روانشناسی شخصیت / اگر این 9 عبارت را شنیدید با یک درونگراها صحبت می کنید

خط سلامت: افراد درونگرا در ارتباطات خود به گونه ای منحصر به فرد عمل کنند و کیفیت در روابط را به کمیت ترجیح می دهند.

روانشناسی شخصیت / اگر این 9 عبارت را شنیدید با یک درونگراها صحبت می کنید

افراد درونگرا علاقه زیادی به دوستی های عمیق دارند به همین دلیل ترجیح می دهند دوستان کمتری داشته باشند اما روابطشان عمیق تر و پایدارتر باشد.

به گزارش خط سلامت سبک های مکالمه ای افراد درونگرا با افراد برونگرا متفاوت است.

افراد درونگرا و سبک های مکالمه ای

افراد درونگرا و برونگراها اغلب احساس می کنند که به دو زبان مختلف صحبت می کنند. افراد درونگرا در مکالمات خود از عباراتی استفاده می کنند که در افراد برونگرا کمتر از آن ها استفاده می شود.

عبارات زیر بیشتر توسط درونگراها بیان می شود و شناخت این عبارات به درک تفکر و بینش آن ها کمک زیادی می کند:

 به زمان تنهایی نیاز دارم

افراد درونگرا، در تنهایی پیشرفت می کنند. اینطور نیست که از بودن در کنار دیگران لذت نمی برند، اما برای شارژ مجدد باتری خود به زمان تنهایی نیاز دارند. این مسئله برای افراد برونگرا که اغلب از بودن در کنار دیگران انرژی می گیرند، عجیب به نظر می رسد. اما برای درونگراها، تنهایی به اندازه نفس کشیدن ضروری است.

درک این موضوع در مورد افراد درونگرا می تواند کمک زیادی به تقویت روابط و ارتباطات بهتر کند.

ترجیح می دهم آن را یادداشت کنم

درونگراها  اغلب ارتباط نوشتاری را به کلامی ترجیح می دهند. این به این دلیل است که نوشتن به آن ها زمان می دهد تا افکار خود را جمع آوری کنند و خود را دقیق تر بیان کنند.

اگر یک فرد درونگرا در زندگی شما ترجیح می دهد از این طریق ارتباط برقرار کند، سعی کنید ترجیحات او را درک کنید و به آن ها احترام بگذارید.

 آیا می توانیم زمان بندی مجدد را انجام دهیم؟

افراد درونگرا به دلیل مدیریت دقیق انرژی خود شناخته می شوند. رویدادهای اجتماعی اگرچه لذت بخش هستند، اما برای آن ها خسته کننده است. بنابراین، اگر در حال حاضر احساس کمبود انرژی می کنید، ممکن است بخواهید برنامه ریزی مجدد کنید.

"آیا می توانیم دوباره برنامه ریزی کنیم؟" یک عبارت رایج در بین افراد درونگرا است. این نشانه بی علاقگی یا تلاشی برای اجتناب از اجتماعی شدن نیست. فقط این است که درونگراها محدودیت های انرژی خود را درک می کنند و می دانند چه زمانی نیاز به شارژ مجدد دارند.

جالب توجه است که طبق مطالعه ای در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، درونگراها بیشتر از برونگراها خستگی ناشی از تعامل اجتماعی را تجربه می کنند.

من فکر می کردم…

درونگراها به داشتن تفکر عمیق معروف هستند. آن ها اغلب زمان زیادی را صرف پردازش اطلاعات و در نظر گرفتن دیدگاه های مختلف قبل از به اشتراک گذاشتن افکار خود می کنند.

«من فکر می‌کردم…» عبارتی است که معمولاً درون‌گراها وقتی می‌خواهند دیدگاه یا ایده‌ای را به خوبی در نظر گرفته به اشتراک بگذارند، استفاده می‌کنند. این عبارت نشان می‌دهد که آن‌ها زمانی را صرف تأمل در مورد موضوع کرده‌اند و اکنون آماده‌اند تا بینش‌های خود را به اشتراک بگذارند.

 این تو نیستی، من هستم

این عبارت منحصر به جدایی نیست. درونگراها اغلب در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند تا بیان کنند که به فضا یا تنهایی نیاز دارند.

«این تو نیستی، من هستم» راه آن ها برای بیان این نکته است که نیاز به تنهایی به دلیل مشکلی با شخصی نیست که در حال تعامل با او هستند. فقط نیاز به شارژ مجدد و بازگشت به تعادل خود دارند.

این عبارت نشان دهنده خودآگاهی و درک آن ها از نیازشان به تنهایی است.

برای وقت با هم بودن ارزش قائل هستم

درونگراها شاید اجتماعی ترین موجودات نباشند، اما این بدان معنا نیست که برای روابط خود ارزش قائل نیستند. در واقع، آن ها اغلب با کسانی که انتخاب می کنند اجازه ورود به دنیای خود را بدهند، ارتباطات عمیق و معناداری برقرار می کنند.

 برای فکر کردن به زمان نیاز دارم

درونگراها متفکرانی عمدی هستند و دوست دارند وقت خود را برای پردازش اطلاعات و اتخاذ تصمیمات آگاهانه صرف کنند.

 بیایید داخل بمانیم

در حالی که برون گراها از هیجان یک صحنه اجتماعی شلوغ لذت می برند، درونگراها اغلب آرامش یک شب آرام را ترجیح می دهند.

«بیایید داخل بمانیم» عبارتی است که درونگراها اغلب برای پیشنهاد راه راحت تر و آرام تر برای معاشرت استفاده می کنند.

اشتباه نکنید، به این معنی نیست که از بیرون رفتن لذت نمی برند. با این حال، آن ها شادی را در جمع های کوچکتر و صمیمی تر می یابند.

می فهمم

درونگراها اغلب شنوندگان خوبی هستند. "من می فهمم" عبارت قدرتمندی است که اغلب از درونگراها می شنوید. این نشان دهنده همدلی و درک عمیق آن ها از موقعیت یا احساساتی است که با آن ها در میان گذاشته شده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان