روانشناسی شخصیت / مردانی که واقعاً شاد هستند هر روز این 9 کار را انجام می دهند

خط سلامت: شادی با راضی بودن در زندگی متفاوت است و این تفاوت اغلب به عادت ها برمی گردد. شاد بودن صرفا مربوط به پیروزی‌ها و موفقیت های بزرگ یا رویدادهای مهم زندگی نیست، بلکه مربوط به کارهای کوچک و روزانه است.

روانشناسی شخصیت / مردانی که واقعاً شاد هستند هر روز این 9 کار را انجام می دهند

شادی در زندگی دست یافتنی است و با تغییر در عادات زندگی افراد به شکوفایی و موفقیت می رسند و در نهایت شادی واقعی را تجربه می کنند.

به گزارش خط سلامت حفظ احساس شادی و سرزندگی در زندگی مردان به اندازه زنان اهمیت دارد.

شادی در مردان

شادی در مردان موضوعی است که کمتر به آن توجه می شود به دلیل باورهای رایج اشتباه مردان نباید احساسات خود را بروز دهند یا مردان احساسات کمتری را تجربه می کنند در صورتی که اینگونه نیست. 

عادت های روزانه زیر کمک می کند تا به مرد شادتری در زندگی تبدیل شوید:

تمرین قدردانی

یک تمرین ساده وجود دارد که مردانی را که به تازگی موفق می شوند از کسانی که واقعاً خوشحال هستند متمایز می کند و آن قدردانی است.

عمل ابراز و قدردانی نقش بسزایی در تجربه شادی دارد. این مسئله در مورد نادیده گرفتن چالش ها یا سختی های زندگی نیست، بلکه تمرکز بر آنچه که خوب پیش می رود است.

قدردانی ذهنیت مثبت را القا می کند.مطالعات به طور مداوم ارتباط قوی بین قدردانی و شادی را نشان می دهند.

مردانی که واقعاً خوشحال هستند، شمردن نعمت‌های خود را به عادت تبدیل می‌کنند و مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می‌رسند. آن ها هر روز زمانی را برای تصدیق آنچه که برای آن سپاسگزار هستند اختصاص می دهند. این عادت روزانه تمرین قدردانی منجر به احساس رضایت عمیق تری می شود.

تقویت سلامت جسمانی

سلامت جسمی نقش مهمی در شادی ایفا می کند. مردانی که واقعاً شاد هستند، سلامت جسمانی خود را نادیده نمی گیرند. آن ها می دانند که یک بدن سالم از یک ذهن شاد پشتیبانی می کند.

 تمرین ذهن آگاهی

تمرکز حواس یک روش زندگی برای مردانی است که واقعاً خوشحال هستند. حضور در لحظه، توجه به افکار، احساسات و محیط اطراف بدون قضاوت این ها مسائلی است که تمرکز حواس به آن می پردازد. هوشیار بودن به کاهش اضطراب، بهبود دامنه توجه و افزایش شادی کلی کمک می کند.

مردانی که واقعاً شاد هستند، تمرین روزانه ذهن آگاهی را به عادت تبدیل می کنند. این کار از طریق مدیتیشن، تمرینات تنفسی، یا حتی خوردن آگاهانه می باشد. اگر به دنبال افزایش شادی خود هستید، توجه را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید.

افزایش اشتیاق

اشتیاق سوختی است که افراد را به تلاش برای هدف سوق می دهد. پس جای تعجب نیست که مردانی که واقعاً شاد هستند، اغلب علاقه ای دارند که دنبال می کنند. داشتن چیزی که به آن علاقه دارید به شما حس هدفمندی می دهد. این علاقه مندی ها شامل هر چیزی از نقاشی، نواختن آلات موسیقی، باغبانی تا کدنویسی می باشد.

وقتی درگیر فعالیت‌هایی می‌شوید که به آن‌ها علاقه دارید، احساس شادی و رضایتی ایجاد می‌کند که در سایر بخش‌های زندگی شما نفوذ می‌کند و به شما نیرو می بخشد.

اهمیت به روابط

انسان ها ذاتا موجوداتی اجتماعی هستند و روابط معنادار نقشی حیاتی در شادی افراد دارد. مردانی که واقعاً خوشحال هستند، برای روابط خود وقت می گذارند.

خواه گذراندن زمان با کیفیت با خانواده، ملاقات با دوستان برای صرف قهوه، یا فقط یک تماس تلفنی ساده با یک دوست قدیمی، این لحظات ارتباط به میزان قابل توجهی به احساس رفاه کمک می کند.

تمرین مهربانی

مهربانی احساسی است که در اعماق درون طنین انداز می شود و احساس رضایت و شادی را برای شما به ارمغان می آورد.

مردانی که واقعاً خوشحال هستند این را درک می کنند. آن ها رفتار مهربانی را نه فقط نسبت به دیگران، بلکه نسبت به خودشان نیز عادت می دهند.

چه کمک به یک غریبه، گوش دادن به یک دوست نیازمند، یا صرفاً صبور بودن با خود در مواقع سخت، هر عمل محبت آمیز اهمیت دارد. مهربانی را در عادات روزانه خود بگنجانید. دلسوز، فهمیده و سخاوتمند باشید.

 ایجاد تغییر

تغییر در زندگی چالش برانگیز است اما به جای مقاومت، تغییر را فرصتی برای رشد و یادگیری در نظر بگیرید.  

مردانی که واقعاً شاد هستند از تغییر ابایی ندارند و از آن استقبال می کنند. آن ها تغییر را بخشی از سفر زندگی می دانند و از آن به عنوان فرصتی برای تکامل استفاده می کنند. پذیرفتن تغییر را به یک عادت تبدیل کنید، مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک باشد.

اهمیت به تجربیات نه دارایی ها

در دنیایی که اغلب موفقیت را با ثروت مادی یکی می‌دانند، افتادن در دام این فکر که دارایی‌های بیشتر مساوی خوشبختی بیشتر است، آسان است. اما مردانی که واقعاً خوشحال هستند می دانند که اینطور نیست.

این مردان به تجربیات بر دارایی ها اهمیت بیشتری می دهند. آن ها می‌دانند که خوشبختی به داشتن جدیدترین ابزارها یا شیک‌ترین ماشین‌ها نیست. در عوض، خوشبختی در مورد خاطرات ساخته شده، مکان های بازدید شده، و تجربیات به اشتراک گذاشته شده است.

سرمایه گذاری روی تجربیات را به جای دارایی ها به یک عادت تبدیل کنید. به یاد داشته باشید، در پایان روز، آنچه که داریم مهم نیست، بلکه آنچه زندگی کرده‌ایم واقعاً مهم است.

خود مراقبتی

مراقبت از خود خودخواهانه نیست بلکه امری ضروری است.  مردانی که واقعاً خوشحال هستند، این را درک می کنند و آن را به بخشی جدایی ناپذیر از برنامه روزانه خود تبدیل می کنند. آن ها می دانند که مراقبت از سلامت جسمی، عاطفی و روانی خود برای حفظ شادی حیاتی است.

جستجوی خوشبختی یک سفر مادام العمر است نه یک مقصد. این امر عمیقاً در بافت زندگی روزمره ، در عادت هایی که پرورش می دهید و انتخاب هایی که می کنید، در هم تنیده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان