ایده های ناب شغلی با عملی شدن این نقشه ذهنی

خط سلامت: ایده سازی یک کار طاقت فرسا و پرچالش است که افراد را به سمت پیشرفت سوق می دهد.

ایده های ناب شغلی با عملی شدن این نقشه ذهنی

ایده یک فکر جدید است که با نوآوری تلفیق شده است. این ایده می تواند در خصوص کار یا زندگی شخصی باشد.

به گزارش خط سلامت ساخت ایده های جدید نیازمند مهارت فکری است.

ایده سازی و مراحل

ایده سازی و پیاده کردن ایده جدید یک شبه اتفاق نمی افتد. روانشناسان می گویند روشی برای ایده سازی وجود دارد  به نام ” تفکر طراحی ” که به هر کسی کمک می کند تا ایده های عالی داشته باشد.

در اینجا برخی از کلیدهای تفکر طراحی برای ایجاد فرآیند پنج مرحله‌ای آن که توسط مدیران شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل استفاده می‌شود، برای شما آورده شده است.

به چالش کشیدن فرضیات

پنج مرحله تفکر طراحی عبارتند از:

پژوهش

تعریف کردن

ایده پردازی کنید

نمونه اولیه

تست

با تحقیق در مورد شخص یا افرادی که می‌خواهید مشکل شان را حل کنید ایده سازی را شروع کنید. سعی کنید درک بهتری از آنچه آنها از شما نیاز دارند به دست آورید. سپس، آن تحقیق را به بازخورد مفید برای خود ترجمه کنید و از آن برای توسعه ایده خود استفاده کنید. هنگامی که ایده خود را توسعه دادید، از دیگران نظرات را برای کمک به تقویت آن بخواهید. در نهایت، آن را در دنیای واقعی آزمایش کنید.

پیروی از این نقشه راه می تواند با وادار کردن شما در به چالش کشیدن مفروضات خود، خلاقیت را تحریک کند. این کار باعث می شود با افرادی که ممکن است از ایده شما استفاده کنند و از آن سود ببرند صحبت کنید و شما را از تصمیم گیری بر اساس اطلاعات ناقص یا نادرست نجات می دهد.

بازخورد را در آغوش بگیرید

برای اینکه تفکر طراحی کار کند، باید از صمیم قلب باور داشته باشید که بازخورد یک هدیه است که به‌طور طبیعی برای اکثر مردم به وجود نمی‌آید. ایده ها زمانی که مطرح می شوند نیاز به بازخورد دیگراندارد تا بتوان آن ها رشد داد اما انسان ها در پذیرش بازخوردهای انتقادی وحشتناک هستند.  بهتر است برای پیشرفت ایده قدرت مشاهده خود را افزایش دهید و به حرف مردم گوش دهید.

 گوش دادن به دیدگاه های مختلف و پذیرش نقدهای معتبر به منظور رشد، نشانه اعتماد به نفس و امنیت عاطفی است.

پیاده سازی ایده ها در محل کار

مدیر کاری خود را رصد کنید به بزرگترین ناامیدی ها و موانع آنها در کار فکر کنید، چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنند و برای رسیدن به آن به چه چیزی بیشتر نیاز دارند.

دریافت تصویر واضح‌تر از بزرگترین اهداف و ناامیدی‌های مدیرتان، یافتن راه‌هایی برای پیاده سازی ایده ها را ایجاد می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان