افراد سست اراده را با خواندن این مطلب به راحتی خواهید داشت

خط سلامت: اعتماد به نفس مهارت های ارتباطی افراد را برای شرکت در جمع ها بهبود می بخشد.

افراد سست اراده را با خواندن این مطلب به راحتی خواهید داشت

اعتماد به نفس باور به توانایی ها و استعداد ها خود است که با عزت نفس و هویت افراد مرتبط است. 

به گزارش خط سلامت اعتماد به نفس پایین ویژگی های رفتاری خاصی دارد. 

اعتماد به نفس پایین و رفتارها

اعتماد به نفس پایین افراد را دچار نگرانی و ناراحتی می کند و باعث دوری از جمع و جامعه می شود. رفتارهای زیر در افرادی که دچار کمبود اعتماد به نفس هیتند دیده می شود. 

نداشتن عزت نفس

افرادی که فاقد عزت نفس هستند، اما وانمود می کنند که اعتماد به نفس دارند، اغلب با اتخاذ شخصیتی بزرگتر از زندگی، جبران می کنند. آن ها نیاز به دیده شدن و شنیده شدن را احساس می کنند و معتقدند که ارزش آن ها به دیده شدن آن ها در یک محیط گروهی گره خورده است.

ریز بینی در تعاملات 

افرادی که با مشکلات عزت نفس دست و پنجه نرم می کنند، علیرغم اینکه تظاهر می کنند اعتماد به نفس دارند، اغلب تک تک تعاملی که دارند را به دقت بررسی می کنند. این تحلیل بیش از حد ناشی از ترس عمیق از قضاوت یا طرد شدن است. افرادی که فاقد عزت نفس هستند، اغلب نگران نحوه تلقی خود هستند، حتی زمانی که ظاهراً رفتاری با اعتماد به نفس دارند.

نیاز به تایید دائمی

افرادی که کمبود اعتماد به نفس دارند اغلب به دنبال تأیید موفقیت‌شان توسط دیگران هستند و برای تقویت تصویر شکننده‌شان از خود به دنبال تأیید و تمجید هستند. آن ها دائماً دستاوردهای خود را به اشتراک می گذارند یا مهارت های خود را به رخ می کشند، نه از روی تکبر، بلکه به عنوان راهی برای اطمینان از ارزش خود

 تقلا برای پذیرش تعارف

یکی از دلخراش ترین رفتارهایی که اغلب توسط افرادی که با وجود نشان دادن اعتماد به نفس فاقد عزت نفس هستند، نشان می دهد، دشواری آن ها در پذیرش تعریف و تمجید است.

این افراد با اعتماد به نفس و خونسردی به نظر می رسند، اما وقتی از آن ها تعریف و تمجید می شود، دچار مشکل می شوند . به جای اینکه ستایش را با ظرافت بپذیرند، ممکن است آن را نادیده بگیرند، دستاورد خود را کم اهمیت جلوه دهند، یا آن را به فردی که تعریف می کند منحرف کنند.

بیشتر اوقات، این یک مبارزه با عزت نفس است که در پشت نقاب اعتماد پنهان است.

ترسیدن از شکست

یکی از ویژگی‌های رایج در میان کسانی که با وجود ظاهر مطمئن، فاقد عزت نفس هستند، ترس شدید از شکست است .

در حالی که ممکن است تصویری از بی باکی و اراده را به نمایش بگذارند، فکر شکست برای آن ها فلج کننده می باشد. آنها اغلب شکست را بازتابی از عزت نفس خود می بینند.

ایراد گرفتن از خود

کسانی که فاقد عزت نفس هستند، اما وانمود می کنند که اعتماد به نفس دارند، معمولا عادت دارند بیش از حد از خود انتقاد کنند. آن ها تمایل دارند بیشتر بر روی عیوب، شکست ها و اشتباهات خود تمرکز کنند تا موفقیت ها یا ویژگی های مثبت خود.

جالب است بدانید به گفته روانشناسان ، افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند بیشتر درگیر خودگویی منفی هستند. این گفت‌وگوی درونی خشن و غیرقابل بخشش می باشد. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان