روانشناسان نقشه رسیدن به موفقیت را رو کردند

خط سلامت: موفقیت محصول برنامه ریزی و تلاش مستمر است. امروزه کتاب ها و مقالات متعددی در رابطه با ویژگی افراد موفق به چاپ رسیده است؛ با این حال در رابطه با عوامل مرتبط با عدم موفقیت اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

روانشناسان نقشه رسیدن به موفقیت را رو کردند

رسیدن به موفقیت محصول برنامه ریزی و تلاش مستمر است. افرادی که ذهنیت مثبتی دارند و از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند، معمولا در ابعاد مختلف زندگی موفق هستند، در مقابل برخی افراد نمی توانند آنطور که باید در حیطه شغلی یا ارتباطات خود موفق باشند.

به گزارش خط سلامت ناتوانی در رسیدن به موفقیت به عوامل متعددی بستگی دارد. آگاهی از عواملی که منجر به ناکامی و عدم موفقیت می شود از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و احتمال رسیدن به اهداف را افزایش می دهد.

موفقیت شغلی را چه چیزی تهدید می کند؟

رسیدن به موفقیت در ابعاد مختلف زندگی، از جمله حیطه شغلی، به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه برخی از عواملی که احتمال رسیدن به موفقیت را کاهش می دهد، معرفی می کنیم. آگاهی از این عوامل و اجتناب از آن ها، احتمال رسیدن به موفقیت را افزایش می دهد.

مقاومت در برابر تغییر

وقوع تغییر در زندگی، امری اجتناب ناپذیر است. با این حال برخی افراد نسبتاً به هرگونه تغییر در محل کار مقاومت شدیدی دارند.

مشخص شده است افرادی که در شغل خود به موفقیت نمی رسند، در برابر تغییر مقاومت می کنند. این افراد وقتی مسیرهای تازه یا فناوری های جدید ارائه می شود، به شدت به هم می ریزند و با عصبانیت رفتار ی کنند.

پذیرفتن تغییرات جدید و انجام ریسک های حساب شده، فرصت های جدیدی به فرد ارائه می دهد و احتمال موفقیت را افزایش می دهد.

سرزنش دیگران برای اشتباهات خود

اشتباه کردن در محل کار، منجر به ایجاد یک چشم انداز دلهره آور می شود، چرا که در این شرایط خطر اخراج شدن افزایش می یابد.

افرادی که در شغل خود به موفقیت چشمگیری دست نمی یابند، از سرزنش دیگران برای توجیه اشتباهات خود استفاده می کنند. این یک عامل منفی است که نه تنها باعث افزایش خشم همکاران می شود، بلکه به عنوان مانع رشد و پیشرفت نیز در نظر گرفته می شود.

 عدم انضباط شخصی

رسیدن به موفقیت بیشتر اوقات، محصول اقدامات کوچک و مداومی است که هر روز انجام می شود. اگر فردی توانایی کنترل اعمال خود را داشته باشد و انتخاب هایش با اهداف بلندمدتی که دارد، همخوانی داشته باشد، به احتمال زیاد به موفقیت دست می یابد. بدون نظم و انضباط شخصی حتی کوچکترین وظایف خسته کننده می شوند.

افرادی که در کار ناموفق هستند، اغلب رفتارهایی مانند: به تعویق انداختن کارها ر ا نشان می دهند. این افراد به احساسات خود اجازه می دهند افسار زندگی شان را در دست بگیرد.

بی توجهی به شبکه همکاران

کسانی که اهمیت ایجاد ارتباطات و حفظ آنها را نادیده می گیرند، اغلب در به دست آوردن موفقیت حرفه ای شکست می خورند. ایجاد روابط معنادار، کمک به دیگران و یادگیری از همکاران با مهارت، احتمال موفقیت را افزایش می دهد.

عدم انتقاد پذیری

بازخورد - چه مثبت و چه منفی - بخش مهمی از رشد است. شنیدن اینکه کجا می توانستید مسیر دیگری را انتخاب کنید یا جایی که کاری را کاملاً کامل انجام نداده اید همیشه آسان نیست. اما بدون این انتقاد سازنده ، چگونه می توانید رشد کنید؟ چگونه می توانید یاد بگیرید؟

بازخورد ما را قادر می‌سازد تا در مورد نقاط قوت و ضعف خود و چگونگی بهبود آن بیاموزیم. این یک ابزار کاملاً حیاتی برای پیشرفت شخصی و حرفه ای است. کسانی که ناموفق می مانند، یک چیز مشترک دارند. هر روز، آنها تصمیم می گیرند که کار را تعطیل کنند یا هر بازخوردی را که به آنها می رسد نادیده بگیرند.

آنها خودشان را خیلی خوب می‌دانند، یا خیلی خودآگاه هستند که نمی‌توانند هر بازخوردی را دریافت کنند، بنابراین تصمیم می‌گیرند آن را به طور کامل نادیده بگیرند. این واکنش نه تنها مانع رشد آنها می شود، بلکه بر روابط آنها با همکاران و مافوق شان نیز تأثیر می گذارد.

آنها با نادیده گرفتن بازخورد، فرصت مهمی را برای بهبود از دست می دهند و متعاقباً در راه خود گیر می کنند و اشتباهات مشابه را بارها و بارها تکرار می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان