روانشناسی شخصیت / اگر این ویژگی شخصیت را دارید مهرطلب هستید

خط سلامت: افراد مهرطلب فکر می‌کنند نیازهای بقیه به نیازها و زندگی خودشان ترجیح دارد. به همین دلیل هم بیش ازاندازه به آن‌ها محبت می‌کنند؛ طوری که در نهایت، ناراضی هستند و نمی‌توانند در روابط خود موفق باشند.

روانشناسی شخصیت /  اگر این ویژگی شخصیت را دارید مهرطلب هستید

 افراد مهر طلب مهارت نه گفتن ندارند و به همین خاطر چون بسیاری از کارها را از روی خجالت و بدون علاقه واقعی خود انجام می‌دهند معمولاً ناراضی و خسته هستند؛ چیزی که می‌تواند در نهایت آن‌ها را خسته و ناامید و روابط شان را با مشکلات زیادی مواجه کند.

به گزارش خط سلامت آن‌ها اغلب اهمیت زیادی به خودشان نمی‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود بعد از مدتی دچار احساس حقارت و خود کم بینی شوند و عزت نفسشان پایین بیاید.

مهرطلبی یکی از نیازهای افرادی است که به دلایل مختلف به دنبال جلب رضایت طرف مقابل هستند. گاهی اشخاص از نظر عاطفی نیاز به راضی نگه داشتن بقیه؛ حتی به قیمت قربانی کردن نیازها یا امیال خودشان هستند چون می‌ترسند آن‌ها را از دست بدهند. اما نمی‌توانند در نهایت هم موفق شوند.

افراد مهر طلب است دوست دارند به نوعی همه را همه از خود راضی نگه دارند و اجازه ندهند به ویژه افراد مهم زندگی‌شان سختی زیادی متحمل شوند و به اصطلاح آب در دل شان تکان نخورد.

بنابراین گاهی حتی باعث می‌شوند بقیه افراد هم نتوانند به درستی استعدادهای خود را کشف کند یا جرات اظهار عقیده داشته باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان