آرایش زیاد نشان می دهد اعتماد به نفس تان پائین است + 7 رفتار دیگر

خط سلامت: اعتماد به نفس شامل اعتماد به نفس درونی و ظاهری می شود. برخی افراد اعتماد به نفس ظاهری ندارند. این به این معناست آن ها از ظاهر و شرایط فیزیکی خود احساس رضایت نمی کنند.

آرایش زیاد نشان می دهد اعتماد به نفس تان پائین است + 7 رفتار دیگر

اعتماد به نفس در افراد معمولا از طریق رفتار مشخص می شود. شناخت این رفتارها به افراد در شناخت میزان اعتماد به نفس خود کمک می کند.

به گزارش خط سلامت افرادی که اعتماد به نفس ظاهری ندارند ویژگی های رفتاری خاصی را دارند.

اعتماد به نفس ظاهری و نشانه های رفتاری

اعتماد به نفس در افرادی که از ظاهر خود راضی نیستند و گاهی اوقات احساس شرم و خجالت دارند به شکل ویژگی های رفتاری زیر دیده می شود:

 جبران بیش از حد 

آن‌ها کمبود اعتماد به نفس خود را با استفاده از انواع لباس، کیف و کفش و سایر اجناس گران قیمت و مجلل جبران می کنند. 

این بدان معنا نیست علاقه صرف به هر یک از موارد فوق بلافاصله نشان می دهد که شخصی عدم اعتماد به نفس خود را پنهان می کند اما استفاده بیش از حد هر چیزی می تواند دلیل محکمی داشته باشد. کسی که به شدت روی یکی از موارد فوق تمرکز می کند این واقعیت را پنهان می کند که با ظاهر فیزیکی خود کاملاً راحت نیست.

 دوری از موقعیت های اجتماعی

هنگامی که ذهن و بدن هماهنگ نیستند، انتخاب گزینه ای ایمن مثل تنها ماندن آسان است.

به دنبال تایید دائمی

آن ها یا صریحاً با لحن کمی بلند و ناله درخواست اعتبار می کنند، یا تا زمانی که کسی به آن ها تعارف کند کاملاً  ساکت می شوند. 

 زیاده روی در آرایش

آرایش ابزار فوق العاده ای برای ابراز وجود و خلاقیت می باشد. در عین حال، به عنوان ماسکی برای کسانی می باشد که با ناامنی دست و پنجه نرم می کنند. آرایش باید ویژگی های طبیعی را تقویت کند ، نه اینکه آن ها را کاملاً بپوشاند. اعتماد به نفس واقعی از درون سرچشمه می گیرد نه از یک چهره کاملاً تغییر کرده. 

اجتناب از تماس چشمی

تماس چشمی شکل قدرتمندی از ارتباط غیرکلامی است. همچنین متأسفانه یکی از اولین چیزهایی است که زمانی که فردی ناامن است یا دچار شک و تردید به خود می شود، از آن استفاده می کند.

افرادی که به ظاهر فیزیکی خود اعتماد ندارند اغلب از برقراری تماس چشمی خودداری می کنند . آن ها نگران هستند که طرف مقابل آن ها را قضاوت یا موشکافی کند، بنابراین از نگاه به دیگران اجتناب می کنند.

مقایسه خود با دیگران

آن‌ها ساعت‌ها به عکس‌های سلبریتی‌ها و مدل‌ها خیره می‌شوند. زندگی هیچ‌کس به اندازه‌ای که  اینستاگرام آن‌ها نشان می‌دهد عالی نیست.

عدم توجه به سلامت جسمانی

کسانی که به ظاهر بدنی خود اعتماد ندارند، اغلب شروع به غفلت از سلامت جسمانی شان می کنند، آن ها به این دلیل که انگیزه ای برای تغذیه سالم، ورزش یا تندرستی ندارند یا به این دلیل که فکر می کنند حذف وعده های غذایی، ورزش بیش از حد و دیدگاه های سفت و سخت در مورد سلامتی باعث جلب اعتماد آن ها می شود. کلید یافتن زندگی معنادارتر در درک ارزش های خود و همسو کردن اهداف خود با آن ها نهفته است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان