6 نشانه که شما فردی مهربان و همدل هستید

خط سلامت: همدلی یکی از ارزشمندترین ویژگی های انسانی است. افرادی که با دیگران احساس همدلی دارند در درک احساسات آن ها موفق تر عمل می کنند.

 6 نشانه که شما فردی مهربان و همدل هستید

همدلی باعث می شود افراد صمیمانه تر کنار هم قرار بگیرند. افراد همدل به اتفاقات محیطی حساس هستند و نظر و حال دیگران برایشان مهم است.

به گزارش خط سلامت افرادی که همدلی دارند ویژگی های منحصر به فردی دارند.

همدلی و ویژگی های رفتاری

همدلی با هوش عاطفی بالا ارتباط مستقیمی دارد. افرادی که همدلی بالایی دارند هوش عاطفی بالایی نیز دارند. افراد همدل ویژگی های رفتاری زیر را دارند:

درک دیگران

همدلی با درک شروع می شود و درک اغلب با گوش دادن آغاز می شود. شما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که همیشه برای گوش دادن به صحبت های دیگران، حتی زمانی که مشغول هستید یا استرس دارید، وقت دارید. شما صحبت را قطع نمی کنید و واقعاً سعی می کنید دیدگاه دیگران را درک کنید. این مسئله به عنوان گوش دادن فعال شناخته می شود .

جای دیگران بودن

همدلی به معنای درک احساسات دیگران است.تجربه مکرر احساساتی که منعکس کننده اطرافیان هستند، به شدت نشان دهنده همدلی است. ارتباط پذیری جزء مهمی از همدلی و چیزی است که باید به آن افتخار کرد.

ترجیح نیاز دیگران بر نیازهای خود

اگر مرتباً نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح می دهید ، نه از روی تعهد، بلکه از روی نگرانی واقعی، این امر گویای مهربانی و همدلی شماست. به یاد داشته باشید، این اعمال کوچک مهربانی تغییر بزرگی در زندگی یک فرد ایجاد می کند.

حساسیت نسبت به احساسات دیگران 

همدلی به معنای هماهنگی با احساسات اطرافیان است . درک شهودی از حالات عاطفی دیگران، ویژگی بارز یک فرد همدل است.

نترسیدن از نشان دادن آسیب پذیری

همدل بودن به این معنا نیست که سنگدل و بی احساس هستید بلکه بر عکس. زیرا توضیح در مورد مبارزات خود می تواند فضای امنی را برای دیگران ایجاد کند تا دیگران هم همین کار را انجام دهند. این ارتباط عمیق تر، یک درک متقابل را تقویت می کند به همدلی اجازه می دهد تا شکوفا شود. 

توانایی در پذیرفتن و به اشتراک گذاشتن آسیب پذیری های خود به جای پنهان کردن آن ها برای طبیعت همدلانه حیاتی می باشد.

ارتباط با طبیعت

این ارتباط عمیق با طبیعت چیزی بیش از عشق به فضای باز است و نشان دهنده توانایی یک فرد همدل برای برقراری ارتباط و احساس یکپارچگی با محیط اطراف خود، خواه مردم یا طبیعت است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان