اگر دنبال داشتن رابطه موفق هستید، آخرین پیشنهاد روانشناسان را بخوانید

خط سلامت: رابطه موفق در زن و شوهر ها راز و رمز هایی دارد. شناخت عوامل تاثیر گذار در رابطه موفق به عمیق تر شدن رابطه می انجامد.

اگر دنبال داشتن رابطه موفق هستید، آخرین پیشنهاد روانشناسان را بخوانید

رابطه موفق در زن و شوهر هایی که نسبت به همدیگر شناخت بهتری دارند بیشتر دیده می شود. رابطه موفق یک مسیر است و افراد باید برای آن تلاش کنند.

رابطه موفق و رازهای آن

رابطه موفق در نتیجه مهارت های ارتباطی مناسب بین زن و شوهر شکل می گیرد. افرادی که به خوبی ارتباط برقرار می کنند خود را برای موفقیت در رابطه آماده می کنند. برای یک رابطه موفق ایجاد عادات کوچک و سالم در اولویت است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد افراد در روابط سالم، عادات مختلفی را اتخاذ می کنند که بی سر و صدا برای آن ها مفید است، این عادات شامل موارد زیر است:

ارتباط موثر

افراد دارای روابط سالم در تصمیم گیری های مشترک خوب هستند، مهارتی که کارایی ارتباط مشارکتی نامیده می شود. کارایی ارتباط مشارکتی متفاوت از مهارت های حل مسئله است که در آن افراد باید با هم صحبت و چیزی را کشف کنند.

خواب خوب

خواب خوب برای موفقیت یک رابطه حیاتی است. هنگامی که افراد به اندازه کافی نمی خوابند، تحقیقات نشان می دهد کیفیت خواب ضعیف آن ها باعث ایجاد احساس خشم می شود که به نوبه خود آن ها را به قضاوت سختگیرانه در مورد روابط خود تبدیل می کند.

ابراز محبت

 ابراز محبت روزانه یک قرارداد عاشقانه است که از رفاه رابطه حمایت می کند. در آغوش گرفتن همسر تأثیر مستقیمی بر افزایش رضایت از رابطه دارد.

حفظ استقلال

افراد در رابطه های موفق می دانند که چقدر زمان می تواند روی دوستی هایی که برای آن ها ارزش قائل هستند سرمایه گذاری کنند در حالی که رابطه عاشقانه خود را در اولویت قرار می دهند.

خاطره بازی

یادآوری خاطرات خوب گذشته برای رابطه خوب است. تحقیقات اخیر نشان می دهد درگیر شدن در نوع خاصی از نوستالژی مثل نوستالژی عاشقانه، عملکرد قوی تر رابطه را پیش بینی می کند. نوستالژی رمانتیک شامل تأمل در زمان های خوب گذشته با همسر است. هم تحقیقات همبستگی و هم تحقیقات تجربی نشان می دهد این نوع احساسات از نشانگرهای مهم رفاه رابطه پشتیبانی می کند.

بازی

بازی به عنوان یک سبک منظم از تعامل می تواند لحظات بی مزه را به فرصت هایی برای افزایش رابطه تبدیل کند. حفظ یک رابطه سالم و موفق نیاز به تلاش دارد . افراد دارای روابط سالم به جای بزرگنمایی مشکلات، بی سر و صدا روی پله های های رابطه خود سرمایه گذاری می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان