7 راه بهبود سلامت عاطفی تا کمتر بیمار شوید

خط سلامت: سلامت عاطفی برای افراد در تمام گروه های سنی، به ویژه سالمندان مهم است. نحوه بهبود سلامت عاطفی در سالمندان را بیاموزید تا بتوانید با افراد زندگی خود بهتر تعامل کنید.

7 راه بهبود سلامت عاطفی تا کمتر بیمار شوید

سلامت عاطفی شامل توجه و تمرکز بر سلامت روان است. وقتی افراد پا به سن می گذارند، تمرکز بیشتر روی داروهایی است که برای فشار خون بالا، قلب، کمردرد یا گردن درد مصرف می کنند. این سلامت جسمانی است که در مرکز توجه قرار می گیرد. اما سلامت عاطفی، که با احساسات خود هماهنگ است، به همان اندازه مهم است.

به گزارش خط سلامت، سلامت عاطفی در افراد مسن نیاز به توجه بیشتری دارد تا این افراد با ترس ها و تنهایی دوره پیری خود به خوبی کنار بیایند.

 سلامت عاطفی در افراد مسن

سلامت عاطفی شامل پریشانی کمتر، مکانیسم‌های مقابله‌ای برای مقابله با مشکلات و حفظ یک خودپنداره مثبت و به طور کلی دیدگاه مثبت است. سلامت عاطفی در مورد احساس رفاه و توانایی ما برای کنار آمدن با رویدادهای زندگی و همچنین روشی است که در آن احساسات خود و دیگران را به رسمیت می شناسیم . اما داشتن سلامت عاطفی خوب به این معنی نیست که فرد دائماً شاد است یا عاری از احساسات منفی است. این در واقع در مورد مجهز شدن به مهارت هایی برای خودتنظیمی احساسات به شیوه ای سالم است.

با افزایش سن افراد، فرزندانشان خانه را ترک می کنند. آن ها همچنین شروع به از دست دادن دوستان خود می کنند و بنابراین، افراد مسن اغلب باید با تنهایی دست و پنجه نرم کنند. اگر سلامت عاطفی خوب باشد، می توانند با احساسات مثبت و منفی کنار بیایند.

راه های تقویت سلامت عاطفی سالمندان

سالمندان در مورد مسائل مربوط به امنیت شخصی و به طور کلی زندگی نگرانی های زیادی دارند. بنابراین، ایجاد یک محیط امن و راحت برای سالمندان برای پیشبرد زندگی بدون ترس و ایجاد روابط اجتماعی مثبت با خانواده، دوستان و سایر افراد جامعه به منظور افزایش سلامت عاطفی بسیار مهم است.

در اینجا نحوه بهبود سلامت عاطفی در سالمندان آورده شده است:

ارتباط اجتماعی

ارتباط اجتماعی در بیشتر مواقع باید برقرار شود. تعاملات اجتماعی منظم به افراد مسن کمک می کند تا بر تنهایی و انزوا غلبه کنند. به طور منظم از خانواده بازدید کنید، آن ها را تشویق کنید تا در رویدادهای اجتماعی شرکت کنند، یا از طریق تماس ویدیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 فعالیت بدنی

یوگا یا پیاده روی به تقویت خلق و خو و بهزیستی کلی کمک می کند. اگر آن ها به یک گروه پیاده روی یا یک کلاس یوگا بپیوندند، می تواند به آن ها در تعامل اجتماعی نیز کمک کند.

 ذهن آگاهی

ذهن آگاهی، تمرینی که شامل جلب توجه فرد به لحظه حال است، می تواند برای سالمندان مفید باشد. تنفس آگاهانه و مدیتیشن از جمله تکنیک هایی هستند که می توانند به تقویت سلامت عاطفی در سالمندان کمک کنند. تمرکز فقط باید روی افکار در لحظه حال باشد. نگرانی در مورد گذشته یا آینده کمکی نخواهد کرد.

سرگرمی ها

سرگرمی های قدیمی مانند باغبانی یا بافندگی باید از سر گرفته شوند. این  کار حس هدف و همچنین رضایت را تقویت می کند.

 رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم کلید سلامتی است، بنابراین اعضای ارشد خانواده خود را تشویق کنید که یک رژیم غذایی متعادل و غنی را انتخاب کنند. این کار تأثیر مثبتی بر خلق و خو و عملکرد شناختی دارد.

تحریک شناختی

فعالیت های تحریک کننده ذهنی مانند سودوکو و پازل بهترین گزینه برای کمک به تقویت ذهن سالمندان است. این بازی ها به حفظ عملکرد شناختی و هوشیاری ذهنی کمک می کنند.

تشویق به حمایت اجتماعی

باید محیطی ایجاد شود که سالمندان در جستجوی حمایت عاطفی احساس راحتی کنند. آن ها باید بتوانند با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند. مطمئن شوید که سالمندان زندگی شما از سلامت عاطفی خوبی برخوردار هستند. به هر حال، این یک بخش کلیدی از یک حس کلی رفاه است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان