نکته های روانشناسی در برابر کسی که به خودکشی اقدام یا فکر کرده است

خط سلامت: خودکشی یک موضوع بسیار جدی و حساس است. مسئله خودکشی قابل حل است و مراجعه به متخصصان روانشناس بسیار کمک کننده خواهد بود.

نکته های روانشناسی در برابر کسی که به خودکشی اقدام یا فکر کرده است

خودکشی اتفاقی دردناک و ناراحت کننده ای است که امروزه در حال افزایش می باشد.

به گزارش خط سلامت خودکشی به دلایل متفاوتی انجام می شود که شامل افسردگی شدید، اضطراب ، استرس ناشی از مشکلات زندگی، اعتیاد و... است. نشانه های خودکشی عبارتند از تغییرات در رفتار، عدم علاقه به فعالیت های روزمره، افکار مربوط به مرگ و خودکشی، انزوا، تغییر در الگوی خواب و تغذیه و... است. برخورد درست با افرادی که به خودکشی فکر کرده یا اقدام به خودکشی کرده اند به جلوگیری از مرگ کمک می کند.

خودکشی و نحوه ارتباط با افراد در معرض خودکشی

اجازه دهید با گوش دادن و پذیرش آنها احساسات خود را بیان کنند.

ابزارهای بالقوه برای کمک به خودکشی را حذف کنید و با افراد یا سازمان های متخصص در مداخله در بحران و پیشگیری از خودکشی مشورت کنید.

قضاوت نکنید

مبهوت رفتار و پنهان کاری نکنید.

علاقه، پشتیبانی، در دسترس بودن و مشارکت را نشان دهید

از گفتن کلمه "خودکشی" نترسید

 آشکارا و مستقیم در مورد خودکشی صحبت کنید

دایانا کورتز یانز، مشاور خودکشی  خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم از کلمه خودکشی اجتناب می کنند. در بسیاری از موارد، آن‌ها می‌ترسند چیزی را تحریک کنند و حتی آن را به گونه‌ای انجام می دهند که یک بازمانده از خودکشی احساس می‌کند دوباره آن را انجام دهد.

به نظر کورتز یانز، این بزرگترین تصور غلط در مورد خودکشی است. صحبت در مورد خودکشی راه های ارتباطی را باز می کند که یک فرد آسیب پذیر به دنبال آن بوده است.

کورتز یانز اضافه کرد پرهیز از این کلمه اینطور است که وانمود می‌کنید هیچ اتفاقی نیفتاده است، که به منزله بدتر شدن شرایط است. در عوض، کورتز یانز گفت: "با عشق و نگرانی چیزی بگویید و سعی کنید چیزی را تصور نکنید."

علامت هشدار دهنده

چندین علامت هشدار دهنده وجود دارد که نشان می دهد فرد در معرض خطر خودکشی است، مانند: تغییر الگوی غذا خوردن و خوابیدن، انجام رفتارهای مخاطره آمیز که می تواند منجر به مرگ شود، داشتن نوسانات شدید خلقی یا احساسات مرتبط با اضطراب یا خشم، خداحافظی و کناره گیری از دوستان و خانواده، صحبت کردن، برنامه ریزی، یا جستجوی راه هایی برای اقدام به خودکشی. سایر علائم هشداردهنده افزایش خطر خودکشی شامل صحبت در مورد ناامیدی، احساس به دام افتادن یا درد غیرقابل تحمل است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان