روانشناسی شخصیت / درونگراهای خوشحال این 6 ویژگی را به وفور دارند

خط سلامت: افراد درونگرا در بین عموم افراد با کناره گیری از جمع ها و کم صحبتی یا خجالتی بودن شناخته می شوند در حالی که این تعریف درستی نیست.

روانشناسی شخصیت / درونگراهای خوشحال این 6 ویژگی را به وفور دارند

افراد درونگرا مشتاق جمع های شلوغ و صحبت های طولانی و سطحی نیستند بلکه این افراد علاقه به روابط با کیفیت و عمیق تری دارند.

به گزارش خط سلامت افراد درونگرای شاد از تنهایی خود نهایت لذت را می برند. 

افراد درونگرا و ویژگی های شخصیتی

افراد درونگرا ساختار شخصیتی متفاوتی دارند . درونگرا بودن به معنای دوست نداشتن افراد نیست، بلکه به معنای یافتن شادی در تنهایی و لحظات آرام است.  اگر ویژگی های شخصیتی زیر را دارید جزو افراد درونگرای شاد محسوب می شوید:

از تنهایی لذت می برید

درونگراها اغلب به عنوان افراد ضداجتماعی یا تنها شناخته می شوند. اما واقعیت از آن دور است. افراد درونگرا از تنهایی خود لذت می برند و آن را جوان کننده و انرژی زا می دانند.

وقتی می‌توانید از تنهایی خود کاملاً لذت ببرید بدون اینکه احساس نیاز به تعامل اجتماعی مداوم داشته باشید، این نشانه مطمئنی است که شما نه تنها یک درون‌گرا، بلکه یک فرد خوشحال نیز هستید.

 شنونده خوبی هستید

درونگراها اغلب در شنوندگانی با دقت برتر هستند. این به این دلیل است که آن ها نسبت به همتایان برون گرا خود زمان بیشتری را صرف مشاهده و پردازش اطلاعات می کنند.

مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی مطالعه ای انجام داد که نشان داد درونگراها احتمال بیشتری دارد که فرآیند تفکر دیگران را به دقت ارزیابی و تفسیر کنند.

شما یک حلقه دوستان کوچک اما نزدیک دارید

به عنوان یک فرد درونگرا، ممکن است گروه زیادی از دوستان نداشته باشید، اما دوستانی که دارید احتمالاً به شما بسیار نزدیک هستند.

وقتی صحبت از روابط به میان می‌آید، کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهید . شما علاقه ای به آشنایی های اتفاقی یا دوستی های سطحی ندارید. در عوض، شما مشتاق ارتباطات عمیق و تعاملات معنادار هستید.

 از سرگرمی های خود لذت می برید

چه مطالعه، نقاشی، پیاده‌روی یا هر چیز دیگری که خودتان از انجام آن لذت می‌برید، داشتن این فعالیت‌ها نشانه ای از قانع بودن به عنوان یک درونگرا است.

برای لذت بردن از این فعالیت ها نیازی به حضور دیگران ندارید. در واقع، شما اغلب اوقات تنهایی خود را فرصتی برای غرق شدن در سرگرمی های خود می بینید.

دنیای درونی شما غنی و زنده است

افکار، عواطف و تخیلات شما یک احساس غنی در درون شما شکل می دهد. این دنیای درونی آنقدر برای شما جذاب و فریبنده است که به ندرت نیاز به محرک های بیرونی را احساس می کنید.

ممکن است بیشتر از دیگران در فکر، درون نگری یا خیالبافی گم شوید . و این نشانه کسالت یا نارضایتی نیست، بلکه نشانه رضایت از تنهایی خودتان است.

 خودآگاه هستید

 زمان زیادی را صرف تأمل در افکار و احساسات خود می کنید و این درون نگری منجر به درک عمیق تری از خود می شود. شما از نقاط قوت، ضعف، علایق و ترس های خود آگاه هستید.

این خودآگاهی نشانه رضایت به عنوان یک درونگرا است. این ویژگی نشان می دهد که برای درک خود وقت گذاشته اید و با آنچه هستید راحت هستید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان