روانشناسی شخصیت/ تیپ شخصیتی ات رو بگو تا بگم رضایت از زندگیت چقدره

خط سلامت: رضایت از زندگی لذت بخش و شادی آور است. زمانی که افراد نسبت به زندگی خود راضی هستند کمتر دچار تنش و اضطراب می شوند.

روانشناسی شخصیت/ تیپ شخصیتی ات رو بگو تا بگم رضایت از زندگیت چقدره

رضایت از زندگی به عوامل مختلفی نظیر موقعیت اجتماعی، پول و ..بستگی دارد. رضایت از زندگی در هر فرد با توجه به ویژگی های شخصیتی منحصر به فردی که دارد معنای متفاوتی دارد.

به گزارش خط سلامت انواع تیپ های شخصیتی بر رضایت افراد در زندگی موثر هستند.

رضایت از زندگی و ویژگی های شخصیتی

رضایت از زندگی با ایجاد آرامش و بهبود خلق و خو همراه است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند افراد با ویژگی شخصیتی خاص از زندگی خود رضایت بیشتری نسبت به دیگران دارند. به عنوان مثال، افراد برونگرا که اجتماعی و پرحرف هستند؛ در سن جوانی که معمولاً در حال ایجاد روابط اجتماعی جدید هستند، رضایت بیشتری از زندگی دارند.

انواع ویژگی های شخصیتی

ویژگی های شخصیتی زیر بر میزان رضایت افراد در زندگی تاثیر می گذارند:

ثبات عاطفی

طبق تحقیقات از بین ویژگی های شخصیتی، ثبات عاطفی بیشترین ارتباط را با رضایت افراد از زندگی، روابط اجتماعی و شغل دارد. منظور از ثبات عاطفی، نوعی پایداری و عدم نوسان در هیجانات است؛ بطوریکه فرد، دمدمی مزاج نیست و روابطش مکررا تحت تاثیر طغیان های خشم  قرار نمی گیرد.

برون گرایی

تحقیقات نشان داده است، ویژگی‌ شخصیتی برون گرایی، ارتباط قوی با رضایت از زندگی و ارتباطات اجتماعی دارد. افراد برون گرا معاشرتی، گرم و خوش صحبت هستند، این ویژگی ها منجر می شود فرد برونگرا از بودن در کنار دیگران و برقراری رابطه، لذت ببرد و احساس رضایت کند

وظیفه شناسی

محققان دریافتند، ویژگی‌های شخصیتی مختلف با رضایت افراد از زندگی اجتماعی و شغل مرتبط است. از بین این ویژگی های شخصیتی، وظیفه‌شناسی به ویژه، در رضایت شغلی موثر است. وظیفه شناسی باعث می شود فرد وقت شناس باشد و تمام سعی خود را برای رسیدن به هدفش انجام دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان