راههای ساده برای افزایش امید به زندگی

خط سلامت: امید به زندگی با تغییر عادت های رفتاری افزایش می یابد. افرادی که از تغییرات سبک زندگی خاصی استقبال می کنند، نسبت به افراد دیگر، بیشتر عمر می کنند. از جمله تنظیم رژیم غذایی، خاموش کردن تلویزیون و بیرون رفتن و افزایش تعاملات اجتماعی.

راههای ساده برای افزایش امید به زندگی

امید به زندگی باعث می شود راحت تر از روز های سخت عبور کرد و آن را قابل تحمل می کند. این کار با تفکر، احساس و تصور راجع به زندگی موجب بهبود و توسعه فردی می شود و در نتیجه برای ادامه زنذگی انگیزه ایجاد می کند.

به گزارش خط سلامت افراد امیدوار، در مدرسه، دانشگاه یا محل کار بهتر از سایر افراد عمل می کنند. آن ها ایده های بهتر، ابتکار عمل و خلاقیت بیشتری دارند و در نتیجه موفق تر و شادتر هستند.

 امید به زندگی و افزایش آن

امید چیزی است که همه افراد برای ادامه حیات به آن نیاز دارند. چند روش ساده برای افزایش امید به زندگی را بیان می کنیم، که با داشتن سطح خوبی از امید بتوان اهداف واقع بینانه تعیین کرد و برای رسیدن به آن ها تلاش کرد.

زیر نور آفتاب قدم بزنید

امید به زندگی را می توان به سادگی با بیرون رفتن و آفتاب گرفتن افزایش داد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید سلول های پوست شما را برای تولید ویتامین D تحریک می کند. ویتامین D موجب افزایش روحیه می شود و برای بسیاری از عملکردهای حیاتی ضروری است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت 15 دقیقه در روز برای حفظ سطح ویتامین D در افراد سالم کافی است.

معاشرت با دوستان و خانواده

امید به زندگی با معاشرت با دوستان و خانواده افزایش می یابد. هرچه ارتباط افراد بیشتر باشد، سلامت آن ها بهتر است. افرادی که در روابط مثبت هستند کمتر ریسک می کنند و بیشتر مراقب خود می باشند.

ورزش روزانه

بهبود امید به زندگی به شدت با ورزش روزانه مرتبط است. ورزش منظم، حتی برای سه ساعت در هفته، به افزایش طول عمر کمک می کند. ایجاد عادت کلید موفقیت است. ساده ترین راه برای ایجاد یک عادت، متعهد شدن به تمرینات روزانه است، حتی اگر فقط برای 20 دقیقه باشد. به یاد داشته باشید که ورزش روزانه به معنای رفتن هر روز به باشگاه نیست. ورزش‌های خانگی مانند یوگا، کشش، شنا یا پیاده‌روی سریع می‌توانند بسیار مفید باشند.

مصرف سبزیجات

مصرف سبزیجات نیز باعث افزایش طول عمر می شود. این بدان معنا نیست که گوشت نخورید، اما تحقیقات نشان داده است که مصرف سبزیجات با افزایش سلامتی، موجب امید به زندگی می شود.

کاهش استرس

استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می شود که کمک می کند با افزایش ضربان قلب و تنفس به تهدیدات پاسخ داده شود. افزایش طولانی مدت می تواند مضر باشد و منجر به اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود. درمان‌های ذهن و بدن از جمله مدیتیشن، ذهن آگاهی، یوگای ملایم و تمرینات تنفس عمیق برای مدیریت بهتر استرس در درازمدت بسیار موثر اند.

کمتر تلویزیون تماشا کنید

با کاهش تماشای تلویزیون، سلامت بهبود می یابد و همچنین امید به زندگی افزایش پیدا می کند. تماشای بیش از حد تلویزیون فرد را غیرفعال می کند و احتمال افزایش وزن را افزایش می دهد. نشستن برای ساعات طولانی منجر به کمردرد و گردن درد مزمن می شود. برای کسانی که اهل اخبار هستند تلویزیون استرس‌زا می باشد. از تعامل اجتماعی با کیفیت جلوگیری می کند و موجب اضطراب و افسردگی می شود. همه این موارد می تواند تأثیر منفی بر سلامتی و همچنین طول عمرمی گذارند.

اجتناب از خطرات

افزایش امید به زندگی با اجتناب از ریسک های غیرضروری مرتبط است. بزرگترین علت مرگ جوانان بیماری ها یا مشکلات مربوط به سن نیست. شایع ترین علل، تصادفات، جراحات و خشونت است. با بالا رفتن سن نیز، نشستن طولانی مدت، فشار خون بالا، کمبود وزن مزمن، سیگار کشیدن، مصرف الکل و عدم تحرک بدنی خطر آفرین اند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان