روش باورنکردنی برای درمان افسردگی + محققان دانشگاه پیتزبورگ آمریکا کشف کردند

خط سلامت: افسردگی یکی از اختلالات شایع روانی است که افراد مبتلا به شکل احساساتی نظیر غم ، اندوه و تنهایی را تجربه می کنند.

روش باورنکردنی برای درمان افسردگی + محققان دانشگاه پیتزبورگ آمریکا کشف کردند

افسردگی باعث ایجاد نگاه منفی و بدبینانه در برخورد با زندگی و افراد می شود و اگر زودتر درمان نشود شکل پیچیده تر و سخت تری به خود می گیرد.

به گزارش خط سلامت راهی جدید در درمان افسردگی کشف شده است.

افسردگی و رایحه درمانی

افسردگی در مراحل شدید خطر خودکشی در افراد را بالا می برد. محققان دانشگاه پیتزبورگ آمریکا دریافتند بوها در برانگیختن خاطرات مثبت موثرتر از کلمات هستند که به افراد مبتلا به افسردگی کمک می کند تا از الگوهای فکری منفی رهایی یابند.

محققان 32 فرد 18 تا 55 ساله را که از اختلال افسردگی اساسی رنج می‌برند در معرض 11رایحه در شیشه قرار دادند.

این رایحه ها شامل، قهوه آسیاب شده، روغن نارگیل، پودر زیره ، عصاره وانیل، پیاز میخک، پولیش کفش، اسانس پرتقال و کچاپ بود.  پس از بوییدن ویال، عصب شناسان از شرکت کنندگان خواستند که خاطره ای خاص و خوب یا بد بودن آن را به خاطر بیاورند. آنها دریافتند افراد افسرده که بوی آشنا را استشمام می‌کنند، بیشتر احتمال دارد یک خاطره یا رویداد خاص را به یاد بیاورند.

بو و حافظه در درمان افسردگی

بو و حافظه سرنخ هایی برای درمان افسردگی دارند. در مقایسه با نشانه‌های کلمات، بوها خاطراتی را برانگیخت که واقعی تر بود.

فعال کردن بخشی از مغز به نام آمیگدال که پاسخ "جنگ یا گریز" را کنترل می کند، به یادآوری حافظه کمک می کند زیرا آمیگدال توجه را به رویدادهای خاصی هدایت می کند. بوها به احتمال زیاد آمیگدال را از طریق اتصالات عصبی در پیاز بویایی تحریک می کنند که توده ای از بافت عصبی است که به حس بویایی گره خورده است. بوها به یادآوری خاطرات کمک می کنند. افراد مبتلا به افسردگی گزارش می دهند که با یادآوری حافظه مشکل دارند.

عطرهایی مانند اسطوخودوس به افراد افسرده کمک می کند تا به خاطرات بیشتری دسترسی داشته باشند و به بهبود سریعتر آن ها کمک می کنند.

محققان می گویند اگر حافظه را بهبود ببخشیم، می‌توانیم حل مسئله، تنظیم احساسات و سایر مشکلات عملکردی را که افراد افسرده اغلب تجربه می‌کنند، بهبود ببخشیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان