روانشناسی شخصیت / افرادی که ظاهرشان را دوست ندارند این 5 رفتار را نشان می دهند

خط سلامت: اعتماد به نفس باعث احساس رضایت از خود می شود. افراد بااعتماد به نفس بهتر در محافل عمومی ظاهر می شوند.

روانشناسی شخصیت / افرادی که ظاهرشان را دوست ندارند این 5 رفتار را نشان می دهند

اعتماد به نفس ظاهری نوعی از اعتماد به نفس است که افراد با بدن و ظاهر خود مشکلی ندارند و آن را همانطور که هست می پذیرند و نسبت به بدن خود احساس منفی یا شرم ندارند.

به گزارش خط سلامت افرادی که اعتماد به نفس ظاهری ندارند ویژگی های رفتاری ظریفی نشان می دهند.

اعتماد به نفس ظاهری

اعتماد به نفس اگر به اندازه کافی در وجود فرد نباشد افراد نسبت به خود پذیرش ندارند و همیشه از یک درگیری درونی با خود رنج می برند و در مقال دیگران احساس ناامنی می کنند. افرادی که به ظاهر خود اعتماد ندارند، اغلب رفتارهای زیر را بدون اینکه متوجه شوند نشان می دهند.

از گرفتن عکس متنفرند

این نوع رفتارها رایج است. در دنیای ایده‌آل، عکس‌ها باید صرفاً در مورد ثبت لحظه‌ای باشند نه خودنمایی. اما واکنش افراد به عکس های خود می تواند ناامنی های ظریف و خودگویی های منفی را در مورد ظاهرشان برجسته کند.

 خودشان را پایین می آورند

اینکه افراد فکر می کنند در عکس ها بد به نظر می رسند، تنها یکی از راه هایی است که می توانند در نهایت ارزش خودشان را پایین بیاورند.  به لطف منتقد درونی که در کمین همه افراد است، ممکن است بی وقفه به خود مزخرفات بی فایده در مورد ظاهر بگوییم.

 لباس هایی برای جلب توجه می پوشند

در سوی دیگر طیف، افرادی که اعتماد به نفس ظاهری ندارند به جای اینکه سعی کنند مورد توجه قرار نگیرند، برخی راه مخالف را طی کنند. این افراد به دنبال تایید دیگران هستند تا احساس شایستگی کنند.

پوشیدن لباس هایی که جلب توجه دیگران را به همراه دارد راهی جسورانه برای نشان دادن خود می شود که عدم اعتماد به نفسی را که واقعاً در درون خود احساس می کنند پنهان می کند.

مراقبت های بهداشتی و زیبایی را در حد افراط انجام می دهند.

برخی افرادی که 12 ساعت در روز را در باشگاه می گذرانند، عضلات بیشتری می سازند، استروئید مصرف می کنند و رژیم غذایی خود را به شدت محدود می کنند تا ظاهر خود را خوب نگه دارند یا افرادی که نمی توانند از جراحی پلاستیک یا عمل های زیبایی دوری کنند و متوجه نمی شوند که چگونه صورت خود را در این فرآیند تغییر می دهند و برخی از آن ها مشکلات سلامت روان را نشان می‌دهند.

 ارتباط چشمی برقرار نمی کنند.

نداشتن ارتباط چشمی نشان دهنده عدم اعتماد عمومی است. نمی توان انکار کرد که تماس چشمی قدرتمند است. افرادی که اعتماد به نفس ظاهری ندارند برای به حداقل رساندن ناراحتی نگاه دیگران، به دور دست ها نگاه می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان