5 کارت قرمز که نشانه اخراج شدن از رابطه است

خط سلامت: دوست های صمیمی یکدیگر را دوست دارند و به احساسات هم اهمیت می دهند. از طرفی برخی دوستی ها چندان پایدار نیست و پس از مدتی از بین می رود. مجموعه ای از رفتارها نشان دهنده این است که یک فرد تمایلی به ادامه دوستی ندارد.

5 کارت قرمز که نشانه اخراج شدن از رابطه است

دوست های صمیمی، در سخت ترین چالش های زندگی کنار یکدیگر می مانند. پژوهش ها نشان داده است ارتباط با فامیل و داشتن چند دوست صمیمی احتمال ابتلا برخی مشکلات سلامت روان، مانند افسردگی را کاهش می دهد.

به گزارش خط سلامت برخورداری از محبت های یک دوست صمیمی و صحبت کردن با او هنگام مواجهه با چالش های زندگی، به تقویت شاخص های سلامت روان کمک می کند.

با این حال روزگار همیشه بر یک پاشنه نمی چرخد و گاهی اوقات افراد( حتی صمیمی ترین دوست ها)، تمایلی به حفظ رابطه ندارند. پژوهش ها نشان داده است افرادی که دوست دارند، هرچه زودتر رابطه دوستی خود را با یک فرد خاص به اتمام برسانند، معمولا 5 رفتار خاص را نشان می دهند.

دوست ها چه زمانی تمایلی به ادامه رابطه ندارند؟

دوست پیدا کردن و حفظ رابطه دوستی با مزایای فراوانی برای سلامت روان همراه است. با این حال روزگار همیشه بر یک پاشنه نمی چرخد و گاهی اوقات افراد( حتی صمیمی ترین دوست ها)، تمایلی به حفظ رابطه ندارند. پژوهش ها نشان داده است افرادی که دوست دارند، هرچه زودتر رابطه دوستی خود را با یک فرد خاص به اتمام برسانند، معمولا 5 رفتار خاص را نشان می دهند:

دادن پاسخ های کوتاه و غیرشخصی 

 یکی از مواردی که نشان می دهند فردی تمایل دارد، رابطه دوستی خود را با یک فرد خاص به اتمام برسانند این است که وقتی پیامی از جانب دوست خود دریافت می کند، سردو بدون احساس پاسخ می دهد.

یک مطالعه نشان داده است انسان ها اغلب تمایل دارند به تدیج به رابطه دوستانه خود پایان بدهند، چراکه احساسات منفی، کمتر ظاهر می شوند.

رسمی شدن ناگهانی

فردی که در رابطه دوستانه، ناگهان بیش از حد رسمی و مودب می شود، تمایلی به صمیمت و به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی ندارد.

افزایش ناگهانی برنامه های کاری

افزایش ناگهانی مشغله اغلب بهانه ای مناسب برای کسی است که به دنبال کاهش تعاملات با دوست خود است.

با این حال، شایان ذکر است که گاهی اوقات افراد واقعا روزها و هفته های سختی و شلوغی را می گذرانند و هیچ نیت بدی از این برنامه کاری فشرده خود را می گویند، ندارند. اگر این تنها نشانه ای از این فهرست است که مشاهده می کنید، لازم نیست نگران باشید.

کاهش تماس ها، پیام ها و قرارهای ملاقات

واضح‌ترین علامتی که فقدان علاقه برای ادامه دوستی را نشان می دهد، کاهش تماس ها، پیام ها و قرارهای ملاقات است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان