دعوای زن و شوهرها بیشتر بر سر چه موضوعی است؟

خط سلامت: برخی از دلایل مشاجره بین زوج‌ها مشترک است که از آن جمله می‌توان به علاقه و توجه، برقراری ارتباط، حسادت، تامین نیاز جنسی، کنترل، برنامه‌های آینده، وظایف و مسوولیت‌ها، راز و مسائل مالی اشاره کرد.

دعوای زن و شوهرها بیشتر بر سر چه موضوعی است؟

زوج‌ها بیشتر بر سر چه موضوعی با یکدیگر مشاجره و دعوا و بحث می‌کنند؟

به گزارش خط سلامت ارزیابی‌ها نشان می دهد برخی از دلایل مشاجره بین زوج‌ها مشترک است که از آن جمله می‌توان به علاقه و توجه، برقراری ارتباط، حسادت ، تامین نیاز جنسی، کنترل، برنامه‌های آینده، وظایف و مسوولیت‌ها، راز و مسائل مالی اشاره کرد.

 بعضی از افراد به سادگی از کنار چند سال زندگی زناشویی می گذرند و فورا احساس آسودگی و رها شدن از فشار می‌کنند.

برای دسته دیگر، پایان یک رابطه که فقط چند هفته از عمر آن می‌گذرد منجر به ترومای شدید عاطفی می‌شود که تا چند سال با فرد می‌ماند. متخصصان، صرف نظر از شرایط جدایی، معتقدند این اتفاق به صورت بالقوه یکی از موارد مهم استرس‌زا در زندگی است که نباید تاثیر آن را روی عزت نفس فرد نادیده گرفت.

متخصصان می گویند شناخت موضوعاتی که اغلب باعث سرخوردگی زوج‌ها می‌شود به زوج‌های جوان کمک می‌کند برای این موارد آماده باشند و شاید دوام رابطه‌شان بیشتر شود.

از کجا بدانیم رابطه تمام شده؟

ازجمله شایع‌ترین دلایل از دست دادن عشق خود نسبت به طرف مقابل می‌توان به از بین رفتن صمیمیت فیزیکی، از بین رفتن اعتماد، از بین رفتن حس عزیز بودن، رنج عاطفی (که اغلب ناشی از اندوه به خاطر احساس تنهایی است) و دید منفی نسبت به خود (تصویر نادرست از خود، احساس شکست) ناشی از احساس طرد شدن از طرف شریک اشاره کرد.

چرا بعضی ها یکدفعه ارتباط را قطع می‌کنند؟

این روش برای پایان رابطه بسیار شایع است. حداقل یک چهارم از بزرگسالان این کار را انجام داده یا مورد این امر واقع شده‌اند. در این حالت، فرد بدون هیچ توضیح ارتباطش را با طرف مقابل قطع می کند و ناپدید می‌شود. قطع ناگهانی ارتباط بسیار دردناک است چون طرف مقابل احساس می‌کند مرتکب کار اشتباهی شده یا ارزش عشق را ندارد.

آیا جدایی باعث تقویت رابطه می شود؟

تحقیقات نشان می‌دهد اگر جدایی موقت از راه درست و با دلایل منطقی اتفاق بیفتد، می‌تواند باعث قوی‌تر شدن رابطه شود.

متخصصان پیشنهاد می‌کنند برای برنامه‌ریزی قوانین اصلی، توضیح دقیق انتظارات (مخصوصا برای برقراری ارتباط) و راهنمایی زوج‌ها برای برگشتن به یکدیگر از مشاور کمک بگیرید. البته در اغلب موارد جدایی موقت باعث روشن شدن ضعف های رابطه می‌شود و دو طرف بر سر جدایی همیشگی به توافق می‌رسند.

چرا گاهی جدایی سخت‌تر است؟

طولانی بودن مدت زمان فراموش کردن شریک سابق چند دلیل اثبات شده دارد: کسانی که از کاه کوه می‌سازند به سختی می توانند بعد از جدایی برای خود آینده مثبت متصور شوند.

کسانی که مدام به چیزهای منفی و «اگر و شایدها» فکر می‌کنند، با فراموش کردن رابطه دست و پنجه نرم می‌کنند و کسانی که تعریف ضعیفی از خود دارند با خود فکر می کنند هویتشان بدون حضور شریک چگونه خواهد بود.

جدایی برای مرد سخت‌تر است یا زن؟

تحقیقات نشان می‌دهد جدایی برای مردها سخت‌تر است. مردان بیشتر از زنان بعد از جدایی دچار عادت های ناسالم می‌شوند و دست به خودکشی می‌زنند.

همچنین مردان بیشتر روی شریک خود به عنوان اصلی‌ترین منبع حمایت عاطفی حساب می‌کنند درحالی‌که زنان دوستان نزدیکی دارند که بعد از جدا شدن حامی آن‌ها هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان