اگر این رفتار را ندیده بگیرید کسی به شما احترام نمی گذارد

خط سلامت: احترام و ارزش قائل شدن برای خود مسئله‌ای مهم است؛ چراکه میزان احترامی که فرد به خود می گذارد، مستقیما بر عزت نفس او را تاثیر می گذارد. امروزه پیامدهای منفی ناشی از عزت نفس پایین بر هیچکس پوشیده نیست.

اگر این رفتار را ندیده بگیرید کسی به شما احترام نمی گذارد

 احترام و ارزش قائل شدن برای خود، نقش مهمی در تقویت عزت نفس و کاهش احتمال بروز افسردگی ایفا می کند. افرادی که سلامت روان خود را در اولویت قرار می دهند، در روابط خود مرزهای مشخص تعیین می کنند و نسبت به عواطف خود آگاه هستند، معمولا سطوح بالایی از عزت نفس را نشان می دهند.

به گزارش خط سلامت احترام و ارزش قائل شدن برای خود در قالب رفتارهایی نظیر: مراقبت از سلامت روان، متعهد بودن نسبت به رشد شخصی، آگاهی نسبت به عواطف و احساسات منعکس می شود. 

 احترام و ارزش قائل شدن برای خود 

 احترام و ارزش قائل شدن برای خود یعنی به سادگی اجازه نمی دهم هر مسئله ای مرا درگیر کند و آرامشم را به هم بزند. همچنین مهربانی و شفقت به خود، از مولفه های اصلی احترام و ارزش قائل شدن برای خود است.

افرادی که به خود احترام می گذارند، وقت شان را برای مسائل بیهوده هدر نمی دهند. این افراد سعی می کنند به شیوه ای سازگارانه نیازهای اساسی خود، مانند نیاز به ارتباط و در برخی مواقع نیاز به تنهایی را مدیریت کنند.

احترام گذاشتن به خود یعنی فرد ارزش های اخلاقی محکمی دارد و به کسی اجازه شکستن مرزها و چارچوب های اخلاقی را نمی دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان