4 استراتژی روانی برای مدیریت روزهای برفی + برف با روان ما چه می کند؟

خط سلامت: زمستان با حال و هوای برفی عروس فصل هاست. وقتی فصل زمستان به پایان می رسد و برف شروع به آب شدن می کند، افراد اغلب ترکیبی از احساسات را تجربه می کنند.

4 استراتژی روانی برای مدیریت روزهای برفی + برف با روان ما چه می کند؟

زمستان وقتی به پایان نزدیک می شود افراد با اینکه شور و شوق عید و سال جدید و شکوفه های بهاری را دارند اما دچار عواقب روانی غیر منتظره ای می شوند.

به گزارش خط سلامت پایان زمستان تاثیرات روانی به سزایی بر افراد می گذارد.

زمستان و سلامت روان

زمستان که رو به پایان است با آب شدن برف مشخص می شود و پیامدهای روانی مختلف زیر را به همراه دارد:

از دست دادن آرامش

برای افرادی که در آرامش و سکون زمستان آرامش می یابند، آب شدن برف حس از دست دادن را برمی انگیزد. ناپدید شدن منظره سفید آشنا آرامش آن ها را مختل می کند.

نوسانات اختلال عاطفی فصلی (SAD)

نوسانات اختلال عاطفی فصلی (SAD)، نوعی افسردگی است که در زمان های خاصی از سال مانند زمستان رخ می دهد، می تواند با فرا رسیدن بهار بدتر یا بهبود یابد. ذوب برف  باعث تغییر در خلق و خوی کسانی می شود که دچار نوسانات اختلال عاطفی فصلی (SAD) هستند، که به طور بالقوه منجر به افزایش سطح انرژی و بهبود رفاه می شود.

برف

تغییرات محیطی

ذوب شدن برف تغییرات قابل مشاهده ای را در محیط ایجاد می کند. ظهور پوشش گیاهی سبز، شکوفه‌دهی گل‌ها و ساعات طولانی‌تر نور روز تأثیر مثبتی بر خلق و خو و سلامت روانی افراد دارد.

استراتژی هایی برای مدیریت نوسانات خلقی

در حالی که پیامدهای روانی ذوب برف از فردی به فرد دیگر متفاوت است، استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توان برای سازگاری و استفاده حداکثری از این دوره انتقالی استفاده شود:

پذیرش و قدردانی

به جای مقاومت در برابر تغییرات ناشی از ذوب برف، پذیرفتن تغییر در فصل ها و ابراز قدردانی از زیبایی منحصر به فردی که هر یک به ارمغان می آورد می تواند به ما کمک کند در لحظه حال شادی و رضایت داشته باشیم.

در فعالیت های خارج از منزل شرکت کنید

از آب شدن برف استفاده کنید و در فعالیت های خارج از منزل شرکت کنید که باعث ایجاد حس خوب می شود. تحقیقات نشان می دهد که گذراندن زمان در طبیعت استرس و اضطراب را کاهش می دهد و عملکرد شناختی را بهبود می بخشد.

یک برنامه روتین ایجاد کنید

تنظیم یک برنامه روزانه حس ثبات و کنترل را در زمان تغییر ایجاد می کند. اطمینان از اولویت‌بندی فعالیت‌های خودمراقبتی مانند ورزش، تمرکز حواس و استراحت کافی از بهزیستی ذهنی شما در طول دوره انتقال حمایت کند.

در ارتباط بمانید

ارتباطات اجتماعی را با دوستان و عزیزان خود حفظ کنید. درگیر شدن در گفتگوهای معنادار و جستجوی حمایت عاطفی می تواند به کاهش هر گونه احساسات منفی مرتبط با ذوب برف کمک کند.

درک پیامدهای روانی ذوب برف و برداشتن گام‌های پیشگیرانه برای مدیریت هر گونه احساسات مرتبط برای حفظ سلامت روانی ما بسیار مهم استبرای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان