باورتان نمی شود که خواب چه تاثیر شگفت انگیزی بر رابطه تان دارد

خط سلامت: رابطه صمیمی زن و شوهر با یکدیگر به عوامل متعددی بستگی دارد. مرور خاطرات شیرین و احترام به فردیت طرف مقابل به حفظ و ارتقاء صمیمیت کمک می کند.

باورتان نمی شود که خواب چه تاثیر شگفت انگیزی بر رابطه تان دارد

رابطه صمیمی بین زن و شوهر به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد. پژوهش ها نشان داده است اگر هریک از طرفین رابطه پس از تشکیل زندگی مشترک، بدون ترس از قضاوت شدن احساسات و افکار خود را با شریک زندگی به اشتراک بگذارد، صمیمیت شکل گرفته است.

به گزارش خط سلامت مطالعات نشان داده است رابطه صمیمی بین زن و شوهر، مستلزم تلاش هر دو طرف رابطه است.

اگر تنها یکی از طرفین ( زن یا شوهر) دایما برای افزایش صمیمیت تلاش کند و هیچ باز خوردی از همسر خود دریافت نکند، به تدریج خسته می شود و احساس درماندگی می کند. 

رابطه صمیمی و رازهای آن

رابطه صمیمی در نتیجه تقویت مهارت های ارتباطی زن و شوهر، ایجاد می شود.

افرادی که به خوبی ارتباط برقرار می کنند خود را برای موفقیت در رابطه آماده می کنند. برای یک رابطه موفق ایجاد عادات کوچک و سالم در اولویت است.

برخی از کارهای ساده ای که به تقویت رابطه صمیمی زن و شوهر کمک می کند، عبارت است از:

خاطره بازی

یادآوری خاطرات خوب گذشته برای رابطه خوب است. تحقیقات اخیر نشان می دهد درگیر شدن در نوع خاصی از نوستالژی مثل نوستالژی عاشقانه، عملکرد قوی تر رابطه را پیش بینی می کند. نوستالژی رمانتیک شامل تأمل در زمان های خوب گذشته با همسر است. هم تحقیقات همبستگی و هم تحقیقات تجربی نشان می دهد این نوع احساسات از نشانگرهای مهم رفاه رابطه پشتیبانی می کند.

ارتباط موثر

افراد دارای روابط سالم در تصمیم گیری های مشترک خوب هستند، مهارتی که کارایی ارتباط مشارکتی نامیده می شود. کارایی ارتباط مشارکتی متفاوت از مهارت های حل مسئله است که در آن افراد باید با هم صحبت و چیزی را کشف کنند.

خواب باکیفیت

خواب باکیفیت برای موفقیت یک رابطه حیاتی است. تحقیقات نشان می دهد کیفیت خواب ضعیف باعث ایجاد احساس خشم می شود که به نوبه خود آن ها را به قضاوت سختگیرانه در مورد روابط خود تبدیل می کند.

ابراز محبت

 ابراز محبت روزانه یک قرارداد عاشقانه است که از رفاه رابطه حمایت می کند. در آغوش گرفتن همسر تأثیر مستقیمی بر افزایش رضایت از رابطه دارد.

حفظ استقلال

افراد در رابطه های موفق می دانند که چقدر زمان می تواند روی دوستی هایی که برای آن ها ارزش قائل هستند سرمایه گذاری کنند در حالی که رابطه عاشقانه خود را در اولویت قرار می دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان