این افراد در زندگی ناموفق اند! / روانشناسان 9 الگوی موفقیت را نشانه رفتند

خط سلامت: موفقیت مسیری طولانی است که با تلاش و پشتکار فراوان همراه است.

این افراد در زندگی ناموفق اند! / روانشناسان 9 الگوی موفقیت را نشانه رفتند

موفقیت در افراد، به طرز فکر آن ها و عادات رفتاریشان بستگی دارد.

به گزارش خط سلامت،  افرادی که در زندگی طعم موفقیت را نچشیده اند ویژگی های رفتاری خاصی دارند.

موفقیت و راهکار ها

موفقیت به الگوهای رفتاری افراد وابستگی دارد. واقعیت این است که افراد ناموفق اغلب عادات خاصی از خود نشان می دهند که آن ها را عقب نگه می دارد. آن ها در این الگوها گیر می کنند، همان اشتباهات را تکرار می کنند و تعجب می کنند که چرا جلو نمی روند.

موفقیت یک راز نیست بلکه یک انتخاب درست، اتخاذ عادات مفید و دور شدن از الگوهای مضر است. الگوهای رفتاری رایج زیر اغلب منجر به عدم موفقیت در زندگی می‌شوند:

به تعویق انداختن کار

متأسفانه این یک الگوی رایج در بین کسانی است که برای رسیدن به اهداف خود در زندگی تلاش می کنند. این نیست که آن ها تنبل یا ناتوان هستند. فقط این است که آن ها کارهایی را که باید انجام دهند مدام به تاخیر می اندازند.

مشکل اهمال کاری این است که انباشته می شود. کار تاخیری امروز به بار فردا تبدیل می شود و با افزایش حجم کار، استرس و فشار نیز افزایش می‌یابد و شروع کار را سخت‌تر می‌کند.

غلبه بر اهمال کاری با تشخیص آن به عنوان یک مشکل شروع می شود. تنها در این صورت است که می توانید اقداماتی را برای مدیریت بهتر زمان و اولویت بندی وظایف خود به طور موثر آغاز کنید.

منفی بودن

منفی گرایی رفتار خطرناکی است که افراد ناموفق اغلب دچار آن می شوند و به عنوان ابر کوچکی از شک یا ترس شروع می شود، اما به زودی به طوفانی تبدیل می شود که کل دیدگاه را به زندگی از بین می برد.

بنابراین اگر در یک چرخه منفی گرایی گرفتار شدید، یک قدم به عقب بردارید و طرز فکر خود را ارزیابی کنید.

ترس از شکست

ترس از شکست یک ویژگی رایج در بین افراد ناموفق است. طبیعی است که نگران اشتباه کردن یا کوتاه آمدن از انتظارات بود. اما زمانی که این ترس فلج کننده می شود، افراد را از ریسک کردن یا خارج شدن از منطقه امن خود باز می دارد.

طبق یک مطالعه ، افرادی که از شکست می ترسند بیشتر احتمال دارد اشتباه کنند. اضطراب و استرس ناشی از این ترس تمرکز و عملکرد را مختل می کند و منجر به پیشگویی های خودشکوفایی در مورد شکست می شود.

عدم انضباط شخصی

انضباط شخصی عامل کلیدی در دستیابی به موفقیت است. این توانایی کنترل اعمال، مقاومت در برابر وسوسه ها و پافشاری در تلاش ها است، حتی زمانی که شرایط سخت می شود.

متأسفانه، افراد ناموفق اغلب فاقد این ویژگی حیاتی هستند. آن ها با اشتیاق شروع می کنند، اما به محض اینکه با مشکلات یا حواس پرتی مواجه می شوند، تمرکز خود را از دست می دهند و تسلیم می شوند.

بدون نظم و انضباط شخصی

افتادن در دام لذت فوری و انتخاب لذت کوتاه مدت به جای منافع بلند مدت آسان است.  این به معنای گذراندن وقت در رسانه های اجتماعی به جای کار روی یک پروژه یا انتخاب خوابیدن  به جای رفتن به باشگاه است.

خبر خوب این است که خود انضباطی مهارتی است که می توان آن را توسعه داد که این امر نیاز به تمرین و صبر دارد، اما پاداش آن ارزش این کارها را دارد.

پرهیز از مسئولیت

مسئولیت در اعمال خود، یکی از جنبه های کلیدی رشد شخصی و حرفه ای است. این در مورد اعتراف به اشتباهات خود، درس گرفتن از آن ها و برداشتن گام هایی برای اصلاح است.

با این حال، افرادی که اغلب خود را در زندگی ناموفق می بینند، تمایل دارند از مسئولیت پذیری اجتناب کنند. آن ها به جای اینکه به درون خود نگاه کنند و شناسایی کنند که کجا اشتباه کرده اند، دیگران یا شرایط را مقصر شکست های خود می دانند.

این اجتناب فقط مانع پیشرفت نمی شود بلکه به روابط نیز آسیب می رساند.

نداشتن خودباوری

باور به خود اولین قدم برای رسیدن به هر چیزی در زندگی است. این در مورد دانستن ارزش خود و درک این است که هر شخص قادر به رسیدن به اهداف خود است.

متأسفانه، بسیاری از افرادی که با موفقیت دست و پنجه نرم می‌کنند، کمبود عمیقی در خودباوری دارند. آن ها به توانایی های خود شک دارند، از قضاوت دیگران می ترسند و اغلب احساس می کنند که به اندازه کافی خوب نیستند.

مقاومت در برابر تغییر

تغییر اجتناب ناپذیر است و بخشی از زندگی است. اما پذیرش و سازگاری با تغییر همیشه آسان نیست. مقاومت در برابر تغییر یک الگوی رایج در میان افراد ناموفق است. آن ها به آنچه آشنا و راحت است می چسبند. آن ها از ناشناخته می ترسند و امنیت وضعیت فعلی خود را ترجیح می دهند، حتی اگر دور از ایده آل باشد.

 نادیده گرفتن باز خورد

بازخورد ابزاری حیاتی برای رشد و بهبود است. بینش هایی در مورد نقاط قوت و ضعف  ارائه می دهد و افراد را به سمت عملکرد بهتر راهنمایی می کند. با این حال، برخی از افراد با پذیرش بازخورد مشکل دارند. آن‌ها آن را شخصی در نظر می‌گیرند یا به آن به‌ عنوان نوعی انتقاد نگاه می‌کنند تا فرصتی برای یادگیری و بهبود.

از طرف دیگر افراد موفق فعالانه به دنبال باز خورد هستند و از آن به نفع خود استفاده می کنند. آن‌ ها می‌دانند که هیچ‌ کس کامل نیست و همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد.

فقدان اهداف مشخص

داشتن اهداف روشن و مشخص مانند داشتن نقشه راه برای موفقیت است. بسیاری از افراد ناموفق فاقد اهداف مشخص هستند. آن ها ایده های مبهمی از آنچه می خواهند به دست آورند، دارند، اما بدون اهداف و برنامه های خاص، این ایده ها همان ایده ها باقی می مانند.

تعیین اهداف واضح فراتر از تصمیم گیری در مورد آنچه می خواهید است.

الگوهای رفتاری مرتبط با افراد ناموفق ثابت یا ذاتی نیستند. آن ها انتخاب هستند، تصمیماتی که به طور مکرر گرفته می شوند تا زمانی که عادت شوند.

هر شخص این ظرفیت را دارد که از این الگوها رهایی یافته و انتخاب های متفاوتی در جهت موفقیت داشته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان