6 رفتار برای عذرخواهی غیر مستقیم

خط سلامت: همدردی در انسان ها باعث احساس امنیت و آرامش می شود و انسان ها را به هم نزدیک می کند.

 6 رفتار برای  عذرخواهی غیر مستقیم

همدردی و ابراز احساسات و درک اطرافیانی که در شرایط سخت هستند بسیار مهم است.

به گزارش خط سلامت همدردی باعث می شود احساس کنیم تنها نیستیم. اما زمانی که می خواهید با کسی که واقعاً درک می کنید که او در چه حالی می گذرد همدردی کنید، گفتن«متاسفم» فایده ای ندارد.

همدردی و نحوه بیان آن بدون گفتن «متاسفم»

همدردی راه های بیان متفاوتی دارد اما گفتن جمله متاسفم رایج است که کاربردی ندارد. تلاش برای یافتن کلمات مناسب که با همدلی واقعی طنین انداز شود، بدون استفاده بیش از حد از اصطلاح «متاسفم»، یک چالش معمول است.

می شنوم

این کلمه ساده دنیای متفاوتی را ایجاد می کند. با گفتن «می‌شنوم»، احساسات آن‌ها را تصدیق می‌کنید و به آن‌ها اجازه می‌دهید بدانند که در کنارشان هستید. این کلمه در مورد ترحم یا عذرخواهی برای موقعیت آنها نیست، بلکه برای درک و تأیید احساسات آنها است.

واقعا سخت به نظر می رسد

این عبارت دو کار را انجام می دهد. اولاً، دشواری وضعیت را تصدیق می کند. ثانیاً، این نشان می دهد که شما درک می کنید که آنها با دوران سختی روبرو هستند و با مبارزه آنها همدردی می کنید بدون اینکه بخواهید توصیه های ناخواسته ای ارائه دهید یا احساسات آنها را کوچک جلوه دهید.

شما تنها نیستید

احساس درک و ارتباط با دیگران یک نیاز اساسی انسان است. وقتی کسی در مورد مبارزات یا چالش‌هایش با شما صحبت می‌کند، گفتن «شما در این کار تنها نیستید» احساس راحتی و پیوند ایجاد می کند و به آنها اطمینان می دهد که در تجربیات خود منزوی نیستند که در هنگام گذراندن دوران سختی فوق العاده آرامش بخش می باشد.

این عبارت همبستگی را نشان می دهد و حس اجتماع و ارتباط ایجاد می کند و به فرد یادآوری می‌کند که بسیاری از افراد تجربیات مشابهی را تجربه می‌کنند.

برای شما اینجا هستم

تنها چیزی که ما نیاز داریم کسی است که در اوج و فرودها در کنار ما بماند. یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای ابراز همدلی این است که به سادگی بگویید «من اینجا برای شما هستم». این عبارت فراتر از کلمات صرف است. این یک وعده حمایت است، یک تعهد برای ماندن بدون توجه به سختی کارها.

راه حل ارائه نمی دهد یا سعی نمی کند مسائل را اصلاح کند، اما پیامی قوی از حمایت تزلزل ناپذیر می فرستد و به فرد اجازه می دهد بداند که مجبور نیست به تنهایی با مشکلات خود روبرو شود.

این باید واقعا برای شما سخت باشد

این عبارت نشان می دهد که شما سعی می‌کنید شرایط او را از دیدگاه او درک کنید، و به سختی‌هایی که او با آن روبرو می‌شود اذعان دارید. ساده است، اما گاهی اوقات، سادگی بیشترین تاثیر را دارد.

 حتی نمی توانم تصور کنم که چه حالی داری

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد همدلی این است که برای درک احساسات دیگران باید شرایط مشابهی را تجربه کنید. این درست نیست.

همدلی در مورد درک و تصدیق احساسات یک نفر است، حتی اگر به جای او راه نرفته باشید.

این عبارت به بیان همدلی کمک می کند و نشان می‌دهد که شما بزرگی احساسات آن‌ها را تشخیص می‌دهید و برای حمایت از آن‌ها، بدون ایجاد فرضیات آماده هستید.

نتیجه

همدلی ابزار قدرتمندی در ابزار های ارتباطی ماست و به ما امکان می دهد تا در سطح عمیق تری با دیگران ارتباط برقرار کنیم و روابط قوی تری ایجاد کنیم. اما بیان آن همیشه به عبارت «متاسفم» نیاز ندارد.

بنابراین دفعه بعد که کسی در مورد چالش های خود با شما صحبت کرد، سعی کنید از یکی از این عبارات استفاده کنید. از ارتباط عمیقی که ایجاد می کند شگفت زده می شوید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان