اگر فرد شلخته ای هستید وقتش رسیده که این مطلب را بخوانید

خط سلامت: نظم و انضباط زمانی که به اندازه کافی یکپارچه شود، ساختار ایجاد می کند، نه محدودیت. انگیزه به ویژه انگیزه درونی برای حفظ نظم و انضباط مادام العمر حیاتی است.

اگر فرد شلخته ای هستید وقتش رسیده که این مطلب را بخوانید

نظم و انضباط منجر به ایجاد تغییرات مثبت در طول سال ها می شود. سازگاری با انعطاف پذیری هنگام اجرای نظم و انضباط بسیار مهم است.

به گزارش خط سلامت نظم و انضباط وداشتن چارچوب مقوله ای ترسناک یا سخت نیست.

نظم و انضباط

نظم و انضباط که به درستی چارچوب بندی شده باشد، امکان دستیابی به رشد را فراهم می کند که پیش از این قابل تصور نبود. از طریق گام‌های کوچک و پیوسته رو به جلو، چیزهای زیادی با مهارت‌ها و قدرت ذهنی گسترش می‌یابد. انضباط صحیح محدود کننده نیست بلکه رهایی بخش است. نه بازدارنده بلکه بالابرنده است.

از انضباط تا آزادی (انگیزه)

انضباط و آزادی رابطه متناقضی دارند. پایبندی دقیق به ساختارها، روال ها و قوانین اغلب به طور غیر ضروری سخت و محدود کننده در نظر گرفته می شود. با این حال، نظم و انضباط مناسب زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد آزادی واقعی شکوفا شود. زمانی که نظم و انضباط به طور مناسب متعادل شود، مسیری برای بهبود خود، بهره وری و موفقیت بی حد و حصر فراهم می کند.

درک مفهوم نادرست از انضباط

نظم و انضباط به کنترل خود و پایبندی به قوانین یا رفتارهای خاص اشاره دارد. با این حال، اغلب به‌عنوان محدودیت‌های سختی که مانع خلاقیت و ابراز وجود می‌شود، به اشتباه معرفی می‌شود. در واقع، نظم و انضباط مناسب انتخابی برای ایجاد الگوهایی است که از نتایج مولد حمایت می کند. نظم و انضباط مرزها را فراهم می کند، نه موانع.

به عنوان مثال، نوشتن به مدت یک ساعت هر روز صبح از حواس پرتی جلوگیری می کند و فضا را برای انجام بهترین کارهای خلاقانه ایجاد می کند. بیدار شدن در ساعت 6 صبح برای ورزش به روز ساختار می بخشد و انرژی و سلامتی را تامین می کند. پس انداز 20 درصد از درآمد شما یک نظم مالی است که آزادی آینده را امکان پذیر می کند.

وقتی نظم و انضباط به درستی ادغام شود، مزایای روانی مانند کاهش استرس و اضطراب دارد . انضباط همچنین اعتماد به نفس را از طریق رضایت از پایبندی به تعهدات و مشاهده پیشرفت به سمت اهداف افزایش می دهد.

انگیزه پایدار برای حفظ انضباط

انگیزه معمولاً به عنوان ویژگی ذاتی طبقه بندی می شود که ناشی از پاداش های درونی مانند رضایت یا لذت یا پاداش های بیرونی ناشی از فشارها یا انگیزه های خارجی است. نظم و انضباط قوی نیاز به انگیزه درونی برای تداوم طولانی مدت دارد.

تکیه صرف بر انگیزه بیرونی، نظم را آسیب پذیر می کند. اگر پاداش های بیرونی ناپدید شوند یا تعهداتی که به شما تحمیل شده است برداشته شوند، ساختار خود تحمیلی شما می تواند فرو بریزد. انگیزه باید از درون باشد تا نظم و انضباط را در طول ماه ها و سال ها حفظ کند.

انضباط به عنوان مسیری به سوی آزادی

اجرای نظم و انضباط واقعاً دروازه آزادی است. با آموزش مجدانه خود برای پایبندی به اصول خاص، مهارت‌هایی را توسعه می‌دهید و پاداش‌هایی به دست می‌آورید که به شما استقلال فزاینده می‌دهد.

امور مالی شخصی واضح ترین مثال است. نظم و انضباط برای پس انداز ماهانه و محدود کردن هزینه های غیر ضروری منجر به دستیابی به اهداف اولیه مالی می شود. در نهایت، می توانید سرمایه گذاری کنید، ملک بخرید، مرخصی بگیرید یا زودتر بازنشسته شوید.

تناسب اندام نیز این رابطه را نشان می دهد. نظم و انضباط برای ورزش، تهیه غذا و خواب به طور مداوم این آزادی را برای کوهنوردی، ورزش یا حمل کودکان با افزایش سن امکان پذیر می کند.

گام های عملی برای توسعه انضباط مادام العمر

اجرای نظم و انضباط پایدار نیاز به یک چارچوب دارد.

ابتدا رفتارها و محیط های فعلی خود را بررسی کنید تا زمینه های بهبود را مشخص کنید. مشخص کنید که فقدان نظم و انضباط شما را از کجا باز می دارد. سپس، 1-3 هدف مشخص و قابل اندازه گیری در مورد ایجاد کارها تعریف کنید.

به عنوان مثال، شما 30 دقیقه در هر شب قبل از خواب مطالعه می کنید تا دانش خود را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما واقع بینانه هستند ،نه خیلی آسان اما نه غیرممکن. تاکید اولیه باید بر شکل گیری عادات باشد. هنگامی که به روال عادت کردید، می توانید دشواری را افزایش دهید.

وظایف را برنامه ریزی کنید، روزها و زمان های دقیق را برنامه ریزی کنید تا از بهانه گیری جلوگیری کنید. پس از چندین هفته حفظ کارهای جدید، موفقیت ها و زمینه های بهبود را ارزیابی کنید. اهداف را بر اساس آن تنظیم کنید. در طول ماه ها و سال ها، این تلاش ها برای ایجاد تغییرات مثبت قابل توجهی ترکیب می شوند.

حفظ انعطاف پذیری

استحکام بدترین دشمن نظم و انضباط است. تلاش برای کمال بدون انعطاف به سرعت منجر به ناامیدی می شود. زمانی که برنامه ها بیش از حد سختگیرانه باشد، اولین اختلال همه تلاش ها را از مسیر خارج می کند.

نظم و انضباط برای بهبود سلامت روان

نظم و انضباط و سلامت روان رابطه ای دو طرفه و تقویت کننده متقابل دارند. نظم و انضباط روال ها و ساختارهایی را ارائه می دهد که به صورت بالینی برای کاهش اضطراب و افسردگی نشان داده شده است. ورزش، خواب و رشته های مدیتیشن به سلامت روانی کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان