7 جمله طلایی که هر شرایطی شما را نجات میدهد

خط سلامت: اعتماد به نفس افراد در شیوه صحبت کردن آن ها نمایان می شود. افراد دارای اعتماد به نفس مدیران بزرگی هستند زیرا به افراد کم اعتماد اطراف خود اطمینان می دهند.

7 جمله طلایی که هر شرایطی شما را نجات میدهد

اعتماد به نفس داشتن باعث می شود افراد حتی در موقعیت‌های وخیم، به دیگران اجازه می‌دهند بدانند که همه چیز را تحت کنترل دارند.

به گزارش خط سلامت افرادی که اعتماد به نفس خوبی دارند بر محیط و خود نیز کنترل خوبی دارند.

اعتماد به نفس و مهارت های کنترلی

اعتماد به نفس داشتن باعث می شود افراد از عباراتی استفاده کنند که واضح، متین و مطمئن هستند. آن ها همچنین نظر خود را می گویند . افرادی که اعتماد به نفس دارند می توانند حتی وخیم ترین موقعیت ها و شرایط هارا تحت کنترل خود در بیاورند. این افراد از عبارات زیر در صحبت هایشان استفاده می کنند:

"اجازه دهید من آن را اداره کنم."

این عبارت به‌عنوان یکی از مطمئن‌ترین جمله‌ها شناخته می‌شود. با داوطلب شدن برای مرتب کردن یک موقعیت، گوینده به شما اطلاع می دهد که الف) احساس می کند قطعا می تواند از آن مراقبت کند و ب) واقعاً می خواهد که این کار را بکند.

به نظر می رسد آن ها آنقدر اعتماد به نفس دارند که معتقدند بهترین فرد برای این کار هستند، حتی اگر کار نامطلوب باشد.

"متوجه شدم."

این تأیید ساده واقعاً الهام‌بخش است. چه دریافت دستورالعمل یا گوش دادن به توضیح، این دو کلمه کوچک بوی اعتماد به نفس می دهند. ای جملات  کوتاه، شیرین و دقیق هستند و جایی برای ابهام یا سردرگمی باقی نمی گذارند.

شخصی که آنها را می گوید تأیید می کند که مسائل را می فهمد، و آن ها این کار را به گونه ای کارآمد و قاطعانه انجام می دهند که جایی برای شک وجود ندارد.

"من یک راه حل دارم."

این عبارتی است که وقتی می دانید چه کاری باید انجام دهید و می خواهید دیگران به شما اعتماد کنند و از شما پیروی کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

 "نمی دانم..."

اگر به شما آموخته اند که افراد با اعتماد به نفس وقتی چیزی را نمی دانند هرگز اعتراف نمی کنند، همه چیز را با هم قاطی کرده اید. در واقع، زمانی که مردم از شما انتظار دارند که بدانید، اعتراف به نداشتن دانش به اعتماد به نفس زیادی نیاز دارد. هنگامی که با این وضعیت روبرو می شوند، اکثر مردم سعی می کنند انکار کنند. اما یک فرد با اعتماد به نفس می داند که احتمالاً نمی تواند همه چیز را بداند.

 "با احترام مخالفم."

بستگی به این دارد که با چه کسی صحبت می کنید، اما گاهی اوقات ابراز مخالفت خود شجاعت باورنکردنی می خواهد.

به هر حال، ممکن است دلیلی برای مخالفت با چیزی که رئیستان می‌گوید داشته باشید یا دیدگاه دیگری را به یک همکار ارائه دهید. همه این ها می توانند موقعیت های دشواری باشند.

یک راه عالی برای انجام آن که بسیار مطمئن به نظر می رسد استفاده از این عبارت است. این عبارت ساده اما ظریف است و احترام به دیگران را نشان می دهد، این بسیار مهم است که دیگران را آرام کنید.

همچنین نشان می دهد که شما به اندازه کافی به ایده های خود اطمینان دارید که می توانید آن ها را مطرح کنید، حتی در مواجهه با اختلاف نظر.

 «نخواهم کرد..»

برخی از کارها وجود دارد که شما به سادگی نمی توانید انجام دهید. ممکن است زمان، توانایی یا تمایلی برای انجام آنها نداشته باشید. اما وقتی می گویید "نمی توانم"، گاهی اوقات می تواند ضعف را نشان دهد . یک تغییر جزئی به "نخواهم کرد" می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

"متاسفم."

این دو کلمه ساده وزن باورنکردنی دارند. با این حال، بسیاری از مردم فکر می کنند که بیان آن نشانه ضعف یا شکست است.

عذرخواهی واقعی و صمیمانه راهی برای فروتنی و اعتراف به اشتباه است. از طریق این عمل، شما نشان می‌دهید که اعتماد به نفس دارید که بدون در نظر گرفتن عواقب، مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان