اسب سفید شاهزاده ها را با این 6 عبارت صاحب شوید

خط سلامت: رابطه موفق رابطه ای است که دو طرف فضایی سرشار از تعامل و صمیمیت ایجاد کنند و از طرفی حد و مرز های شخصی نیز رعایت شود .

اسب سفید شاهزاده ها را با این 6 عبارت صاحب شوید

رابطه موفق بین فردی نیاز به یک تعامل و گفتگوی مناسب دارد که افراد بتوانند به بهترین شیوه با هم ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خط سلامت داشتن عادات گفتگوی مناسب کلید یک رابطه موفق و دوستی پایدار است.

رابطه موفق و عادات گفتگو

رابطه موفق برای پایداری نیاز به روش های درست تعاملی برای گفتگو دارد.  عادات خوب گفتگو شامل گوش دادن به صحبت های طرف مقابل و قطع نکردن صحبت ها است. گفتگوهای خوب، گفتگوهای معنادار بین افراد است. اینها نباید همیشه جدی باشند، اما باید جذاب باشند. اینجاست که عادت های مکالمه به وجود می آیند. یک جمله نامناسب کافی است تا یک مکالمه خوب به توقفی بی ادبانه و حتی شرم آور ختم شود.

مکالمه سالم

یک مکالمه سالم زمانی است که افراد به اندازه کافی راحت در مورد مشکلات خود صحبت کنند. بسیاری اوقات این مسائل برای مردم سخت باشد که به طور آشکار با دیگران صحبت کنند. یک گفتگوی خوب نه تنها امکان بحث در مورد چنین موضوعاتی را فراهم می کند، بلکه نتیجه گیری را نیز به دنبال خواهد داشت.

موانع مشترک رابطه موفق

موارد زیر از عادات نامناسب گفتگو در رابطه با دیگران است:

 ناتوانی در گوش دادن به دیگران

مکالمه یک فرآیند دو طرفه است که در آن تبادل عقاید و باورها وجود دارد. بنابراین، مهم است که هنگام صحبت کردن طرف مقابل، توجه داشته باشید.

سبک های مختلف مکالمه

ما با افراد مختلف از همه اقشار ملاقات می کنیم و نحوه صحبت افراد متفاوت است. گاهی با افرادی مواجه می‌شویم که موانع زبانی دارند، به این معنا که می‌توانند خود را به زبانی بیان کنند که ما احتمالاً می‌توانیم آن را بفهمیم، اما زیاد با آن ارتباط برقرار نمی‌کنیم. این اغلب می تواند مانعی برای یک مکالمه خوب باشد.

 عدم اعتماد به مردم و شفافیت

بسیار مهم است که در هنگام برقراری ارتباط با طرف مقابل اعتماد کنید. فقدان اعتماد اغلب  شما را به این فکر می اندازد که آیا طرف مقابل بهترین منافع شما را در دل دارد یا خیر. همچنین منجر به سوء ظن، حسادت و همچنین افکار مضر دیگری می شود که برای یک مکالمه سالم مفید نیستند.

عادت های مکالمه ای که باید آن ها را ترک کنید

آماده بودن با پاسخ

مهم است که بدون شکل دادن به دیدگاه ها و نظرات، به صحبت های یک فرد گوش دهید و بفهمید. «بسیار اوقات، صرفاً برای اینکه هوشمندانه به نظر برسیم، ما سریعاً حکم و نظر خود را در مورد وضعیت یک شخص به اشتراک می‌گذاریم، و این اغلب باعث می‌شود آن ها احساس نا امنی کنند. آن ها حتی عقب نشینی می کنند و بقیه مشکل خود را در میان نمی گذارند.

قطع حرف شخص مقابل

نفوذ به سلسله افکار یک فرد، برای بیان دیدگاه خود، روشی نسبتاً بی ادبانه برای انجام یک گفتگو است. حتی می تواند یک مکالمه را با یک نکته بد به پایان برساند. ما اغلب متوجه نمی شویم که چقدر حرف دیگران را قطع می کنیم. ممکن است فکر کنیم این یک یا دو بار است، اما در واقع خیلی بیشتر باشد. این کار می تواند بر اعتماد و احترام در یک رابطه تاثیر بگذارد. بسیار مهم است که یک یا دو دقیقه بعد از اتمام صحبت یک نفر مکث کنید تا گفتگو را با طرف داستان خود ادامه دهید.

مکث نکردن هنگام صحبت کردن

ما آنقدر حرف برای گفتن داریم که اغلب وقت نمی گذاریم تا طرف مقابل به آنچه می گوییم پاسخ دهد. مکالمه بیشتر درباره درگیر شدن با طرف مقابل است، نه اینکه فقط بگوییم چه احساسی داریم. بنابراین، بسیار مهم است که ما با سرعتی صحبت کنیم که طرف مقابل بتواند حرف ما را بفهمد و همچنین فرصتی برای مداخله و پاسخ داشته باشد.

 تلاش برای اینکه همیشه حق با شما باشد

"بهت گفتم" مرحله ای است که باید در مکالمه از آن اجتناب کرد. این مرحله اغلب منجر به عقب انداختن کامل طرف مقابل و پایان دادن به گفتگو می شود. همیشه نباید در مورد بحث برنده باشید. ارائه توصیه های سازنده فقط در صورت درخواست بسیار مهم است. طرف مقابل باید فضایی برای شنیدن در مکالمه داشته باشد.

 واکنش فوری

ضروری است که شخص در یک مکالمه گوش کند و سپس پاسخ ما را بدهد. شما باید نه تنها روی گوش دادن تمرکز کنید، بلکه باید متوجه شوید که طرف مقابل چه می‌گوید، از کجا آمده است، وضعیت ذهنی او چگونه است.  و سپس با پاسخ خود بیایید. واکنش فوری به یک صحبت هرگز خیری به همراه ندارد.

دروغ گفتن از طریق مکالمه

اعتراف به ندانستن چیزی بسیار مهم است. اگر چیزی را نمی دانید، بگویید که نمی دانید. این کار شما را کوچک نمی کند، اما حداقل می توانید درست پاسخ دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان