طرح شادی سریع در دسترس قرار گرفت

خط سلامت: شادی واژه ای گمگشته در این روزهاست که هر شخصی به دنبال رسیدن به آن و احساس خوشبختی است اما برای شادی واقعی نیازی به فرمول های سخت و پیچیده نیست.

طرح شادی سریع در دسترس قرار گرفت

شادی واقعی زمانی معنا می یابد که رضایت خاطر از خود وجود داشته باشد و این رضایت زمانی ایجاد می شود که افراد تعادل بین دوست داشتن خود و دیگران را برقرار کنند. 

به گزارش خط سلامت یکی از با ارزش ترین اهداف زندگی، به ویژه در زمان چالش های شخصی، دستیابی به شادی واقعی است و خوشبختانه این هدف قابل دستیابی است.

شادی و راه خوششبختی

شادی و راه خوشبختی از درون شروع می شود. برای آنکه از درون احساس شادی کنید و خود را بیشتر از پیش دوست داشته باشید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

روی خود و دیگران تمرکز کنید

محققان ارتباط بین تمرکز بر خود و تمرکز بر دیگران را در زمینه اجتماعی شدن و دستیابی به رفاه مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه مراقبت خود متمرکز و دیگر متمرکز را به ترتیب به عنوان خودمختاری و طرفدار جامعه تشخیص داد و به دنبال مقایسه تأثیر بر شادی و رضایت از زندگی بود. محققان چهار گروه متمایز را شناسایی کردند:

خودمختار: متمرکز بر خود بالا و تمرکز پایین بر دیگر.

طرفدار اجتماعی: کم تمرکز بر خود و زیاد متمرکز بر دیگر.

شکوفا : متمرکز بر خود بالا و متمرکز بر دیگر

و بی تفاوت: کم تمرکز بر خود و کم تمرکز بر دیگر.

نتایج نشان داد گروه شکوفا بالاترین سطح شادی و رضایت از زندگی را داشتند و پس از آن گروه خودمختار، گروه طرفدار اجتماعی و گروه بی تفاوت قرار گرفتند. در نهایت محققان به این نتیجه رسید ظاهراً افرادی که تمرکز بر خود بالایی دارند و همچنین مراقبت متمرکز بر دیگران را نشان می‌دهند از بالاترین سطح رفاهی هستند و احساس شادی بیشتری دارند.

دوست داشتن دیگران و همچنین خود

وقتی فعالانه به شخص دیگری کمک می کنید، تمرکز بر مشکلات خود کمتر می شود. برخی از افراد بشر دوستانه می گویند با وجود مشکلاتی که در زندگی شخصی آن ها وجود دارد، منحرف کردن توجه به دیگران نسخه ای برای سلامت عاطفی است بنابراین، اگر تعادل ایده‌آل برای سلامتی شخصی شامل اندکی از هر دو جهان باشد، دستور العمل موفقیت احتمالاً شامل دوز سالم عشق به خود همراه با تمرکز نوع دوستانه بر نیازهای دیگران است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان