3 رفتار که نشان می دهد رئیس تان هوش هیجانی پایینی دارد / روانشناسان هاروارد اعلام کردند

خط سلامت: هوش هیجانی توانایی ذهنی و عاطفی افراد در درک و همدلی با دیگران است و تا 70ودر صد موجب موفقیت افراد در زندگی می شود.

3 رفتار که نشان می دهد رئیس تان هوش هیجانی پایینی دارد /  روانشناسان هاروارد اعلام کردند

هوش هیجانی اگر سطح بالایی داشته باشد عملکرد افراد در جامعه تقویت می شود. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند مهارت زیادی در برقراری ارتباط با دیگران نیز دارند.

به گزارش خط سلامت مدیرانی که هوش هیجانی پایینی دارند مشکلات زیادی را برای کارمندان ایجاد می کنند.

هوش هیجانی پایین در مدیران

هوش هیجانی پایین در مدیران صاحب کسب و کار باعث می شود هر کارمندی به فکر ترک کار بیفتد. هوش هیجانی یک ویژگی حیاتی است، هم در محل کار و هم در زندگی. توانایی تشخیص و درک احساسات، تنظیم رفتارها، هدایت موقعیت های اجتماعی مختلف و همدلی با افراد اطراف به تقویت روابط شما و حتی افزایش عزت نفس کمک می کند.

هوش هیجانی، به عنوان (EQ) نیز شناخته می شود، به ویژه در روسایی که زمینه را برای معاشرت و ارتباطات در محل کار تعیین می کنند، ارزشمند است.

به طور خاص روانشناسان دانشگاه هاروارد می گویند مدیران قوی و مؤثر از این سه عادت مخرب دوری می کنند:

توهین عمومی

هنگامی که در یک ارائه بزرگ اشتباه کرده اید. به جای اینکه زمانی را برای بحث در مورد این موضوع تعیین کنید، رئیس تان علناً شما را به خاطر اشتباهی که انجام داده اید سرزنش می کند و سرتان فریاد می زند.

یکی از نشانه‌های بارز هوش هیجانی پایین عصبانی شدن و توهین کلامی یا رفتاری است. تحقیقات نشان می دهد این نوع مدیران کارمند را از خود دور می کند و باعث ایجاد نفرت می شوند.

کمال گرایی

تحت فشار قرار دادن کارمندان به سمت بهبود بخشی ضروری از شغل هر مدیری است اما وقتی به یک ضرب و شتم دائمی تبدیل می‌شود، به استثنای بازخورد مثبت، این یک نشانه بد است.

مدیرانی که دائما در حال انتقاد از کارمندان و شرایط هستند و احساس می کنند هیچ چیزی در کار خوب جلو نمی رود روحیه کارکنان خود را پایین می‌آورند.

اگر می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، می‌توانید با کمک به مدیر کمال‌گرا شروع کنید تا بفهمد که محیطی منفی ایجاد می‌کند، هم برای محل کار و هم برای خودش.

استدلال های غیر ضروری

بحث های محل کار رایج است. افرادی که این مکالمات را به مشاجره تبدیل می‌کنند هوش هیجانی ندارند به‌ویژه برای مدیرانی که صاحب کسب و کار هستند.

مدیرانی که همیشه با هم بحث می‌کنند و هرگز موافق کسی نیستند، باعث می شوند که کارمندان شان احساس کنند که نظرات شان ارزشی ندارد، یا در انجام کار ناتوان هستند.

درگیری گروه را تضعیف می کند. بهتر است مدیران به جای دعوا به حل اختلافات بپردازند. مدیران با EQ بالا، احساسات و تجربیات دیگران را تأیید می کنند. آن ها همچنین آماده تغییر دیدگاه خود هستند.

هوش عاطفی با توانایی تغییر در طول زمان با یادگیری و رشد همراه است. افراد با هوش هیجانی پایین اغلب انعطاف ناپذیر تر هستند و با تلاش‌ برای تغییر یا تکامل مبارزه می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان