افراد خردمند و عاقل این 7 رفتار را اصلا انجام نمی دهند

خط سلامت: خرد در افراد سن مشخصی ندارد.

افراد خردمند و عاقل این 7 رفتار را اصلا انجام نمی دهند

خرد مسیری طولانی برای عاقل شدن و پختگی است.

به گزارش خط سلامت نشانه های رفتاری خاصی مانع رسیدن افراد به خرد می شوند.

خرد و موانع راه

خرد صرفا پیر شدن نیست. پیر خردمند بودن نیاز به آگاهی دارد. عوامل رفتاری زیر مانع رسیدن افراد به خرد می شود:

نزدیک اندیشی

دسته خاصی از افراد «سالمند» هستند که عملاً در برابر هر تغییری در مورد عقاید، طرز فکر، روش‌ها و غیره مقاومت می‌کنند. آن ها همیشه سرسخت می مانند. این یک روش نسبتا مبهم برای ادامه زندگی است، بدون در نظر گرفتن تکامل فکر در انسان. تفکر بیش از حد سفت و سخت هیچ لطفی به افراد نخواهد کرد.

منفی بودن

خرد یعنی جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت. خرد یعنی تمرکز بر راه حل ها، به جای تمرکز بر مشکلات و انجام ندادن کاری برای آن ها.

واکنش های تکانشی

اگر افراد بیشتری نفس عمیق می کشیدند و خود را کنترل می کردند، به جای واکنش نشان دادن به موقعیت های نامطلوب با احساسات محض، جهان به طور کلی مکانی بسیار هماهنگ تر و آرام تر می شد. تصمیمات عاقلانه هرگز ناشی از عجله نیست.

نگرانی بیش از حد

احساس استرس و اضطراب مداوم، به ویژه در مورد چیزهایی که کنترلی روی آن ها نیست راهی نادرست برای زندگی است. نگرانی مزمن و غیرمنطقی بیشتر مربوط به گذشته است و افراد خردمند نگران گذشته نیستند.

شک به خود

شک به خود مانعی برای خرد است. افراد باید اشتباهات را بپذیرند اما به توانایی های خود باور داشته باشند. به جای غرق در شک و تردید اشتباهات خود را به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد و بازگشت قوی تر در نظر بگیرید.

نیاز به تایید

ما در زمانی زندگی می کنیم که همه دائماً در آرزوی تأیید هستند. رسانه‌های اجتماعی این خواسته‌ها را آسان‌تر و فوری‌تر می‌کنند. حقیقت این است که اعتبار باید از اعماق درون باشد ، نه از رسانه های اجتماعی یا هر پلتفرم دیگری.

عدم مراقبت از خود

خود مراقبتی به معنای مراقبت فعالانه از سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی بدون احساس گناه است. این به معنای اولویت دادن به مراقبت از خود و حفظ یک زندگی سالم و کامل است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان