10 تکنیک مدیریت خشم برای افراد انفجاری

خط سلامت: خشم یک احساس طبیعی است که هر کسی گاهی آن را تجربه می کند. نحوه واکنش ما هنگام عصبانیت تأثیر قابل توجهی بر سلامت، روابط و زندگی ما دارد.

10 تکنیک مدیریت خشم برای افراد انفجاری

خشم یکی از هیجانات اصلی انسان است که طبیعی است و همه گاهی خشم را احساس می کنند.

به گزارش خط سلامت خشم اساساً یک مکانیسم دفاعی است و یک پاسخ احساسی در شرایطی است که شما یک تهدید فیزیکی یا روانی را احساس می کنید به عنوان مثال زمانی که شخصی به شما توهین می کند، عصبانی می شوید. خشم زمانی به وجود می آید که عدم تطابق بین انتظارات و واقعیت رخ دهد. 

همچنین علائم فیزیکی رایج خشم عبارتند از: عضلات منقبض، تسریع ضربان قلب و تنفس، برافروختگی پوست و احساس گرما. از نظر عاطفی، ممکن است احساس عصبانیت، صدمه یا توهین کنید.

مدیریت خشم

 مدیریت خشم برای رشد شخصی، حفظ روابط خوب با دیگران و داشتن یک زندگی رضایت بخش بسیار مهم است. هنگامی که عصبانیت مدیریت نشود، می تواند در درازمدت اثرات مضری بر سلامت داشته باشد و خطر فشار خون بالا، حمله قلبی و سایر مشکلات را افزایش دهد. همچنین از طریق جر و بحث، طغیان عاطفی و سایر ارتباطات مخرب به روابط آسیب می رساند.

در ادامه استراتژی‌های کلیدی و تکنیک‌های بلندمدتی را ارائه می کنیم که می‌توانید برای مدیریت خشم از آن‌ها استفاده کنید:

تکنیک های سریع مدیریت خشم

در لحظه ای که احساس می کنید عصبانیت شعله‌ور می شود، برای اینکه واکنش مخربی نداشته باشید نیاز به کنترل خود دارید. در اینجا تکنیک هایی برای مدیریت سریع خشم و جلوگیری از پاسخ‌های نادرست وجود دارد:

تنفس عمیق

نفس‌های آهسته و عمیق از طریق بینی و بیرون آوردن از طریق لب‌های فشرده سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند و استرس را کاهش می دهد .

متوقف شدن

قبل از ادامه گفتگو یا فعالیت، چند دقیقه از موقعیت خشم‌انگیز دور شوید تا از نظر جسمی و احساسی آرام شوید.

چارچوب‌بندی مجدد

برای کاهش خشم، موقعیت را به‌طور ذهنی به شکل مثبت‌تری تنظیم کنید و به تعارض‌ها به‌عنوان سوءتفاهم متقابل به‌جای حمله نگاه کنید.

ورزش

 آدرنالین و ناامیدی را با ورزش های شدید مانند دویدن آزاد کنید. یوگا به کشش عضلات منقبض و تنظیم مجدد تنفس کمک می کند.

تکنیک های بلند مدت برای مدیریت خشم

علاوه بر تکنیک‌های کوتاه‌مدت،  تکنیک‌های مدیریت طولانی‌مدت خشم باعث ارتقای روابط و رشد هوش هیجانی می‌شود. 

مهارت‌های ارتباطی

یاد بگیرید که در مورد محرک‌های خشم برای حل سوء تفاهم‌ها گفت و گو داشته باشید. از جملات «احساس می کنم» برای ابراز خشم بدون حمله استفاده کنید.

چشم انداز

نیت و دیدگاه طرف مقابل را در هنگام تحریک عصبانیت در نظر بگیرید. به جای اینکه آنها را شیطانی جلوه دهید، ویژگی های مثبت آنها را بشناسید.

حل مسئله

راه حل‌های خاصی را برای موقعیت هایی که به طور مکرر باعث ایجاد خشم می شوند، شناسایی کنید. این امر درماندگی در برابر محرک های دائمی را در دراز مدت کاهش می دهد.

گروه‌های درمانی

پیوستن به گروه های درمانی مدیریت خشم نیز به کاهش انزوا کمک می کند.

خود مراقبتی

به استرس، خلق و خوی کلی، خواب، سطح فعالیت و رژیم غذایی توجه کنید. وقتی از قبل استرس دارید یا تحریک پذیر هستید، خشم راحت تر تحریک می شود. با توجه به اصول خودمراقبتی از سلامت روان به صورت پیشگیرانه حمایت کنید زیرا باعث تثبیت احساسات و ایجاد انعطاف پذیری در برابر محرک ها می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان