روانشناسی زوجی / پشت خاطره های فراموش شده دو نفره چه حقیقتی پنهان شده است؟

خط سلامت: رابطه احساسی بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد. پژوهش ها نشان داده است انجام برخی رفتارها از جانب هر یک از طرفین رابطه، نشان دهنده این است که رابطه به لحظات پایانی خود نزدیک می شود.

روانشناسی زوجی / پشت خاطره های فراموش شده دو نفره چه حقیقتی پنهان شده است؟

رابطه احساسی مانند هر رابطه دیگری با فراز و نشیب هایی همراه است. زمانی که هر یک از دوطرف رابطه برای حل مسائل موجود در رابطه تلاش می کنند، رابطه روز به روز بهتر می شود.

به گزارش خط سلامت بی تفاوتی نسبت به مشکلات موجود در رابطه، سرد شدن های تدریجی و برخی دیگر از رفتارها در حقیقت پرچم های قرمزی هستند که از پایان قریب الوقوع رابطه احساسی خبر می دهند.

رابطه احساسی چه زمانی به پایان می رسد؟

رابطه احساسی در نتیجه انجام برخی رفتارهای خاص به لحظات پایانی خود نزدیک می شود.

مجموعه ای از رفتارهای از طرف هر یک از طرفین رابطه نشان دهنده این است که رابطه قدم به قدم به لحظات پایانی خود نزدیک می شود. 

فراموش کردن خاطرات مشترک

یکی از مهم ترین پرچم های قرمز که از پایان قریب الوقوع رابطه احساسی خبر می دهد، فراموش کردن خاطرات مشترک است. این رفتار را غالبا مردان نشان می دهند.

زمانی که فردی تمایل به ادامه رابطه احساسی ندارد، خاطرات گذشته را فراموش می کند. تجربیات مشترک و گفتگوهای عمیق به راحتی از حافظه فردی که نسب به طرف مقابل خود سرد شده است پاک می شود. 

این رفتار از آنجاکه اعتبار رابطه احساسی و ارزش دوستی را زیر سوال می برد، بسیار آزار دهنده است. 

این نوع فراموشی، چه عمدی یا ناخودآگاه، نشانگر قوی این است که فرد نه تنها در زمان حال، بلکه در خاطرات خود نیز سعی در جدا شدن از شریک احساسی خود دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان