علل ، علائم و درمان افسردگی / چرا افسردگی در بهار مهم می شود؟

خط سلامت: افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های روانی است. افرادی که از بیماری افسردگی رنج می برد معمولا با احساس گناه و حس بی ارزشی دست و پنجه نرم می کنند.

علل ، علائم و درمان افسردگی / چرا افسردگی در بهار مهم می شود؟

افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های خلقی است. افرادی که از این بیماری روانی رنج می برند با سطوح بالایی از غم و اندوه، احساس ناامیدی و افکار خودکشی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خط سلامت بیماری افسردگی کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد. پژوهش ها حاکی از آن است که در پیدایش بیماری افسردگی مجموعه ای از علایم دخیل هستند و افسردگی را نمی توان صرفا به یک علت واحد نسبت داد.

افسردگی چه علایمی دارد؟

افسردگی با تضعیف روحیه، احساس غم و اندوه و پرخاشگری همراه است.

. در اصطلاح عامیانه، این یک اختلال عاطفی است. به این معنی که بر احساسات فرد تأثیر می گذارد. برای تشخیص افسردگی ، فرد باید خلق و خوی ضعیفی داشته باشد، در تمام روز یا بیشتر اوقات روز حداقل به مدت دو هفته بخندد.

آیا افسردگی با اندوه متفاوت است یا شبیه آن است؟

اگرچه علائم آنها ممکن است شبیه به هم باشند. غم و اندوه در پاسخ به از دست دادن یکی از عزیزان، شغل یا هر چیز دیگری است که برای شخص عزیز است. غم و اندوه در پاسخ به چیزی است که فرد به آن وابسته بود اما از دست داده است. پاسخ بستگی به این دارد که فرد چقدر به شخص یا شی گم شده نزدیک بوده است. انتظار می رود فردی که چیزی را از دست می دهد برای مدتی غمگین شود و در آن مدت، شدت آن علائم کاهش یابد. در عرض سه یا شش ماه، انتظار می رود یک فرد تا حد زیادی از غم و اندوه خارج شود در غیر این صورت به آن غم بیمارگونه می گویند.

علل افسردگی چیست؟

برخی از علل شامل شخصیت فرد است. برخی از افراد دارای شخصیت وابسته هستند که احتمال ابتلا به افسردگی را در آنها افزایش می دهد.

آیا افسردگی به اشکال مختلف وجود دارد؟

افسردگی افسردگی است، اما ما در مورد افسردگی تک قطبی صحبت می کنیم که در آن هر بار که فردی بیمار می شود، دچار افسردگی می شود. افسردگی معمولاً محدودیت زمانی دارد، بنابراین با یا بدون درمان، برخی افراد خوب می شوند. افسردگی دوقطبی وجود دارد که در آن فرد ممکن است گهگاه افسرده و در مواقع دیگر هیجان زده باشد، چیزی که ما هیپومانیا یا بیماری شیدایی می نامیم. همچنین موقعیتی وجود دارد که در آن ترکیبی از علائم شیدایی و افسردگی وجود دارد. هنگامی که افسردگی بعد از زایمان در زنان رخ می دهد، به آن افسردگی پس از زایمان می گویند.

علائم عمومی افسردگی چیست؟

علائم اولیه شامل تغییر خلق و خو است که باید تقریباً در تمام روز یا بیشتر روز حداقل به مدت دو هفته وجود داشته باشد. فرد به راحتی احساس خستگی می کند، چیزی که ما آن را خستگی آسان می نامیم. از دست دادن علاقه به چیزهایی که معمولاً فرد از آن لذت می‌برد وجود دارد به عنوان مثال فردی که افسرده است علاقه ای به چت کردن، مطالعه، ورزش، انجام ورزش و معاشرت نخواهد داشت.

اینها علائم اصلی افسردگی هستند. چیزهای دیگر می تواند تغییر در الگوی خواب باشد. برخی از آنها بی خوابی دارند و به سختی می خوابند. رایج ترین آنها این است که افراد مبتلا به افسردگی می توانند مدتی بخوابند، زودتر از حد معمول بیدار شوند، دو ساعت قبل از زمان عادی، اما نمی توانند دوباره بخوابند. با این حال، افراد ممکن است بیش از حد معمول بخوابند.

میانسالی + افسردگی در زنان

تغییر در اشتها و افسردگی 

یکی دیگر از علائم تغییر اشتها است. اغلب افراد مبتلا به این اختلال خلقی ممکن است علاقه ای به خوردن نداشته باشند، بنابراین وزن خود را کاهش می دهند، یا می توانند بیش از حد معمول غذا بخورند و سپس به وزن اضافه کنند. این بدان معناست که افراد تمایل دارند افسردگی خود را در خوردن جایگزین کنند.

وقتی چیزی برای خوردن پیدا می کنند، فقط برای اینکه دهانشان حرکت کند می خورند. همچنین، افسردگی باعث می شود که برخی از افراد احساس گناه کنند، طرد شوند، به راحتی کارهای اشتباه را بپذیرند و تمایل به عذرخواهی بیش از حد داشته باشند.علائم دیگر احساس ناامیدی، بی ارزشی و افکار منفی در مورد گذشته، حال و آینده است. اگر شرایط پیچیده باشد، فرد دچار توهم آزار و اذیت می شود.

همچنین می توانند توهم داشته باشند. آنها چیزهایی را می بینند که دیگران قادر به دیدن آنها نیستند، صداهایی را می شنوند که دیگران قادر به شنیدن آنها نیستند و بوهای بدی را که از بدن خود متصاعد می شود درک می کنند که دیگران قادر به درک آن نیستند. هنگامی که فرد می نشیند و شخصی که در نزدیکی است می ایستد و می رود، فرد افسرده فکر می کند که فرد به دلیل بوی بد آنجا را ترک کرده است.

افسردگی و افکار خودکشی 

البته ممکن است افکار خودکشی نیز به وجود بیاید و فرد وجود آنها را زیر سوال ببرد و فکر کند بهتر است بمیرد. رفتار خودکشی از ایده پردازی گرفته تا برنامه ریزی و احتمالاً اقدام کامل خودکشی وارد می شود.

افسردگی و پرخاشگری 

افرادی که افسرده هستند و نمی توانند آنچه را که می گذرانند بیان کنند، تحریک پذیر هستند. آنها بی جهت عصبانی می شوند. از آنها به عنوان یک بمب ساعتی یاد می شود.

افسردگی + کودکان

علائم افسردگی در مردان، زنان، نوجوانان و کودکان

زنان بیشتر احتمال دارد برخی از علائم را داشته باشند. کودکان از رفتن به مدرسه امتناع می کنند زیرا قادر به تمرکز نیستند، بنابراین عملکرد آنها کاهش می یابد.

آیا افسردگی قابل درمان است؟

برای کمک به افزایش سطح سروتونین در مغز می توان دارو تجویز کرد. سروتونین با اختلالات خواب مرتبط است. اگر افکار منفی فرد را مستعد افسردگی می کند، باید جهت گیری مجدد یا سازماندهی مجدد برای فرد وجود داشته باشد.

چگونه می توان از افسردگی پیشگیری کرد؟

اگر کسی می‌داند که در معرض خطر است، باید سالم زندگی کند و شب‌ها پنج تا هشت ساعت خوب بخوابد، خوب غذا بخورد، خوب ورزش کند و بداند که چگونه ناامیدی را مدیریت کند. یکی از چالش‌های عمده ما در میان مردم این واقعیت است که سطح انعطاف‌پذیری ما در طول سال‌ها کاهش یافته است. افرادی که در یک محیط محافظت شده زندگی می کنند که والدین آنها همه کارها را انجام می دهند، قادر به رشد قدرت ذهنی برای رویارویی با چالش های زندگی نیستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان