این فیلم کمک تان می کند که دیگر حرف مردم برای تان مهم نباشد

خط سلامت: حرف مردم برای برخی افراد بسیار مهم است. همه ی ما می دانیم که توجه نکردن به آنچه که دیگران راجب ما می گویند کار بسیار سخت و دشواری است و نکته ی قابل ذکر اینجاست که شما به هیچ وجه نمی توانید جلوی حرف های دیگران را بگیرید.

این فیلم کمک تان می کند که دیگر حرف مردم برای تان مهم نباشد

حرف مردم برای برخی افراد بسیار مهم است. بیش از حد اهمیت دادن به حرف دیگران و جدی گرفتن نظر آن ها معمولا منجر به تجربه هیجانات منفی مانند غم و ناراحتی می شود.

به گزارش خط سلامت آیا به حرف افراد غریبه زیادی اهمیت می دهید؟ مهم نیست که چه کاری انجام می دهید یا می گویید، چگونه عمل می کنید، یا تصمیماتی که می گیرید، مردم همیشه در مورد شما نظر خواهند داشت.اگر اجازه دهید آنها به سراغ شما بیایند، اجازه می دهید نظرات دیگران نه تنها به شما آسیب برساند، بلکه اغلب اوقات شما را تعریف می کند. بدیهی است که ناامنی و حساسیت بیش از حد ما نیز به دلیل آسیب های وارده در اوایل کودکی یا والدین سهل انگار و بدسرپرست شکل می گیرد.

نه تنها این، بلکه رسانه های اجتماعی همچنین انتظارات فتوشاپی گسترده ای از اینکه چه کسی یا چه کسی باید باشیم، ایجاد کرده است.اما اگر بتوانید از اهمیت دادن به آنچه دیگران فکر می کنند دست بردارید، چه اتفاقی می افتد؟

امکانات بی پایان هستند. اما یک چیز مسلم است، شما احساس سبکی و شادی بیشتری خواهید داشت. بنابراین در اینجا شش راه برای متوقف کردن اهمیت دادن به آنچه دیگران در مورد شما فکر می کنند وجود دارد.

مردم درگیر زندگی خود هستند

آیا بیش از حد نگران دوست داشتن دیگران هستید؟ آیا در مورد تأثیری که بر شخصی که به تازگی ملاقات کرده اید، نگران هستید؟  حقیقت این است که همه گرفتار ناامنی‌هایی هستند

و ممکن است آن‌قدر مشغول باشند که نتوانند فوراً ناامنی شما را تشخیص دهند. بنابراین، به احتمال زیاد آنها نیز در مورد همین موضوع نگران هستند.

در اطراف شما، مردم به اندازه کافی ذهنشان را مشغول می کنند، آنها به اندازه ای مشغول فکر کردن به خانواده، کار و هر چیز دیگری هستند که نمی توانند نظر دقیقی درباره شما داشته باشند.

ممکن است خشن به نظر برسد، اما این ایده که همه چشم‌ها روی شما نباشد، احساس رهایی بخش است، اینطور نیست؟

از بپرسید می خواهید چه کسی باشید؟

آیا برای نظرات دیگران در مورد خود ارزش زیادی قائل هستید؟ چقدر برای شما مهم است که استانداردهای خود را تنظیم کنید و مطابق با آن زندگی کنید؟ تنها نظری که باید برای شما مهم باشد، نظر شماست. ارزش نظر شخص دیگر باید با ماهیت رابطه شما با آن شخص مرتبط باشد.

با اجازه دادن به عقاید دیگران برای تأثیرگذاری و تسلط بر زندگی شما، قدرت و اختیار خود را به آنها می دهید. اگر می توانید با این موضوع ارتباط برقرار کنید، از خود بپرسید که چه می خواهید؟ و چه چیزی را دوست دارید؟ آیا این انتخاب ها را صرفاً برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران انجام می دهید؟ حتی تصمیمات شما، از طریق این لنز، به شما کمک می کند تا به خود مطمئن شوید.

پذیرش عیب های خود

آیا برای کمال تلاش می کنید؟ آیا از روی انتخاب است یا احساس می کنید مجبور هستید؟ چنین پیگیری بی نتیجه است. وقتی بیشتر نگران برداشت کسی از خود هستید،  به عزت نفس و اعتماد به نفس شما آسیب می رساند. برخی تصورات منفی از خودمان از دوران کودکی در ناخودآگاه ما ریشه دوانده است.

مقابله با این افکار زمانی که آنها را درونی کرده و بر اساس برداشت های اشتباه گذشته عمل می کنید، می تواند دشوار باشد. یکی از راه های رهایی از این قیدها، پذیرش خود است. پذیرش خود سفری است برای در آغوش گرفتن همه جنبه های درون خود، بدون قید و شرط. این سفر می تواند دشوار باشد، زیرا شما را ملزم می کند که  در خط باریک پذیرش و رضایت خود حرکت به عنوان یک بلوک ساختمانی برای عزت نفس و بهبود شخصی عمل می کند.

بپذیرید همه شما را دوست ندارند

همانطور که جین آستین می‌گوید،"این حقیقتی است که عموم مردم به آن اذعان دارند." در زندگی، برخی از مردم شما را دوست خواهند داشت و برخی دیگر ممکن است نه، این اشکالی ندارد. منحصر به فرد بودن شما و ویژگی هایی که دارید شما را همان چیزی که هستید ، می سازد. این کمتر از یک چالش نیست. رویارویی با کسی که دیدگاه منفی نسبت به شما دارد، کار آسانی نیست.اما بیشتر اوقات این طرز فکر آنهاست و فقط طرز فکر آنها به شما ربطی ندارد. افرادی خواهند بود که همه شما را خواهند پذیرفت، افرادی که حامی و مهربان خواهند بود، اینها افرادی هستند که شایسته همراهی با شما هستند.

پذیرش چالش های زندگی 

آیا از اشتباه کردن می ترسید؟  آیا در تحریف های شناختی و الگوهای منفی تفکر مهارت دارید؟ این یک ویژگی تکاملی است که برای دور نگه داشتن اجداد شما از خطر شکل گرفته است. با این حال، اغلب شما را از دنبال کردن چیزهایی که در زندگی می خواهید باز می دارد. شما نگران این هستید که به دلیل یک اشتباه شبیه یک احمق شوید، اما اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند و اجتناب از آنها بیهوده است. زمانی که بر ترس خود از اشتباه کردن غلبه کنید

و در برابر دردی که ممکن است از شکست ناشی شود، انعطاف‌پذیر باشید، غیرقابل توقف خواهید بود. یکی از راه‌های مقابله با اضطراب‌های ناشی از آشفتگی، تهیه فهرستی از همه چیزهای احتمالی است که ممکن است اشتباه پیش بروند. این می تواند به ایجاد فاصله ای بین ایده ها و واقعیت کمک کند.

همچنین به شما اجازه می دهد تا نتایج احتمالی را به طور منطقی پردازش کنید و راه حل ارائه دهید. اگر به نظر می‌رسد که نمی‌توانید به تنهایی از پس نتایج برآیید، می‌توانید از کسی حمایت‌کننده و قابل اعتماد کمک بخواهید. خوب است که بخواهیم تأثیر خوبی روی دیگران بگذاریم، در نهایت، دلیل اینکه همه ما اینقدر به دیگران اهمیت می دهیم غریزه بقایمان است. به هر حال، خوشبختی و کیفیت زندگی ما به کیفیت روابط ما بستگی دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان