این ترکیب سمی رایج رابطه را به بن بست می کشاند

خط سلامت: رابطه بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد. پژوهش ها نشان داده است ناتوانی در تنظیم هیجان و اجتناب از تعارض، 2 مشکل عمده در رابطه احساسی هستند که تداوم زندگی مشترک را تهدید می کنند.

این ترکیب سمی رایج رابطه را به بن بست می کشاند

رابطه بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد. در صورتی که افراد فاقد مهارت های لازم برای تشکیل و حفظ رابطه احساسی باشند، تداوم زندگی مشترک تهدید می شود.

به گزارش خط سلامت اجتناب از تعارض و عصبانیت شدید که از ناتوانی در تنظیم احساسات نشات می گیرد، ترکیبی ناخوشایند است که تداوم رابطه احساسی را به تهدید می کند.

رابطه احساسی را چه چیزی تخریب می کند؟

رابطه بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد. با این حال مشخص شده است اگر یکی از طرفین رابطه از تعارض و درگیری اجتناب کند و دیگری بسیار خشمگین باشد و نتواند هیجانات خود را مدیریت کند، بقای رابطه به خطر می افتد.  

چرا برخی افراد از تعارض می ترسند؟

تعارض و درگیری در رابطه احساسی اجتناب ناپذیر است. پژوهش ها نشان داده است اجتناب از پرداختن به تعارضات یا ابراز خشم شدید هنگام بروز اختلاف، هر دو الگوهای غلطی هستند که رابطه احساسی را تهدید می کنند. 

افرادی که از تعارض و درگیری اجتناب می کنند، والدینی منتقد داشتند که باعث شدند آن ها احساس ناامنی کنند. به این ترتیب این افراد یاد گرفتند آرام و منفعل باشند.

این افراد تمایل به انتقاد از خود را جایگزین عصبانی شدن از دیگران می کنند. این استراتژی غلط احتمال بروز افسردگی را افزایش می دهد. این افراد هر از چند گاهی طغیان شدید خشم را تجربه می کنند و در معرض اعتیاد هستند.

ناتوانی در مدیریت احساسات 

همذات پنداری و الگوبرداری  از والدین خشمگین و منتقد، احتمال تبدیل شدن به یک فرد عصبانی که نمی تواند هیجانات خود را مدیریت کند، افزایش می دهد.

چه باید کرد؟

صحبت کردن با شریک زندگی، بیان احساسات و توانایی تحمل اضطراب سازنده برای حل مشکلات زوجی به فرد کمک می کند، دیگر از تعارضات اجتناب نکند.

همچنین بررسی و تشخیص زودهنگام احساس خشم از انفجار خشم جلوگیری می کند و اضطراب خود را کاهش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان