظر مشترک.

اصالت را فراموش نکنید

یکی از مواردی که باعث افزایش جذابیت می شود، اصیل بودن است. داشتن اصالت، نشان دهنده احترام به رابطه است. اصیل بودن به معنای این است که خود واقعی تان باشد و نقش بازی نکنید. البته این بدان معنا نیست که به غیر قابل تغییر بودن ویژگی های منفی خود اصرار کنید، بلکه به این معناست که احساس خودی بودن و صمیمیت را در روابطی که برایتان ارزشمند است جاری کنید. تحقیقات نشان داده است، احترام به سلایق و علایق شخصی دوستان و مخاطبین باعث ایجاد اعتماد و صمیمیت در رابطه می شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان