روانشناسی شخصیت / 7 علامت شناسایی شخصیت آمبیورت

خط سلامت: درونگرایی و برونگرایی دو ویژگی شخصیتی هستند.اما ویژگی شخصیتی دیگری وجود دارد که به آن درونگرای برون گرا می گویند. تصور کنید که از اجتماعات اجتماعی لذت می برید، اما بعد از آن احساس خستگی می کنید و هوس تنهایی برای تجدید قوا می کنید.

روانشناسی شخصیت / 7 علامت شناسایی شخصیت آمبیورت

درونگرا برونگرا یکی از ویژگی های شخصیتی است که برخی از ویژگی های درون گرایی و برخی از ویژگی های برون گرایی را در خود جای داده است.

به گزارش خط سلامت چند نشانه مشخص از شخصیت درونگرا برونگرا در این مطلب آورده شده است.

درون گرا برون گرا

درون گرا برونگرا که به نام آمبیورت نیز شناخته می شود، دارای ویژگی های شخصیتی، برون گرایی و درون گرایی است. در حالی که آن ها از معاشرت و بودن در کنار دیگران لذت ببرند، برای زمان تنهایی و درون گرایی خود نیز ارزش قائل هستند.

نشانه های افراد درونگرای برونگرا شامل موارد زیر است:

اجتماعی شدن انتخابی

بر خلاف برونگراهای خالص، که در تعامل اجتماعی دائمی رشد می کنند، درونگراهای برونگرا در مورد شرکتی که دارند گزینشگرتر هستند. آن ها تعاملات معنادار با دوستان نزدیک یا گروه های کوچک را به جمع های بزرگ یا گفتگوهای سطحی ترجیح می دهند. وقتی صحبت از معاشرت به میان می آید، کیفیت بر کمیت شعار آن هاست .

 متفکر

درونگراهای برونگرا علیرغم طبیعت برونگرایشان در مجامع اجتماعی، دنیای درونی غنی دارند. آن ها درون نگر هستند و از گفتگوهای عمیق درباره ایده ها، احساسات و فلسفه ها لذت می برند. آن ها مقدار قابل توجهی از زمان خود را صرف تأمل در افکار و تجربیات خود می کنند، حتی اگر همیشه آن ها را با دیگران به اشتراک نگذارند.

 نیاز به تحریک خارجی

درحالی که درون‌گراها معمولاً محیط‌های آرام را ترجیح می‌دهند، درون‌گراهای برون‌گرا به دنبال تحریک بیرونی برای احساس انرژی هستند. آن‌ها از امتحان کردن فعالیت‌های جدید، کاوش در مکان‌های ناآشنا و درگیر شدن در ماجراجویی‌هایی لذت می‌برند که باعث ایجاد هیجان و تازگی می‌شود.

ارتباط متفکرانه

درونگراهای برونگرا در سبک ارتباطی خود عمدی هستند و گفتگوهای معنادار را به صحبت های کوچک ترجیح می دهند و برای گوش دادن با دقت به دیگران وقت می گذارند. آن ها شاید بلندترین صداهای جمع نباشند ، اما وقتی صحبت می کنند، کلماتشان عمق و بینش را به همراه دارد.

 راحت با زمان تنهایی

بر خلاف برونگراها که در زمان تنهایی احساس بیقراری یا ناراحتی می کنند، درونگراهای برونگرا تنهایی خود را گرامی می دارند و آن را فرصتی برای شارژ مجدد، پیگیری علایق خود و شرکت در فعالیت های مراقبت از خود می دانند. آن ها کاملا راضی هستند که ساعت ها تنها باشند بدون اینکه احساس تنهایی یا بی حوصلگی کنند.

 همه کاره

درونگراهای برونگرا در موقعیت‌های اجتماعی سازگار هستند و بسته به شرایط به راحتی می‌توانند بین برون‌گرا و محتاط باشند. آن‌ها در محیط‌های حرفه‌ای که نیاز به شبکه‌سازی و همکاری دارند، پیشرفت می کنند، اما از شب‌های آرام در خانه با کتاب یا فیلم نیز لذت می‌برند. تطبیق پذیری آن ها به آن ها اجازه می دهد تا به راحتی در پویایی های اجتماعی مختلف حرکت کنند.

 تعادل برونگرایی و درونگرایی

در نهایت، ویژگی تعیین‌کننده یک درون‌گرای برونگرا توانایی آن‌ها در ایجاد تعادل بین ویژگی‌های برون‌گرا و درون‌گرا است. آن ها دارای مهارت های اجتماعی و کاریزمای برونگراها هستند که با درون گرایی و عمق درونگراها همراه است. این تعادل به آن‌ها اجازه می‌دهد در موقعیت‌های اجتماعی مختلف رشد کنند و در عین حال به خود واقعی خود وفادار بمانند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان