روانشناسی شخصیت / این 8 ویژگی را فقط افراد خاص جذاب دارند

خط سلامت: جذابیت یکی از ویژگی های منحصر به فرد شخصیتی است و افراد خاصی از آن برخوردارند زیرا فاکتوری از بهترین خصوصیات ظاهری و رفتاری برای این ویژگی مورد نیاز است.

روانشناسی شخصیت / این 8 ویژگی را فقط افراد خاص جذاب دارند

جذابیت افراد بستگی به مسائل مختلفی از جمله ویژگی های ظاهری و باطنی آن ها دارد اما آنچه هر فرد به عنوان جذابیت در نظر می گیرد ممکن است با دیگری فرق داشته باشد و دلیل آن هم در سلایق و اولویت بندی های مختلف افراد است.

به گزارش خط سلامت فاکتورهای جذابیت از دیدگاه روانشناسی در این مطلب آورده شده است. 

جذابیت و فاکتورهای آن

جذابیت همان چیزی است که شما را نزد دیگران خواستنی تر و دلنشین تر می کند. به لحاظ روانشناختی فاکتورهای زیر برای جذابیت در نظر گرفته می شود: 

بوی بدن

 رایحه طبیعی نقش مهمی در جذابیت افراد دارد ویک بوی خاص می تواند محرکی برای خاطرات مهم باشد، اما حس بویایی نوعی هورمون به نام فرومون را نیز درگیر می کند. بر اساس مطالعه ای بوی مواد شیمیایی خاصی که توسط بدن شما منتشر می شود، اغلب از طریق عرق، و شما را برای افراد خاصی جذاب تر می کند.

جذبه

 جذبه عاشقانه مستقیماً با شیمی مغز مرتبط است. وقتی جذب کسی می شوید، فعالیت در برخی از انتقال دهنده های عصبی و سیستم های هورمونی، از جمله دوپامین، سروتونین،تستوسترون و استروژن افزایش می یابد. بنابراین وقتی با کسی ملاقات می کنید و احساس خوبی دارید و به سمت او جذب می شوید، این نشانه خوبی است. احتمالاً شما دو نفر جاذبه بسیار خوبی دارید و این شخص نیز ممکن است به همان شیوه به سمت شما کشیده شود.

رژیم غذایی 

 چیزی که جلوی کسی می خورید باعث می شود کم و بیش جذاب به نظر برسید.  تحقیقات نشان می‌دهد که این موضوع بیشتر در مورد مردان صدق می‌کند و مردانی که رژیم غذایی سالم‌تری دارند جذاب‌تر می‌شوند.  رژیم غذایی سالم‌تر متشکل از میوه‌ها و سبزیجات، مردان را جذاب‌تر می‌کند. این تصور واضح تر وجود دارد که یک رژیم غذایی سالم به سلامت کلی مرتبط است، که در یک شریک زندگی مطلوب دیده می شود. این مطالعه همچنین نشان داد که با گذشت زمان، رژیم غذایی سالم‌تر بوی مردان را به طور کلی جذاب‌تر می کند. هر چه بیشتر میوه و سبزیجات بخورید، جذاب تر خواهید بود.

تناسب اندام

ویژگی هایی مانند ساختار استخوانی متقارن صورت و نسبت لگن به شانه برخی از افراد را جذاب تر جلوه می دهد. در حالی که نسبت های خاصی به عنوان مزیت بیولوژیکی و تکاملی شناخته شده است، قطعاً جذابیت افراد دیگر را کم نمی کند.

نزدیک بودن

نزدیک بودن به کسی برای مدت طولانی مکرر عاملی برای کشش و جذابیت ایجاد می کند.  نزدیکی باعث می‌شود بیشتر افراد را به طور مکرر ببینید و بنابراین از نظر روانی بیشتر به سمت این افراد جذب می‌شوید.

 مهربانی

یک مطالعه نشان داد قرار دادن ویژگی‌های شخصیتی مثبت در مقابل عکس یک نفر به این معنی است که افراد به آن‌ها ظاهر بهتری می‌دهند. وقتی کسی مهربان باشد، باعث می شود دوست داشتنی تر به نظر برسد. مهربان بودن نشان می دهد که شما فردی فداکار و با ملاحظه هستید و بنابراین یک شریک عالی برای یک رابطه طولانی مدت هستید.

ترکیب شخصیتی

آیا فکر می کنید مخالفان به هم جذب می شوند یا بهتر است با کسی باشید که بسیاری از ویژگی ها و علایق شما را دارد؟  اگر شبیه آن ها باشید، برخی افراد شما را جذاب‌تر می دانند، این مسئله شما را قابل اعتمادتر نشان می دهد و دیگران در کنار شما راحت‌تر هستند. 

خودمراقبتی

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید: تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید نمی توانید دیگری را دوست داشته باشید؟ عشق به خود و مراقبت از خود بسیار مهم هستند، زیرا می توانند تضمین کنند که روابط شما سالم تر و طولانی تر خواهد بود. به عنوان یک امتیاز اضافی، ابراز عشق به خود و مراقبت از خود شما را جذاب تر می کند. وقتی سالم غذا می خورید، به اندازه کافی بخوابید و ورزش کنید، احتمالاً بهتر در بیرون ظاهر می شوید. وقتی خوب به نظر می رسید و احساس خوبی دارید، دیگران را به سمت خود جذب می کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان